کد رهگیری املاک + مراحل دریافت و استعلام کد رهگیری ملک

نازنین زرنشان
2 ماه پیش
دریافت و استعلام کد رهگیری املاک + ویدیو آموزشی1402

کد رهگیری املاک چیست؟

کد رهگیری املاک دقیقاً چیست؟ کد رهگیری املاک برای ایجاد امنیت در معاملات ملکی قولنامه‌ای است. به دلیل نداشتن اعتبار کافی در قراردادهای دست‌نویس، دولت در سال ۱۳۸۷ بخشنامه‌ای برای اصناف و بازرگانان صادر کرد، در این بخشنامه ذکر شد که مشاورین املاک الزام به ثبت تمام معاملات ملکی قولنامه‌ای خود مانند ثبت قراردادهای خریدوفروش املاک، رهن و اجاره را باید در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت کنند.

آموزش ویدئویی دریافت کد رهگیری املاک 

اگر مشاور املاک هستید و قصد گرفتن کد رهگیری برای مشتریان خود دارید، ابتدا باید در سامانهٔ ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به‌عنوان یک مشاور املاک مجاز، ثبت‌نام کنید و سپس با ورود به سامانه و واردکردن اطلاعات، این کار میسر می‌شود. هر چند برخی از خریداران و مشاورین املاک از روش قدیمی دست‌نویس استفاده می‌کنند، اما اگر دغدغهٔ به‌روز کردن اطلاعات خود را در حوزه ثبت و استعلام اسناد ملکی دارید، باید به فکر دریافت کد رهگیری املاک و مستغلات خودتان باشید. در ادامه توضیحات کاملی را در خصوص این موضوع و در قالب یک ویدئو آورده‌ایم.

 

نمونه کد رهگیری املاک

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، کد رهگیری املاک در سمت چپ برگهٔ چهارم مبایعه‌نامه است. نمونه کد رهگیری املاک را در شکل زیر می‌توانید ببینید: 

مراحل دریافت کد رهگیری املاک

 برای دریافت کد رهگیری املاک لازم است موارد زیر را قبل از هر اقدامی آماده کنید:

  •   اصل مدارک هویتی خریدار و فروشنده (کارت اقامت برای اتباع و کارت ملی هوشمند و شناسنامه، و...)
  •   اصل مدارک مالکیت (سند، قولنامه، بنچاق، وکالت‌نامه و گواهی انحصار و...)
  •   تأییدیه کد پستی ملک موردنظر (از اداره پست منطقه دریافت کنید)
  •   الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرارداد یک نفر شاهد به همراه مدارک شناسایی به همراه داشته باشند)
  •   برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا)
  •   پر کردن فرم پیش‌نویس قرارداد با کد رهگیری در زمان حضور در دفتر املاک و مهر مشاور املاک

 
به 2 روش می‌توانید کد رهگیری املاک را دریافت کنید:

  1. دریافت کد رهگیری املاک از طریق سایت iranamlaak.ir 
  2. می‌توانید به املاک منطقه مراجعه کنید

1- آموزش دریافت کد رهگیری ملک از سایت رسمی ایران املاک

  ۱- برای ورود به سامانه ابتدا " سامانه ثبت معاملات املاک" را در مرورگر خود جستجو کنید.

ظ

 
 ۲: پس از ورود به سامانه ثبت معاملات ملک، بر روی گزینه " ورود به سامانه" کلیک کنید.


  ۳: به این نکته توجه کنید که قبل از ورود به سامانه، باید ثبت‌نام خود را تکمیل نمایید.

 

حواستان به کد رهگیری جعلی باشد!

بعد از مطرح‌شدن کد رهگیری از سوی دولت برای آمار دقیق‌تر، برخی با این تصور که کد رهگیری، مالیات زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند از دادن کد رهگیری اصلی خودداری می‌کنند. گاهی دیده شده است که به دادن کد رهگیری جعلی هم دست می‌زنند. برای جلوگیری از این مسئله، صحت کد رهگیری دریافتی را بررسی کنید و از آن مطمئن شوید.

روش استعلام کد رهگیری املاک

 برای استعلام کد رهگیری املاک به سایت iranamlaak.ir مراجعه کنید.

 ۱: پس از ورود به سامانه ثبت معاملات املاک، در بالای صفحه گزینه (استعلام کد رهگیری) را انتخاب کنید.

۲: کدملی شخص طرف قرارداد و کد رهگیری قرارداد را به همراه کد امنیتی نمایش داده شده وارد نمایید و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.


۳: در صورت درست بودن اطلاعات، قرارداد نمایش داده می‌شود و می‌توانید یک نسخه از آن را چاپ کنید.

