لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

افزایش هزینه دریافت وام مسکن در پی افزایش تقاضا برای خرید اوراق

افزایش هزینه دریافت وام مسکن در پی افزایش تقاضا برای خرید اوراق ۲نبش

هزینه دریافت وام مسکن افزایش یافت

اولین اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن با نماد تسه 9901 در اردیبهشت 1399 با میانگین قیمت 46 هزار و 360 تومان عرضه شد. این اوراق به دلیل رشد تقاضای خرید طی ماه‌های اخیر افزایش قیمت داشته است و در آخرین معاملات انجام شده پیش از تعطیلات اخیر به حدود 80 هزار تومان رسیده است. این موضوع در حالی است که در فروردین ماه قیمت این اوراق با افت شدید به دلیل کرونا همراه بوده است.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، در معاملات هفته جاری بازار سرمایه، قیمت هر برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن به دامنه 83 هزار تومان وارد شد و تقریبا همه نمادهای زیرمجموعه تسه، به سقف دامنه نوسان ۵ درصدی مجاز روزانه فرابورس رسیدند که نشان دهنده سرعت بالای رشد قیمت این اوراق در معاملات بازار سرمایه طی روزهای گذشته است. 

نماد تسه در مقایسه با ابتدای فروردین بازدهی 100 درصدی داشته و این در حالی است که عمده خریداران این اوراق، متقاضیان بالقوه و بالفعل مسکن بودند که قصد استفاده از این تسهیلات را طی روزهای آتی و نهایتا چند ماه دیگر دارند.

در حال حاضر سقف تسهیلات مسکن زوجین از محل اوراق در تهران ۲۰۰ میلیون تومان است که با احتساب تسهیلات مکمل جعاله به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد. با احتساب قیمت ۸۰ هزار تومان برای قیمت هر برگ تسه یک زوج تهرانی برای دریافت تسهیلات ۲۴۰ تومانی مسکن باید ۳۸ میلیون تومان اوراق خریداری کنند.

تیم 2نبش ۲نبش
تیم 2نبش

ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

اخبار مرتبط


نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