وام مسکن بانک سامان

حلیه رضایی
4 سال پیش
همه چیز درباره‌ی وام مسکن بانک سامان

افزایش نیاز به مسکن همراه با افزایش قیمت آن

نیاز به مسکن از نیازهای اولیه‌ی هر انسانیه که باید به پاسخگویی اون توجه بشه. اما در شرایط حال حاضر کشور، با چنان افزایش قیمتی در حوزه‌ی مسکن رو‌به‌رو هستیم که در واقع خرید خانه برای بسیاری هر روز غیرقابل دسترس‌تر میشه.

اما دولت در همین راستا، دست به اقداماتی زده که بانک‌ها هم به کمک اون اومدن و شرایطی رو فراهم کردن که پاسخگویی به نیاز مسکن در ایران با بهبود رو‌به‌رو بشه. 
این اقدامات در قالب اعطای تسهیلات با شرایط مختلفه. از جمله‌ی اون‌ها میتونیم به «وام مسکن بانک مسکن»، «وام مسکن یکم»، «وام مسکن زوجین»، «وام مسکن بانک ملی» و... اشاره کنیم.

وام مسکن بانک سامان، کمکی برای خانه دار شدن ایرانی ها

بانک سامان یکی از اون بانک‌های خصوصیه که نه تنها بین مردم محبوبه، بلکه در جهت کمک به خانه‌دار شدن مردم هم فعاله. از جمله فعالیت‌های اون برای خدمات اجتماعی، وام‌هاییه که این بانک ارائه میکنه. 
بانک سامان در حوزه‌ی مسکن، تسهیلاتی رو ارائه کرده که شرایط مناسبی برای خرید خانه فراهم شده. در ادامه به جزئیات این وام‌ها اشاره میکنیم.

شرایط دریافت انواع وام مسکن بانک سامان 

بانک سامان در واقع ارائه‌دهنده‌ی سه نوع وام برای مسکنه. وام ساخت مسکن، وام تعمیرات مسکن و وام خرید مسکن بانک سامان که هر کدوم با شرایطی متفاوت قابل دریافت هستن.

هر کدوم از این وام‌ها، شرایط مخصوص به خودشون رو دارن که شما میتونین با مراجعه به بانک سامان و افتتاح حساب و انجام اقدامات لازم، درخواست وام موردنظر خودتون رو به بانک تحویل بدین تا مورد بررسی قرار بگیره و منتظر زمان دریافت وام مسکن‌تون باشین.

شرایط دریافت وام خرید مسکن بانک سامان 

این وام که محبوب‌ترین تسهیلات اعطایی بانک سامانه، از شرایطی برخورداره که میخوایم به اون‌ها اشاره کنیم. 

شما برای دریافت وام مسکن بانک سامان، نیاز به سپرده ندارین، در نتیجه مسدودی سپرده هم وجود نداره. شما فقط باید حسابی از نوع قرض‌الحسنه در بانک سامان افتتاح کنین. علاوه بر این، لازم به ذکره که مبلغ دریافتی از بانک سامان، شامل برخی از هزینه‌های جانبی مثل 3 درصد سود بیمه نظارت و 3 درصد سود ریسک اعتباری هم میشه.

سقف مبلغ وام مسکن بانک سامان 

در حال حاظر سقف مبلغ دریافتی برای خرید مسکن از بانک سامان، 500 میلیون تومانه و تسهیلات مسکن بانک سامان، تا 50 درصد ارزش ملک معرفی شده از سوی متقاضی پرداخت میشه.

نرخ سود وام مسکن بانک سامان 

نزخ سودی که برای تسهیلات مربوط به مسکن بانک سامان در نظر گرفته شده، 18 درصده. همانطور که اشاره کردیم، علاوه بر سود 18 درصد تسهیلات، 3 درصد بیمه نظارت و 3 درصد سود ریسک اعتباری هم شامل این تسهیلات میشه. در واقع، سود واقعی تسهیلات خرید مسکن بانک سامان، 24 درصد خواهد بود.

مدت بازپرداخت وام مسکن بانک سامان 

متقاضی وام مسکن بانک سامان، مدتی در حدود 60 ماه فرصت داره تا بتونه مبلغ این وام رو به بانک سامان برگردونه.

شروط دریافت وام مسکن بانک سامان 

برای دریافت وام مسکن از بانک سامان، باید موارد زیر رعایت بشه:

فرد باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی و تعهدات غیرجاری در سیستم بانکی کشور باشه.

سند ملک موردنظر باید به اسم خود قرد یا نهایتا همسرش باشه.

از سال ساخت ملک نباید بیشتر از 25 سال گذشته باشه.

فیش حقوقی و گردش حساب فرد برای بازپرداخت اقساط باید اعتبارسنجی باشه.

مبالغ تسهیلات مسکن بانک سامان در یک کلام 

بر اساس موارد ذکر شده، مبلغ کلی وام و سود اون در حدود 745.455.000 تومانه. سود این وام مسکن از بانک سامان بر اساس درصد گفته شده، در حدود 276.802.823 تومان است.

قسط تسهیلات مسکن هم 12.696.714 تومانه. علاوه بر این‌ها، این وام مسکن هزینه فرصت مسدودی‌ای هم داره که مبلغ اون 60.984.782 تومانه.

هر چند که افزایش عجیب قیمت مسکن در حال حاضر، نمیذاره کخ تنها با تکیه بر این وام مسکن از بانک سامان خا‌نه‌ی موردنظرتون رو بخرین؛ اما امیدواریم، شما هم از افرادی باشین که به کمک این تسهیلات، صاحب خانه بشین.




این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من، حلیه رضایی، تولیدکننده‌ی محتوای متنی 2نبش و دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه فردوسی مشهد هستم. برای تولید محتوای موردنیاز مخاطبان 2نبش فعالیت می‌کنم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.