 کد رهگیری املاک چندرقمی است؟

 پس از ثبت قرارداد در سامانه یک کد رهگیری ۱۳ رقمی به طرفین قرارداد پیامک می‌شود. لازم است بدانید که کد رهگیری املاک در سمت چپ برگه چهارم مبایعه‌نامه نیز چاپ شده است.


نحوه دریافت کد رهگیری املاک از طریق پیامک

 با استفاده از از پیامک  میتوانید کد رهگیری ملک مورد نظرتان را استعلام کنید، دقت کنید برای اینکار باید اطلاعات صحیح و مرتبط با قرارداد را در اختیار داشته باشید.

 نحوه کار بدین صورت است:

1- کدملی طرف قرارداد به همراه علامت # در کنار کد رهگیری قرارداد وارد کنید ، مثال : 12345678910112#2210215362
2- در مرحله بعدی پیامک را به سرشماره 110203001 ارسال کنید 


هزینه دریافت کد رهگیری املاک در سال جدید

 طبق اعلام رئیس اتحادیه مشاوران املاک، هیچ مشاور املاکی حق این را ندارد که برای ارائه کد رهگیری هزینه‌ای را دریافت کند.

دفاتر مشاور املاک حق این را ندارند که از طرفین برای ارائه کد رهگیری هزینه دریافت کنند. سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، هزینه کد رهگیری را از دفاتر املاک دریافت می‌کنند. طبق آخرین مصوبهٔ قانونی موجود، حداکثر نرخ خدمات کارمزد دریافتی واحدهای صنفی مشاورین املاک که در سایت رسمی املاک کشور آمده، به شرح زیر است: 

نوع قرارداد مبلغ
مبایعه نامه 10 هزار تومان
اجاره نامه 5 هزار تومان
اجاره به شرط تملیک 10 هزار تومان
انتقال سرقفلی 10 هزار تومان
پیش فروش 10 هزار تومان
وقف رایگان
هبه رایگان
صلح رایگان
واگذاری تعاون مسکن | انبوه ساز 10 هزار تومان
قراردادهای %100 دولتی 10 هزار تومان
حکم قضایی 10 هزار تومان
قراردادهای غیررسمی قبل از 1387/11/01 10 هزار تومان
قراردادهای غیررسمی بعد از 1387/11/01 10 هزار تومان
قراردادهای توافقی 10 هزار تومان
معاوضه ملک 10 هزار تومان

نحوه بازیابی کد رهگیری املاک چگونه است؟

در صورت فراموشی یا گم‌کردن کد رهگیری ملک، می‌توانید به همان دفتر املاکی که قرارداد نوشته شده مراجعه کنید و یا دادن اطلاعات قرارداد به اتحادیه مشاورین، کد رهگیری خود را بازیابی کنید.

کار سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور چیست؟

سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور یکی از سازمان‌های دولتی است که وظیفه ثبت معاملات، شرکت‌ها، املاک و دارائی‌های شخصی اتباع ایران را به عهده دارد.


دریافت وام با کد رهگیری املاک تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

وام ودیعه مسکن در جهت رفاه مستأجران و تأمین بخشی از هزینه رهن مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود. دولت تصمیم گرفته با پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران اوضاع مسکن را بهبود ببخشد.

 

چند نکته مهم در گرفتن کد رهگیری املاک

 دولت برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و فروش چندبارۀ یک ملک، ثبت معاملات در رایانه و ایجاد کد رهگیری و مهر دیجیتال را اجباری کرد. براین‌اساس برای هر ملک یک کد رهگیری تعریف شده و در سراسر کشور این کد قابل‌پیگیری است. از نظر اتحادیه مشاوران املاک و شورای حل اختلاف، معاملاتی معتبر هستند که در متن مبایعه‌نامه کد رهگیری ذکر شده باشد.

• قانون کد رهگیری املاک برای خریدار و فروشندۀ ملک

 خریدار و فروشنده باید با امنیت خاطر اقدام به انجام معامله کنند و این امر از طریق ارتباط با سامانه ثبت محقق می‌شود به این صورت که با واردکردن پلاک ثبتی می‌توان از شرایط سند مطلع شد. این امر از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند و از طریق ارتباط با سازمان ثبت‌احوال هویت فرد را شناسایی و از جعل جلوگیری می‌شود. همچنین افراد می‌توانند هنگام خرید، با استعلام از شهرداری از واقع‌شدن ملک در طرح‌هایی مانند مترو، فضای سبز و... آگاهی پیدا کنند.

