لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

در لیست متقاضیان وام مسکن کارگران حذف شدند

در لیست متقاضیان وام مسکن کارگران حذف شدند ۲نبش

درحالی که قسط ماهانه وام ۹۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن حدودا ۳۵ میلیون تومان می شود که کارگران با حقوقی حداکثر ۹ تا ۱۰ میلیون تومان طبیعتا از لیست وام بانک مسکن حذف می شوند.
صحبت از هزینه های زندگی قشر کارگر و مشکلات در تامین معیشت انها می شود.این موضوع از سوی کارشناسان مطرح می شود که حدود ۷۰ درصد سبد معیشت کارگران صرف هزینه های مسکن می شود.
امار های جدید مرکز امار ایران نشان می دهد که متوسط قیمت مسکن در تابستان امسال ۵ درصد کاهش داشته. براساس تصمیم شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲ حقوق کلرگران ۲۷ درصد افزایش داشت.دستمزد ماهیانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان در سال ۱۴۰۱ به پنج میلیون ۳۰۸ هزار ۲۸۲ تومان در سال ۱۴۰۲ رسید یعنی یک کارگر در تهران با دریافت مزایای شغلی حدود ۹ میلیون تومان درآمد دارد چگونه ممکن است یک کارگر در کنار هزینه هایی مانند: بهداشت,خوراک,پوشاک,آموزش,تفریح,حمل و نقل,ارتباطات,کالا و خدمات از همه مهم تر اجاره بها مسکن بتواند برای دریافت وام مسکن با اقساط بالا اقدامی برایش انجام بدهند.
ارمان حاجیان فرد کارشناس اقتصادی معتقد است بانک مسکن برای اعطاء وام خرید مسکن با جعاله تعمیر آن جمعاً مبلغ ۹۶۰ میلیون تومان و با نرخ ۲۲.۵ و بازپرداخت ۱۲ ساله,حدودا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از خریداران مسکن سود میگیرند. با توجه به قیمت حدود ۱۸۰ میلیون تومان اوراق مسکن نرخ تسهیلات به بالای ۳۰ درصد می رسد.

مردم توان پرداخت اقساط سنگین وام را ندارند

ارا شاوردیان (نماینده ارامنه تهران و شمال کشور) درخصوص وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن در مجلس گفت: یکی از اصلی ترین پایه های ساخت مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن٫پرداخت تسهیلات بانکی است.متاسفانه بانک ها مخصوصا بانک های خصوصی عملکرد قابل دفاعی در این مورد نداشتند و همین موضوع نیز موجب شده رِئیس جمهور در اخرین نشست در شورای عالی مسکن وزارت اقتصاد را مکلف به جریمه بانک های مستنکف کند.




تیم 2نبش ۲نبش
تیم 2نبش

ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

اخبار مرتبط


نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