وام مسکن بانک ملی

حلیه رضایی
4 سال پیش
شرایط دریافت وام مسکن بانک ملی

بانک ملی، اولین بانک مردم 

خیلی از ما اولین حسابمون از بانک ملی بوده. اولین دریافتی رو از این حساب داشتیم و گاهی یکی از اولین چیزهایی که تونستیم بخریم، با وام‌های بانک ملی بوده. خب بانک ملی، بزرگترین بانک ایرانه؛ در نتیجه همیشه سعی کرده تا پاسخگوی بخش زیادی از نیازها و تقاضاهای مالی عموم مردم باشه. 

از این رو، به حوزه‌ی مهمی مثل مسکن هم که دغدغه‌ی تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانیه، توجه کرده و برای همین تسهیلاتی رو ارائه کرده تا افراد بتونن شرایط خرید مسکن رو هم راحت تر فراهم کنن.

پس ما اینجا می خوایم، بهتون بگیم که حالا وقت این شده که با بانک ملی خانه‌دار بشین.

وام مسکن، چاره ی خانه دار شدن

یکی از بانک‌هایی که از ابتدا در حوزه‌ی اعطای تسهیلات خرید مسکن، فعال بوده؛ بانک مسکنه. اما بانک مسکن، بعد از عرضه‌ی «وام های خرید مسکن» و «وام مسکن یکم»، سبب شد که خیلی از بانک‌های دولتی و خصوصی دیگه هم، اقدام به اعطای این تسهیلات و کمک به خانواده‌ها برای خانه‌دار شدن بکنن.

یکی از این بانک‌ها، بانک ملی ایرانه و از نمونه‌های دیگه هم «وام های بانک صادرات برای خرید مسکن» است. بانک ملی که طرح‌های ویژه‌ای برای خرید مسکن ارائه داده، تسهیلاتی رو با شرایطی مناسب به شما پیشنهاد میکنه که در ادامه به اون اشاره میکنیم.

طرح ویژه مسکن بانک ملی ایران

خانهدار شدن، رویاییه که بسیاری از خانواده‌ها همیشه منتظر تحقق اون بودن. طرح ویژه مسکن، شرایطی رو برای این خانواده‌ها و زوجین فراهم کرده تا بتونن سرمایه‌ی اولیه‌ی خرید خونه رو فراهم کنن. شاید اینطوری افراد بیشتری، شب‌ها زیر سقفی امن و مطئمن، با دغدغه‌ی کمتری بخوابن.

بانک ملی، خدمت جدیدش رو با عنوان «حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن»، ارائه داده. افرادی که در این حساب سپرده داشته باشن هم میتونن سود سپرده‌ی سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت رو دریافت کنن و هم از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن برخوردار بشن.

شرایط اولیه‌ی دریافت وام با طرح ویژه مسکن از بانک ملی 

در این طرح، به صورت عادی از افراد سپرده‌‌گیری میشه و این سپرده‌گذران به ازای میانگین تعین شده، هر ماه یک برگ از اوراق رو دریافت میکنن. هر برگ از این اوراق 500 هزار تومانه که مشتری میتونه اون‌ها رو نگه داره و بعد به ازای وامی که میخواد دریافت کنه، تسهیلات بگیره. همچنین میتونه این اوراق رو در فرابورس به قیمت روز هم بفروشه و سود معادلش رو هم از اون‌جا و هم از بانک دریافت کنه.

اوراق گواهی مسکن دریافتی سپرده‌گذار، بر خلاف سایر اوراق محدودیتی برای خرید و فروش نداره و همچنین سال ساخت ملک یا سن بنا در بهره‌مندی از اوراق بانک ملی تاثیری نداره.

طرح ویژه مسکن بانک ملی، شامل سه طرح اصلی است.

بانک ملی سعی کرده تا با ارائه‌ی شرایط متفاوت، نیاز همه‌ی متقاضیان رو برطرف کنه. در نتیجه، سه طرح متفاوت رو که هر کدوم میتونن پاسخگوی یک دسته از افراد باشن رو، عرضه کرده. در ادامه به طور دقیق‌تر به شرایط این سه طرح ویژه مسکن اشاره میکنیم.

طرح شماره یک وام خرید مسکن بانک ملی:

این طرح، با حداقل مبلغ 182میلیون ریال، فرد مشتری میتونه سپرده‌ای برای وام مسکن باز کنه و اولین برگ از اوراقش رو هم دریافت کنه. البته در کنار این اوراق، سود 10 درصدی سپرده‌اش رو هم دریافت میکنه.


طرح شماره دو وام خرید مسکن بانک ملی:

در این طرح ویژه مسکن که بزودی اجرا میشه، حداقل مبلغ سپرده افزایش یافته. نرخ سود وام مسکن هم به 12 درصد افزایش پیدا کرده.

 همچنین در ابتدا به ازای سه ماه سپرده‌گذاری و ماندگاری اون، اوراق به مشتری اعطا میشه و بعد از اون هر یک ماه، یک برگ اوراق داده میشه. البته نکته‌ی مورد توجه‌ای هم داره و اینکه مشتری بعد دوره‌هایی معین، میتونه اوراقشو به شکل تسهیلات از بانک ملی دریافت کنه و یا اون‌ها رو در فرابورس معامله بکنه.


طرح شماره سه وام خرید مسکن بانک ملی:


سقف تسهیلات انفرادی وام مسکن اعطا شده بانک ملی

سقف تسهیلاتی که بانک ملی اعطا کرده، در شهرهای مختلف متفاوته. به عنوان نمونه در تهران، تسهیلات تا سقف 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله به ازای هر یک نفر است و زوجین هم میتونن تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده بکنن. 

اما مراکز استان‌های دیگه و شهرهایی که بالای 200 هزار نفر جمعیت دارن، برای زوجین 800 میلیون ریال تسهیلات اعطا میکنن. در سایر مناطق هم، سقف تسهیلات تا سقف 600 میلیون ریال با 100 میلیون جعاله است.

تفاوت وام مسکن بانک ملی و وام مسکن بانک مسکن

تسهیلات عرضه شده توسط بانک ملی و بانک مسکن برای خرید خانه، تفاوت چندانی با هم ندارن. هر چند بانک مسکن از نظر زمانی و ارزش اوراق کمی شرایط رو تسریع و تسهیل بخشیده اما انتخاب بین این دو بانک کاملا به خود شما و شرایط زمانی و اقتصادی‌تون برمیگرده.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من، حلیه رضایی، تولیدکننده‌ی محتوای متنی 2نبش و دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه فردوسی مشهد هستم. برای تولید محتوای موردنیاز مخاطبان 2نبش فعالیت می‌کنم.
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
رضا1163
4 سال پیش

سلام. خداییش تو کدام دولت اسلامی اینجور بانکها ملت شونو سرکیسه میکنن؟ هر 50 میلیون تومان که وام میده دوبرابرش ازت میگیره. باز بانک بی وجدان راضی نیست واسه هر 500 هزارتومن، 75 هزارتومن به اسم خرید اوراق.

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.