• مالیات کد رهگیری املاک

برخی از مستأجران برای دریافت کد رهگیری ملک خود به دردسرهای زیادی می‌خورند، به دلیل اینکه بسیاری از مالکان برای فرار از مالیات در این مورد همکاری لازم را ندارند. در نهایت این کار به ضرر هر دو طرف تمام شده و عدم دریافت کد رهگیری برای موجر و مستأجر دردسرهایی خواهد داشت.

• اطلاعاتی که می‌توانید با کد رهگیری ملک به دست آورید

 با استفاده از این طرح می‌توانید از میزان بدهی صاحب‌ملک به بانک مطلع شوید، میزان بدهی مالیاتی صاحب‌ملک هم از طریق سامانه ثبت معاملات ملکی قابل‌تشخیص است. اگر ملک هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد، سامانه آن را به‌عنوان یک معامله سالم ثبت کرده و برای آن کد رهگیری صادر می‌کند.

• اهمیت وجود کد رهگیری ملک در معاملات املاک

 از طرف دیگر بی‌توجهی نسبت به دریافت کد رهگیری توسط برخی از خریداران و یا مستأجران، و عدم تفاهم با مالک و در نتیجه درخواست برای فسخ قرارداد به دلیل عدم برخورداری سند از کد رهگیری، زمینه‌ساز مشکل دیگری خواهد شد. اعتبار حاصل از کد رهگیری برای معاملات خریدوفروش املاک و مستغلات بیش از ارزش کد رهگیری برای قراردادهای اجاره است.

• تأثیر کد رهگیری بر مالیات معاملات املاک

 درصورتی‌که معاملات انجام شده دارای کد رهگیری نباشند، وزارت اقتصاد برای آن‌ها حساب مالیاتی صادر نمی‌کند. با استفاده از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات، رسیدگی به شکایات نیاز ندارید که نامه‌نگاری کنید.

فسخ قرارداد از طریق کد رهگیری املاک

فسخ کد رهگیری اجاره‌نامه جمله درستی نیست. به دلیل اینکه کد رهگیری صادر شده را نمی‌توانید فسخ کنید و استفاده از اصطلاح فسخ برای کد رهگیری اشتباه است.

عبارت درست: (فسخ قراردادی که برای کد رهگیری دریافت کردیم)

دردسر کمتر با انتخاب مشاور املاک مطمئن

 آمار به‌دست‌آمده از میزان جرایم کلاهبرداری در زمینه معاملات ملکی، نشان می‌دهد، بسیاری از معاملات مغشوش و مخدوش منجر به ایجاد شرایط مساعد برای کلاهبرداری می‌شود. این اتفاق غالباً در بنگاه‌های املاکی که پروانه کسب ندارند و کد رهگیری از اتحادیه نگرفته‌اند انجام می‌شود!

نحوه استعلام اصالت پروانه کسب مشاورین املاک

 برای خرید، فروش و یا رهن و اجاره ملک حتماً به مشاورین املاکی که دارای کد رهگیری از اتحادیه صنف مشاوران املاک هستند، مراجعه کنید. این کار باعث می‌شود در مدتی که تا تنظیم سند قطعی فرصت مانده است، معاملاتی که در تعارض هستند، کاهش یابد. برای بررسی صحت کد رهگیری قرارداد خود می‌توانید با واردکردن کد ملی و کد رهگیری قرارداد در سایت ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور مربوط به اتحادیه صنف مشاوران املاک، استعلام بگیرید. مشاورین املاک و خریداران باید دقت کنند که کد رهگیری بر اساس کد پستی ملک صادر می‌شود و اگر فروشنده کد پستی ملک دیگری را به بنگاه اعلام کند، کد ثبت شده مربوط به ملک مورد معامله نخواهد بود و زمینۀ کلاهبرداری به وجود می‌آید.

  ۱: ابتدا وارد سایت سامانه اتحادیه صنف مشاوران املاک شوید.

 ۲: بر روی گزینه "استعلام اصالت پروانه کسب" کلیک کنید.

 ۳: وارد صفحه جدید می‌شوید و با پر کردن هر کدام از موارد و کلیک کرد بر روی گزینه "جستجو" می‌توانید استعلام مشاور املاک موردنظر خود را بگیرید.

 

ملاک صحت معاملات املاک

ملاک دریافت کد رهگیری و صحت معاملات داشتن تأییدیه کد پستی است؛ به‌گونه‌ای که افراد پیش از انجام هر معامله باید به شرکت پست مراجعه کنند و تأییدیه‌ای برای واحد مسکونی و کد پستی خود دریافت کنند.» 

