هر آنچه در ارتباط با خرید باغ ویلا باید بدانید!

امیر حسین سامانی
3 سال پیش
راهنمای خرید باغ ویلا


یکی از دغدغه های این روز های مردم این است که به دور از شلوغی و  هیاهوی شهر، استرس و فشار موجود در زندگی و به دور از آلودگی زمانی خوش در کنار عزیزانشان بگذرانند. به همین دلیل مردم روی آوردند به خرید چنین ملک هایی.

چرا مردم روی آوردن به خرید باغ ویلا؟

دلایل اصلی مختلفی وجود دارد که هر فرد نسبت به آنها تصمیم میگیرد به خرید باغ ویلا حال به یک سری از موارد کلیدی و مهم که بفهمیم چرا مردم روی آوردن به خرید باغ ویلا.

حریم خصوصی

یکی از دلایلی که افراد رجوع میکنند به خرید باغ بحث حریم خصوصی فرد میباشد. فرد میخواهد که برای مدتی در ارامش با خیال راحت بتواند استراحت کند بدون وجود فرد غریبه ای.

هوای پاک

هیچ چیز بهتر از این نیست که روزهایی از سال را به دور از ترافیک و آلودگی های شهری بگذرانیم . و به علت وجود گیاهان متعدد باغ ویلا یکی مکان هایی میباشد که میتوان از هوای پاک لذت برد.

سرمایه گذاری مطمئن

تضمینی ترین سرمایه گذاری که هر شخصی میتواند انجام دهد ، خرید باغ و زمین است. علاوه بر اینکه میتوانید از امکانات فوق العاده اش استفاده کنید ، ارزش زمین و باغ پس از چندین سال افزایش نیز می یابد .

این ها دلایل اصلی هر فردیست که به دنبال باغ ویلا خوب میگردد که بتواند هم در آن آرامش داشته باشد هم بتواند سرمایه گذاری کم ریسکی انجام دهد.

هر آنچه در هنگام خرید ملک باید رعایت کنیم

هر شخصی که بخواد ملکی را بخرد مواردی را در نظر میگیرد که بتواند بهترین ملک مد نظر خود را داشته باشد.حال به یک سری از نکاتی که در هنگام خرید باغ ویلا باید توجه کنیم میپردازیم.

آنچه که میخواهید را از قبل مشخص کنید

بررسی ویژگی های مد نظر هنگام خرید ملک

قبل از خرید نیاز دارید که بدونید دنبال چه نوع ملکی هستید و به چه امکانات رفاهی نیاز دارید. آیا نیاز دارید که ملک شمال تعداد بالایی اتاق داشته باشد یا خیر؟ یا نیاز به امکاناتی مانند استخر و میز بیلیارد و غیره دارید؟ مساعلی مانند متراژ،میزان نورگیر بودن ملک،متراژ باغ،باعث میشوند که بتوانید در انتخابتان بهتر عمل کنید.پس هنگام خرید ویژگی هایی که مد نظر شماست را بررسی کنید و سپس بر مبنای ویژگی های ذهنی شما دنبال بهترین ملک بگردید.

منطقه را بررسی کنید

بررسی منطقه یکی از نکات بسیار مهم می باشد که حتما باید پرس و جو داشته باشید. از افراد اون محل نسبت به مسائلی مانند  آب و هوای محله مخصوصا در فصول پاییز و زمستان پرس و جو کنید.موارد دیگری که باید مورد بررسی قرار بگیرد، بحث ارتفاع لازم از سطح زمین به خاطر وجود مسائلی مثل خطر آبگرفتگی و سیل می باشد.بنابراین به هنگام خرید ملک مورد نظر بررسی، آب و هوا بسته به خلق و خوی شما و مسائل ایمنی خود سازه را فراموش نکنید.رعایت این مسئله به شما  کمک میکند در بحث سرمایه گذاری بر روی ملک خود.

بودجه را معین کنید

بررسی بودجه خود هنگام خرید

بعد از بررسی ویژگی های مورد نظر خود نسبت به باغ ویلایی که دنبالش هستید، نوبت آن میرسد که هزینه مالی که میتوانید برای باغ ویلای مورد نظر خود بپردازید را مشخص کنید. این را فراموش نکنید که علاوه بر هزینه خود ملک، هزینه های جانبی مانند هزینه کارهای اداری و ثبت سند در محضر هزینه های جدایی دارد.به غیر از موارد بالا هزینه هایی مانند بازسازی آشپزخانه، رنگ کردن اتاق ها، نگهداری از استخر و... وجود دارد که باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشید.

