وام های بانک صادرات برای خرید مسکن

حلیه رضایی
4 سال پیش
چطور با کمک وام های بانک صادرات، خانه دار شویم؟

خرید مسکن در شرایط امروز کشور

در اوضاع اقتصادی این روزهای کشور، داشتن سقفی امن و مطمئن از موارد موردنیاز یک زندگی استاندارده که خیلی هم سخت به دست میاد. با اینحال بانک‌ها به کمک شهروندان اومدن و با عرضه‌ی تسهیلاتی روند خرید مسکن رو به خصوص برای خانواده‌های جوان، تسهیل بخشیدن. هر چند که این روند هم چالش‌ها و سختی‌هایی داره.

وام خرید مسکن، یک راه حل فوری دولت

اگر به فکر فراهم کردن یک خونه برای خودتون و خانواده‌تون هستین، حتما پیگیر تسهیلات بانک‌ها باشین. در ابتدا این بانک مسکن بود که به سبب تخصصی بودن در حوزه مسکن، اقدام به ایجاد «وام خرید مسکن بانک مسکن» برای تامین سرمایه‌ای، برای خرید مسکن ایرانی‌ها کرد که از نمونه‌های اون، «وام مسکن برای خانه اولی‌ها» یا حتی زوجین جوان بود. بعد از اون بانک‌های دیگه به نوبت این تسهیلات رو برای افراد ارائه دادن، به این شکل که در حال حاضر حدود 8 بانک خصوصی و دولتی وام‌های مناسبی که در حوزه مسکن میشه استفاده کرد رو، ارائه میدن. یک نمونه از این لیست، «وام مسکن بانک ملی» است که از شرایط خوبی برخورداره.

با این وجود افراد بر اساس شرایط خودشون و شرایط موردنیاز بانک‌ها، دست به انتخاب و تصمیم‌گیری برای دریافت وام از یک بانک میزنن. اما در این مقاله، به یکی از بانک‌های مطرح یعنی بانک صادرات و شرایط دریافت وام‌هایی از اون می پردازیم که شاید مخصوص مسکن نباشن اما میشه به راحتی از اون‌ها در جهت خرید مسکن استفاده کرد.


وام های بانک صادرات 

تسهیلاتی که بانک صادرات میده، با کمی تفاوت در شرایط دریافت وام، گزینه‌ی خوبی در میان بانک‌ها و تسهیلاتی که ارائه میدن، برای استفاده در خرید مسکنه.

روند و شرایط دریافت این وام‌ها در بانک صادرات تسهیل بخشیده شده و به صورت سه طرح اصلی با شرایطی متفاوتی عرضه شده.

سه طرح اصلی وام مسکن بانک صادرات 

امیر یوسفیان، معاون بانک صادرات، در خصوص دلیل ایجاد این تسهیلات بانک مسکن اعلام داشت: 

«متقاضیان تسهیلات می‌توانند در قالب ٣ طرح، بدون وثیقه تا ٨٠ درصد سپرده خود را در کمترین زمان، با نرخ‌های ترجیحی از این بانک وام دریافت کنند.

برای پاسخگویی به نیاز‌های مختلف مشتریان و هموطنان در بانک صادرات ایران شرایط دریافت وام با نرخ سود کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در قالب طرح‌هایی به وجود آمده که توسط شورای سیاست گذاری بانک در نظر گرفته شده است.»

وام بانک صادرات با طرح اعتبار سپهر

طرح اعتبار سپهر که از تابستون سال 97 توسط بانک صادرات ارائه شد، به گونه ایه که در قالب اون افراد وقتی حساب سپرده سرمایه‌گذاری یک ساله‌ی اعتبار سپهر رو افتتاح میکنن، مطابق با نرخ‌های اعلام شده شورای پول و اعتبار، سود سپرده بلندمدت رو دریافت میکنن.

سقف وام مسکن با طرح اعتبار سپهر 

سقف این وام تا 70 درصد سپرده موجود بود اما به دلیل تقاضا و استقبال مشتریان، به 80 درصد سپرده افزایش پیدا کرد. امکان دریافت وام تا سقف دو میلیارد ریال، وجود داره. این طرح با سقف تعیین شده امتیازات زیادی داره، از جمله اینکه توان پولی سپرده افراد دو برابر میشه و حتی تا زمان دریافت وام، سود سپرده به حساب تعلق میگیره.

شرایط دریافت وام مسکن با طرح اعتبار سپهر 

دریافت این تسهیلات، بدون نیاز به وثیقه و ضامن صورت میگیره و همین سبب تسریع روند برای متقاضیان شده.