 

نحوه دریافت کد رهگیری برای زمین

 از گذشته خریدوفروش زمین یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری بود، درگذشته به دلیل اینکه کدی برای زمین ثبت نمی‌شد و امکان پیگیری آن نبود، با داشتن کد رهگیری به‌راحتی می‌توانید استعلام بگیرید، و با یک استعلام ساده می‌توانید از جزئیات زمینی که می‌خواهید خریداری کنی مطلع شوید. با مراجعه به سامانه ثبت املاک کشور و با ثبت خرید خود، کد مخصوصی را دریافت می‌کنید تا از فروش مجدد آن و کلاهبرداری‌های احتمالی خودداری کنید.

نحوه دریافت کد رهگیری آپارتمان

 به دلیل افزایش خریدوفروش آپارتمان، به‌خصوص با مدارکی غیر از سند مانند نسق، قولنامه و… نگرانی برای کلاهبرداری آپارتمان ها زیاد شده است. با داشتن کد رهگیری می‌توانید با خیال راحت آپارتمان موردنظر خود را خریداری کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل، با داشتن این کد و قرارداد پیگیری‌های قانونی را انجام دهید.

مزایای دریافت کد رهگیری برای ملک

 ۱: با دریافت کد رهگیری ملک خود، به‌راحتی می‌توانید معاملات ملکی مربوط را نزد مراجع قانونی پیگیری نمایید

۲: مانع فروشنده در فسخ معامله می‌شود. و با داشتن کد رهگیری فروشنده حق بالابردن قیمت را ندارد.

۳: اگر خریدار مبلغ موردنظر را پرداخت نکند، فروشنده از طریق کد رهگیری موضوع را از طریق مراجع قانونی می‌تواند پیگیری کند.

۴: در زمان معامله می‌توانید ویژگی‌های ملک خود را پیدا کنید و مطمئن شوید که ملک موردنظر در طرح‌های شهرداری قرار نگرفته باشد.

 

 

سوالات متداول

می‌خواید بدونید کد رهگیری املاک چیست؟

اگر دغدغه‌ی به روز کردن اطلاعات خود را در حوزه ثبت و استعلام اسناد ملکی دارید، باید به فکر دریافت کد رهگیری املاک و مستغلات خودتان باشید. برای دریافت کد رهگیری املاک با مواردی روبه‌رو هستید که ما شما را با آن آشنا خواهیم کرد.

در دریافت کد رهگیری املاک به مشکل خوردید؟

در این مقاله با شما قدم به قدم نحوۀ دریافت کد رهگیری املاک رو طی می‌کنیم تا بتونید به راحتی و خیلی سریع کد رهگیری ملکتون رو دریافت کنید.

از هزینۀ دریافت کد رهگیری املاک در سال 99 مطلع هستید؟

یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیرامون کد رهگیری املاک، هزینۀ اخذ کد رهگیری است که برای بسیاری دردسرساز شده است. در ادامه شما رو با آخرین هزینه‌های اعلام شده برای دریافت کد رهگیری آشنا می‌کنیم.

مزایای دریافت کد رهگیری چیست؟

بعد از تصویب این قانون، دریافت کد رهگیری اهمیت زیادی پیدا کرد. از پیش‌نیاز شدن برای دریافت وام ودیعه مسکن گرفته تا قانونی شدن قراردادها و استعلام مشاورین املاک.

در نتیجه حتما به نفع شماست تا هر چه سریع‌تر برای دریافت کد رهگیری املاک اقدام کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
نازنین زرنشان هستم. تصویر برداری خوندم. همچنین دو سالی هم هست که به طراحی و توسعه وب‌سایت با استفاده از وردپرس مشغولم علاوه بر این، به تازگی به دنیای سئو و تولید محتوای سئو شده وارد شدم و در حال یادگیری و پیشرفت در این حوزه هستم.
157 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
کاربر مهمان
5 ماه پیش

سلام من میخوام برای مهریه ساختمان شراکتی رو توقیف کنم ولی به نام همسرم هیچ مدرکی وجود نداره در حالی که اسمش روی تابلوی شهرداری خورده باید چیکار کنم

فاطمه عسکری
2 ماه پیش

باید از طریق شورای حل اختلاف، تامین دلیل را بخواهید مبنی بر اینکه ملک در حال ساخت متعلق به کدام شرکا می باشد. سپس دادخواست مطالبه مهریه و به استناد تامین دلیل صورت گرفته ثابت کنید که ملک متعلق به همسرتان هم می باشد سپس توقیف کنید