خرید در نگاه اول 

یکی  از بحث هایی که هنگام خرید و بررسی خانه مهم می باشد، این است که از ملکی که قرار است برای خود بخرید حس خوبی بگیرید، بتوانید با ملک مد نظر شما ارتباط برقرار کنید.ولی یادتون باشه که حتما مسائلی مانند بودجه و ویژگی هایی که نوشته اید را در نظر بگیرید، و تصمیم عاقلانه ای داشته باشید و فقط بر اساس حس شما نسبت به ملک پیش نرید.

به سراغ مشاورین املاک معتبر بروید

مشاور املاکی که درک درستی از منطقه و قیمتها داشته باشد، قطعا می تواند خریدار را به درستی راهنمایی کند. بهتر است به سراغ مشاور املاکی بروید که وبسایتی به همراه جزئیات و تصاویر کاملی از ویلا داشته باشد که بتوانید راحت تصمیم بگیرید. حتما از مشاور املاک ، اطلاعاتی در مورد قیمت کلی املاک منطقه و رشد اقتصادی آن پرس و جو کنید، و حتی می توانید نتایج را با تحقیقات قبلی که انجام داده بودید ، تطابق بدهید .

باغ ویلا بدون سند نخرید

امکان ندارد که سایت ها و روزنامه های خبری را مطالعه کنید و خبری از کلاهبرداری های این چنینی نباشد . نبود سند مخصوصا برای ملک های نوساز میتواند نشانگر این باشد که سازنده ملک به دلایل مختلف مبلغی را به شهرداری بدهکار است و نتوانسته است تسویه کند و تاییدیه هایی مانند پایان کار و ... بگیرد. البته این اتفاق معمولا برای املاک نوساز رخ میدهد و اگر حداقل دو سال از ساخت ملک گذاشته باشد کمتر با چنین مشکلاتی رو به رو است .

نکات حقوقی خرید باغ ویلا

هنگام خرید باغ ویلا نکاتی هستند که باید به آنها دقت ویژه ای داشته باشید قبل از خرید ملک.

موارد زیر نکات مهم و کلیدی هستند که باید حواستون باشه:

-بررسی شود که آیا صاحب بنگاه دارای مجوز از اتحادیه است یا خیر.

-صاحب بنگاه امضای طرف معامله را تایید کند.

-میزان حق الزحمه دلال در قولنامه یا مبایعه نامه آورده شود و این که آن را دریافت کرده یا تحت چه شرایطی دریافت می کند.

-صرف نوشتن معامله و قرارداد در اوراق چاپی و آرم دار بنگاه دلیل بر رسمی بودن معامله نیست.

-اگر اسناد تجاری مانند چک، سفته و سایر اوراق بهادار نزد بنگاه دار به امانت گذاشته شده در قرارداد آورده شود و قید شود که تحت چه شرایطی و چه زمانی این اسناد به چه شخص یا اشخاصی باید تحویل داده شود.

- اسنادی که نزد صاحب بنگاه به امانت گذاشته می شود کاملاً در قرارداد تعریف شود.

- قید شود که قرارداد در چند نسخه تنظیم می شود.

- حتماً دو نفر فرد قابل اعتماد از سوی طرفین زیر قرارداد را به عنوان گواه امضا کنند.

-از امضای سند بدون حضور طرف دیگر و قبل از احراز سمت و هویت او خودداری شود.

-بررسی شود که آیا ملک یا ساختمان در مالکیت فروشنده قرار دارد یا این که در رهن بانک یا شخص دیگری است.

-اگر چکی صادر می شود در نزد صاحب بنگاه و گواهان تنظیم و امضا شود.

ناآگاهی مردم از مسائل قضایی و حقوقی در جامعه موجب تشكيل پرونده‌هاي قضایی غيرضروری، سردرگمی مردم در محاكم قضايي و در نهايت افزايش تعداد زندانیان شده است، ارتقاء آگاهيهاي حقوقی، ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم، بار دستگاه قضایی را نیز کاهش خواهد داد.

سخن پایانی

در هنگام خرید ملک باید حواستان به آینده و نیاز هایی که ممکن است بعدا بوجود بیاید نیز باشد .مانند نیاز به فضای بیشتر در صورت افزایش تعداد اعضای خانواده ، نیاز به منابع آب در صورتی که منطقه در محلی کم آب واقع شده باشد و .... همه اینها مواردی است که هنگام هزینه کردن برای یک ملک باید در نظر داشته باشید

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.