مدت زمان بازپرداخت وام مسکن با طرح اعتبار سپهر

زمان بازگشت تسهیلات مربوط به وام مسکن با این طرح در بانک صادرات، نهایتا 36 ماه تعیین شده.


وام طرح 67 بانک صادرات 

همانطور که اشاره شد، بانک صادرات وام‌هایی با امتیازات و شرایط خوبی ایجاده کرده که به کمک افراد برای تامین سرمایه‌ی اولیه‌ی خرید مسکن و یا خونه‌دار شدن بسیاری از خانواده‌های ایرانی اومده.

یکی از این وام های مناسب، با طرح 67 ارائه شده یا به عبارتی وامی بدون ضامنه. این وام علاوه بر بی نیاز بودن متقاضی به ضامن، دریافت سریعی هم داره که برای بسیاری مهمه.

اشخاص می تونن 48 ساعت بعد از افتتاح حساب سپرده کوتاه مدتشون در بانک صادرات، اقدام به دریافت تسهیلات بکنن. مقدار این تسهیلات تا 80 درصد سپرده‌ست و این سپرده حداقل باید 5 میلیون باشه. سقف دریافت این تسهیلات هم، 200 میلیون است.

شرایط دریافت وام طرح 67 بانک صادرات

دریافت تسهیلات طرح 67 بانک صادرات، دارای شرایطی مثل میزان نرخ سوده. نرخ سود سرمایه گذاری در حدود 7 درصد، به صورت ماهیانه و نرخ سود تسهیلات هم 6 درصده. عدم نیاز به ضامن و وثیقه برای دریافت این تسهیلات هم، مورد توجه است.

زمان بازپرداخت وام طرح 67 بانک صادرات 

از دیگر امتیازات این وام، انتخاب مدت زمان بازپرداخت توسط متقاضیه که برای اون گزینه‌های 12، 24 و 36 ماه در نظر گرفته شده.

طرح جاری طلایی بدون دسته چک بانک صادرات 

طرح سوم بانک صادرات، طرح جاری طلایی بدون دسته چک است. افراد میتونن دو برابر معدل موجودی حساب خودشون، طبق نرخ سود ترجیحی بانک، وامشون رو دریافت کنن.

سود ترجیحی چیست؟

«ماده 92 قانون برنامه پنج سال پنجم توسعه ایران، میگه که بانک‌ها در صورتی ملزم به پرداخت تسهیلات در قالب عقود غیرمشارکتی با نرخی کمتر از نرخ اعلام شده توسط شورای پول و اعتبار هستن که علاوه بر تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مابه‌التفاوت سود از طریق یارانه یا وجوه اداره شده توسط دولت، تامین بشه.»

اما شرط های اعطای این سه طرح توسط بانک صادرات چیست؟

در ابتدا، شرط اصلی دریافت این تسهیلات از بانک صادرات، داشتن معدل موجودی حساب به مدت 6 تا حداکثر 12 ماهه. در این صورت افراد میتونن از 2 تا 13 درصد نرخ سود ترجیحی بهره‌مند بشن. در نتیجه اگر با کمترین نرخ سود یعنی 2 درصد، اقدام به افتتاح حساب جاری طلایی بدون دسته چک بکنین، تسهیلاتی معادل 80 درصد معدل حسابتون، با حداقل زمان 6 ماهه، دریافت میکنین.

کلام آخر از امتیازات این سه طرح بانک صادرات 

اشاره کردیم که شما می تونین با تسهیلات و شرایطی که بانک‌هایی مانند بانک صادرات اعطا میکنن، سرمایه‌ی اولیه‌ی خرید مسکن رو تامین کنین و اقدام به خرید مسکن کنین. چون تسهیلات وام مسکن که برای نمونه بانک مسکن ارائه میده، از شرایط دشوارتری برخوداره و گاهی زمان زیادی هم میبره.

در نتیجه، حتما پیگیر تسهیلات اعطایی بانک‌هایی مانند بانک صادرات باشین.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من، حلیه رضایی، تولیدکننده‌ی محتوای متنی 2نبش و دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه فردوسی مشهد هستم. برای تولید محتوای موردنیاز مخاطبان 2نبش فعالیت می‌کنم.
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
مروی
3 سال پیش

خوب بود .یه سری اطلاعات اولیه برای اینکه ببینیم شرایط اقدام به درخواست وام رو داریم یا نه رو بهمون می‌ده .

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.