کاربر مهمان
6 ماه پیش

سلام وقت بخیر من خونه خریدم قولنامه هم قدیمی هست فروشنده هم پیداش نکردم تلفن همراه هم خاموش هست می خوام بدونم آیا امکان داره کد رهگیری رو بگیرم از جایی کد پستی دارم ازش ولی بنام خودش هست امکان داره ثبت بشه برای خودم برای تنظیم سند آخه درخواست سند کردم گفتن باید کد پستی بری بگیری

کاربر مهمان
8 ماه پیش

مشاور املاک که جواز ندارد و قرارداد می‌نویسد که کد ندارد 9 درصد مالیات را باید بگیر د

کاربر مهمان
8 ماه پیش

درخواست کد رهگیری

محسن میرزایی
10 ماه پیش

کی میخواین درس کنین اجاره خانه کمرم خورد شد شرمنده زن و بچمانم شدیم بلد نیستن بکشین عقب

مجید
11 ماه پیش

باسلام و عرض ادب من اجاره نامه خونم بدون کد رهگیری بود رفتم دفتر پیشخوان واسه کد رهگیری مبلغ 450 هزار تومن ازم گرفته کد رهگیری داده شما اول صفحه نوشتین برای اجاره نامه 5 هزار تومن!!!! یعنمی این اقا پول زور گرفته الان

کاربر مهمان
10 ماه پیش

سلام. ممکنه موقع کارت کشیدن یه صفر اضافه زدن. مگر نه برای یه کد رهگیری که اینقدر هزینه نمیشه.

احسان
2 سال پیش

با سلام. برای خرید ملکی که بدون سنده و فقط قولنامه داره برای استعلامش و اینکه متوجه بشم به چند شخص دیگه فروخته نشده، گرفتن قرارداد کدرهگیری کفایت میکنه؟ یا ساده تر بگم. فروشنده ملک میتونه چندتا قرارداد کدرهگیری به خریدارهای مختلفی بده یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

توفیق فاتحی
2 سال پیش

آیا برای قولنامه سال 87 میشه کد رهگیری گرفت؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام اگر فروشند و خریدار زنده اند متوان یک قرار داد سیستم و تکمیل کنند با شرایط قدیم و درصورت جدید تنظیم و تایید طرفین رساند در صورت فوت طرفین نمیشود

سکینه کدخدا
2 سال پیش

سلام من اجاره نشین هستم. اجاره نامه دارم اما کدرهگیری ندادن بهم. من زن سرپرست خانواده ام. مددجوی هستیم با دوفرزند دخترم. کمیته امداد گفته باید کد رهگیری حتمآ باشه تا ودیعه مسکن بدهند. لطفا راهنمایی کنید.

رها
9 ماه پیش

سلام منم همین مشکل و دارم با یه دخترم مستاجر هستم الان میگن کد رهگیری بیار

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام اگر مشاور املاک و بنگاه مجوز دارد باید قرارداد کدرهگیری برای شما تنظیم میکرده اگر تنظیم نمی کند می توانید از طریق اتحادیه املاک معمولا سایت گزارش تخلف بدهید و ایشان باید قرار داد تنظیم کند و به شما تحویل دهد 2- عدم تحریر قرار داد پرینتی با کدرهگیری و ثبت در سامانه ( عدم تحریر قولنامه و اجاره نامه با کدرهگیری و هولوگرم + تنظیم قولنامه دست نویس تخلف صفنی محسوب میشود )( نکته:البته گاهی به علت مشکلاتی اینترنتی و سیستمی و حتی عدم توانای متصدی و یا درخواست خود طرفین معامله قرارداد دست نویسی با عنوان پیش قرار داد تنظیم میشود که درصورت درخواست هر کدام از طرفین قرار داد جهت تحریر سیستمی، مشاور املاک موظف است قرار داد مذکور را بدون کاستی درسیستم تنظیم وآن را به امضاء و تایید طرفین قرارداد برساند ) *** اخطار ماده 28 صنفی

شهاب
2 سال پیش

با سلام‌‌ من و مالک خودمان قرارداد نوشتیم چون از بستگان‌ هستن حالا برام وام میخواهیم کد رهگیری بزنیم هر بنگاهی میریم صحبو میلیونی میکنه در حالی که صدوهشتاد ودیعه هست ماهی یک تومان اجاره چجوری میتوانیم کدرهگیری بگیریم با کمترین هزینه

