لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

الان خونه بخریم یا زوده؟!

الان خونه بخریم یا زوده؟! ۲نبش

 در صورت عدم وقوع اتفاق خاصی تا انتهای سال وضعیت بازار به همین شکل راکد باقی می ماند. افراد متمول در کشور های دیگر سرمایه گذاری می کنند و تکلیف قشر کم درآمد مشخص است. 
بازار مسکن کشور با رکود تورمی محسوسی مواجه شده است. به این معنی است که قیمت ها در بخش مسکن رو به افزایش است و این موضوع باعث کاهش قدرت خرید متقاضیان و افزایش هزینه مسکن می شود. علل رکود تورمی بازار مسکن می تواند شامل افزایش قیمت مواد اولیه ساخت,کاهش تقاضا ,نوسانات اقتصادی و محدودیت های قانونی باشد. این شرایط منجر به کاهش فعالیت های ساخت , کمتر شدن معاملات مسکن و کاهش رشد اقتصادی می شود و باید برنامه ها و سیاست های مناسبی برای کنترل رکود تورمی و برقراری تعادل در بازار مسکن اتخاذ می شود.

شکست بزرگ دولت

عضور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی درباره موضع گیری دولت سیزدهم گفت: شنیدن این خبر باعث تاسف است و انسان را از آینده مایوس می کند. ناتوانی مردم در خرید مسکن مورد نیاز دستاورد نیست و نباید به آن افتخار کرد. مردم پول لازم برای تهیه خانه ندارند  قیمت های بازار هم کاملا کاذب است ولی بازار مسکن باید به شکلی تنظیم شود که با دخل و خرج مردم متناسب باشد و شاهد کاهش قدرت خرید مردم نباشیم.زمانی که قیمت های بالا و سرسام آور با درآمد های ریالی مردم همخوانی ندارند,دولت باید دیدگاه خود را تغییر بدهند و فکری برای بهتر شدن این شرایط نگران کننده بکنند. در این وضعیت باید به کارنامه کاری خود بالید و آن را یک دستاورد در نظر گرفت ولی این وضعیت اسفناک نه تنها دستاورد نیست بلکه برای دولت یک شکست بزرگ محسوب می شود.

بازار مسکن در اخیتار اشخاص سودجو است

در حال حاظر بازار مسکن در اختیار اشخاص سودجو قرار گرفته و به جز منفعت طلبی دنبال موردی دیگر نیستند. این اشخاص تخصص و علم لازم ندارند و با سوداگری به بازار مسکن لطمات جبران ناپذیری را وارد می کنند. دولت باید بازار مسکن را از طریق سیاست های صحیح ساماندهی کند, برای همین با کمک نهاد های وابسته مانند راه و شهرسازی به سرمایه داران سودجو اجازه ورود به بازار مسکن ندهند.  از جمله وظایف مشخص دولت در این زمینه کنترل قیمت ها با کمک کارشناسان و متخصصان امر و همچنین تخصیص وام های بانکی کم بهره به مردم است.

سرمایه گذاری به معنای دلالی نیست

خروج میلیاردها پول از کشور به دلیل خرید ده هزار واحد مسکونی در ترکیه میتونه ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور بزنه. با فراهم سازی بهتر در کشور برای سرمایه گذاری دیگر شاهد چنین اتفاق تاسف آوری نبودیم. سرمایه گذاری به معنای دلالی نیست بلکه بر پایه اعتماد مردم به دولت شکل می گیرد.

پیش بینی بازار مسکن تا پایان سال

سرمایه گذاران با خرید خانه در ترکیه قصد اخذ گذرنامه دوم دارند و جایگاه خود را در این کشور محکم کرده و دیگر دغدغه و نیازی به بازگشت نداشته باشند. دولت ترکیه از مردم خود حمایت ویژه ایی می کند و نگاه خوبی به شاخص های اقتصادی کلان دارد. یکی از جلوه های این موضوع افزایش چشمگیر حقوق کارمندان طی یک سال اخیر به شمار می رود. شوک تورمی در اقتصاد ترکیه وجود دارد ولی دولت سریعا این شوک را از جیب مرد رفع می کند. البته تحولات و جنگ منطقه ایی نیز اثر خاص خود را رو بازار مسکن خواهد گذاشت و نمیشه از تاثیر آن به راحتی عبور کرد.



 به نظر شما سرمایه گذاری تو ایران بهتره یا کشورای دیگه؟ 


تیم 2نبش ۲نبش
تیم 2نبش

ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

اخبار مرتبط


نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