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام براساس نرخنه قیمت مشخص است ولی معمولا در مشهد برای چنین موارد توافقی انجام میشود و فقط یک طرف کمیسیون معیار میشود که باز هم یک میلیونی میشود ولی گاهی مالکان دنبال قرارداد رایگان و قیمت 100 و 200 هزار تومانی هستند که امروزه هیچ مشاور املاکی کمتر از 1 م دست به قلم نمیشود مگر در موارد خاص مثل بحث کمیته و زنان سر÷ست و افراد پیرمرد و پیر زن بد سرپرست و افراد کم توان مالی و یا افراد ورشکسته که حتی خودم بارها دیدم که همکاران در تمام منطقه مشهد چنین بخشندگی رو در موارد فوق دارند بدون هیچ چشم داشت و موضوع و حاشیه به این افراد کمک میکنند ولی مردم عادی از این اتفاقات خوب خبر ندارند

حمید
12 ماه پیش

قیمت یک میلیون پانصد است

حکیم
2 سال پیش

سلام با تشکر از تو ضیحات خوب شما من یه ملک فروختم ولی بنگاه دار از دادن کد رهگیری شانه خالی می کنه همون موقع نوشتن مبایعنامه سند و مدارک رو بهشون دادم و خودشون گفتن دنبال وام برای خریدار میرن آیا من بدون کمک این بنگاه میتونم کد رهگیری بگیرم که خیالم از بابت فروش بدون مشکل ملک راحت باشه ؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

 همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال 1387 بخشنامه ای صادر کرد. که از سال 87 به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد. (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه در صورت شکایت طرفین قرار داد این کار تخلف صنفی ماده 28 ( عدم تحریر قرار سیستمی) شناخته میشوند، معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی رایگان تنظیم کند .در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون شکایت و بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در 2 حالت 1- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند چون وظیفه صنفی است و.. و رضایت مشتری باید حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده 27 در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند در نهایت باز هم قرارداد شما دست نویس است واشتباه از شماه بوده که به این بنگاه بدون جواز مراجعه کرده اید درنهایت باید به دفتر املاک مجوزدار مراجعه و با پرداخت هزینه کمیسیون قرار داد اصولی و با کدرهگیری در دفتر املاک تنظیم کنید ولی گاهی با مردمبرای بار دوم هم اشباه میکنند و گول و فریب قیمت ارزان کدرهگیری کافینت هار میخورند که در نهایت درزمان بروز مشکل نه تنها اون قرار داد کدرهگیری اعتبار ندارد که خودش یک درسر دیگر است چرا که کافی نت اصول حقثوقی و فنی رو در تنظیم قرار دادرعایت نکرده و حتی گاهی شماره و مشخصات تخصصی رو اشتباه وارده کرده و حتی گاهی کدرهاریرهگیری خودشون مشکل دار و غیر قانونی بوده مثل طرف بنگاه جمع کرده و یا فوت کردهولی کدهای رگیری در کافی نت بوده چند تا و... در نهایت امروز هر کردی را گردو نیست دقت کنید یک قرار خوب تنظیم کنید.))

کاربر مهمان
2 سال پیش

با سلام به رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهر خودتان مراجعه و ضمن ارائه تصویر قرار داد صادره در مشاور املاک مربوطه از اتحادیه درخواست کنید پیگیری کنند

یک دوست..
2 سال پیش

حیر شما نمیتوانید بدون یک مشاور املاک کد رهگیری بگیرید زیرا نیاز به رمز ورود به سامانه هست و رمز به مشاورین املاک داده میشود.

رضایی
2 سال پیش

سلام ببخشید ملکم را اجاره دادم و قرارداد با کد رهگیری دارم به علت درخواست مستاجر قرارداد فسخ شد حالا املاک میگه قرارداد کد رهگیری دارتو بیار من هولوگرامشو از روش بردارم درست میگه یا غلط ؟؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام اگر قرار داد فسخ شده باید ک نخسه دست هر فرد باشد ولی نکته مهم اینکه اون مشاور املاک اگر واقعا تخصص داشته باد باید یک صورت جلسه فسخ یا اقاله و.. کتبی تنظم میکرد و اون به تاید و امضاء طرفین میرساند تا اگربعدا در مورد ادعایی از هر طرف چه مالی یا حتی بحث کیفری و..بود مشخص میشود که خودشان این کارروانجام داده اند و متن مکتوب نیز است بعد در داخل سامانه و سایت کدرهگیری نیزدر چند خط علت فسخ رو اعلام میکردند نه با روش عجیب که بیان جای هلوگرام دربیاری و یا روی متن قرارداد بنویسی باطل شده این موارد قابل قبول و مدرک نیست در محاکم

علی
2 سال پیش

برای اتباع که خونه قولنامه کرده باشه میشه کد رهگیری بگیریم؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

- دفاتر املاک حق تنظیم قرار داد خرید و فروش ملک مغازه زمین کشاورزی و... را با مهاجران واتباع خارجی سایر کشورها ندارندو حتی برای املاک که سند دارد و یا مدارکش ردیف قولنامه میباشد، تخلف صنفی است مگر در مواردی که مجوز خاصی جهت این کار از مراجعه خاص صادر شده باشد، حتی به نحوه که سلطه اقتصادی داشته باشند رو ندارند ( امروز مشاور املاک به علت منافع شخصی زیاد با انجام خرید و فروش املاک با اتباع خارجی باعث افزایش قیمت املاک و بسیاری از مشکلات شده اند وجالب اینکه برای خرید و فروش با اتباع سایر کشورقوانین بروز و عملی مناسب وجود ندارد ، که حتی باعث سرد گمی سرمایه گذاران کلان و اتباع عزیز سایر کشور و سوء استفاده زیادی در چنین معاملاتی از اتباع خارجی میشود ، به علت عدم تنظیم سند رسمی ومشکلاتی و شرایط خاص جهت تنظیم سند رسمی و تایم طولانی و.. در نهایت بیشتر درخواست خرید و فروش اتباع درایران برای املاک قولنامه ای وبا قولنامه دست نویس انجام میشود و این یک ضعف بزرگ در بازار مسکن و املاک ایران برای سرمایه گذاران کلان و کوچک خارجی در کشوراست ،که باعث میشود سرمایه به جای جذب دربازار تولید مسکن و بافت نوساز و دارای سند دار در بافت قدیمی و قولنامه انجام شود) اخطار صنفی

امید قربانی
2 سال پیش

باسلام من از قولنامه سال اول تمام شده. حرفی یه قیمتی گذاشتیم الان صاحب خونه نمیاد قولنامه تمدید کنیم که وام بگیرم بنظرتون میتون روی قولنامه قبلی کد رهگیری بگیرم

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام همیشه برای تمدید بارها اعلام کرد اجاره مکتوب و جدید تنظیم کنید و از هزینه کمیسیون تمدید اجاره فرار نکنید است اگر حرف را معمولا باد میبرد در نهاید مگر اینکه شاهد داشته باشید

سید حبیب موسوی نژاد
2 سال پیش

درود بنده یه مستاجر دارم که الان دو سالی هست در ملک بنده مستاجر هست پارسال یه بهانه کرونا نشست و امسال هم میگه بلند نمیشم از طریق شورای حل اختلاف شکایت کردم میگن که قانون گفته امسال 25/ اضافه میکنید و مستاجر مجددا می‌تونه بشینه خواهش میکنم یه راهی یه بنده نشون بدهید سپاس

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام انچه در مورد 25 درصد اعلام شده بله ولی از نطر کاربردی و تخصصی معیار و فرمول اجاره بها یک داستان مشخص دارد و وقتی ارزش ملک افزایش میابد قیمت اجاره هم که معمولا یک ششم قیمت ان است برای مسکونی تغییر میکند و این فرمول در 80 درصد املاک مسکونی صدق میکند ولی متاسفانه اون اطلاعیه که در مورد25 درصد اعلام شده بدون نظر مشاوران املاک و متخصصان بوده در نهایت حتی معیار عرفه است و توافق طرفین برای تخلیه هم معمولا درصور نیاز فامیل درجه یک و یا فروش ملک و یا حتی تعمیراتو بازسازی تخلیه امکان پذیراست ولی بهتر با مستاجر به س مشاور املاک مراجه کنید وتوافق کنید و اگر قبول نکرد خوب شما مالک سرمایه اصلی هستید می توانید امسال شما اقدام کنید

کاربر مهمان
2 سال پیش

اصلا چنین چیزی وجود نداره به محض اتمام قرار داد مستاجر موظف به تحویل ملک میباشد در غیر اینصورت از طریق شورای حل اختلاف حکم تخلیه منزل بگیرید و نسبت به دیر کرد خودتان خسارت مطالبه نمایید

کاربر مهمان
2 سال پیش

اگه برای افراد درجه یک خودت بخوای میتونی تخلیش کنید

علی
2 سال پیش

ولش کن بزار بشینه بد بختو چی کار داری

کاربر مهمان
2 سال پیش

برای ثبت نام ودیعه مسکن باید بریم توی سایت ایران املاک. سایت قطعه!!!!!!!!!!!!! چیکار باید بکنیم الانننن؟؟؟؟؟؟

قاصدک
2 سال پیش

صاحب خونه ی ما حاضر به دریافت کد رهگیری نیست مشاور املاک هم پشتشو میگیره الان ما باید چیکار کنیم چه وضعیه

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

تخلاف ماده 28 عدم تحریر قرار داد سیستمی داد و دل بخواهی نیست املاک سعادت مشهد مهندس ظفریاری مشهد آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری در زمان عقد قرار داد (خرید ،فروش) و (اجارنامه) همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال 1387 بخشنامه ای صادر کرد. که از سال 87 به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد. (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه در صورت شکایت طرفین قرار داد این کار تخلف صنفی ماده 28 ( عدم تحریر قرار سیستمی) شناخته میشوند، معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی رایگان تنظیم کند .در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون شکایت و بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در 2 حالت 1- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند چون وظیفه صنفی است و.. و رضایت مشتری باید حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده 27 در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند در نهایت باز هم قرارداد شما دست نویس است واشتباه از شماه بوده که به این بنگاه بدون جواز مراجعه کرده اید درنهایت باید به دفتر املاک مجوزدار مراجعه و با پرداخت هزینه کمیسیون قرار داد اصولی و با کدرهگیری در دفتر املاک تنظیم کنید ولی گاهی با مردمبرای بار دوم هم اشباه میکنند و گول و فریب قیمت ارزان کدرهگیری کافینت هار میخورند که در نهایت درزمان بروز مشکل نه تنها اون قرار داد کدرهگیری اعتبار ندارد که خودش یک درسر دیگر است چرا که کافی نت اصول حقثوقی و فنی رو در تنظیم قرار دادرعایت نکرده و حتی گاهی شماره و مشخصات تخصصی رو اشتباه وارده کرده و حتی گاهی کدرهاریرهگیری خودشون مشکل دار و غیر قانونی بوده مثل طرف بنگاه جمع کرده و یا فوت کردهولی کدهای رگیری در کافی نت بوده چند تا و... در نهایت امروز هر کردی را گردو نیست دقت کنید یک قرار خوب تنظیم کنید.))

کاربر میهمان
2 سال پیش

برو یه بنگاه دیگه بهت کد رهگیری میده

مرتضی طاقت فرسا
2 سال پیش

شکایت در اتحادیه املاک

اسماعیل
2 سال پیش

از مراجع قضایی اقدام کن

سید رضا
2 سال پیش

سید علی اخوی از کدوم کره و دنیا اومدی داداش؟! شکایت کنه پدر املاک و صاحبخانه درمیارن!!!خخخخ

سید علی طباطبایی
2 سال پیش

شکایت کنید پدر املاک و صاحبخانه رو در میارن

توران درعلی
2 سال پیش

وقتی صاحب خونه قبول نمیکنه پول پیشمون کمه خونه هم پیدا نمیکنیم به مشاور املاکم می گیم اونا میگن مدارک بیاره ما کاری نمیتونیم بکنیم

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام کد رهگیری دل بخواهی نیست هم املاک باید قرار کد رهگیری بدهید با همون کمیسیون اول قانونی که باید فاکتور هم بدهد وگرنه از طریق شکایت با عنوان عدم تحریر قرار داد سیستمی ( عدم دریافت کمیسون قانونی) در اتحادیه املاک هر شهر به صورت رایگان می توانید مشارو املاک رو ملزم کنید و برای ملزم کردن مالک هم براساس قرار داد دستی به ایشان اظهارنامه در رابطه به ملزم به تنظیم قرار داد کدرهگیری بفرستید ( که دیگر از مالیات فرار نکند)که این کاره یک هفته است و بعد برای اجارنامه و مبایعه نامه کدرهگیری بگیرید

سلمانیان
2 سال پیش

باسلام آیابرای معاملات پیش خریدکدرهگیری الزام دارد

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
12 ماه پیش

سلام برای پیش فروش بله ولی باید رسمی شود که در متن قرارداد نوشته و حتی پرداخت بعد از ان انجام شود

یوسف شادیان
3 سال پیش

سلام خسته نباشید ببخشید الان من میخوام خونه اجاره کنم املاک میگه چند روز طول میکشه کد رهگیری بگیرم وقتی که من قرارداد رو امضا میکنم و چک رو میدم به صاحب خونه دیگه چه فایده ای داره کد رهگیری رو چند روز بعد بگیرم ممکنه خونه مشکل داشته باشه یا ... مگه نباید همون لحظه حین قرارداد کد رهگیری بگیره؟ سوال اصلی من اینه چقدر طول میکشه کد رهگیری رو املاکی بگیره و به ما بده؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام بله در زمان اول قرار داد باید سیستمی تنظیم شود این تخلف است به اتحادیه املاک بخش شکایت و بازرسی اطلاع رسانی کنید

بهشتی
3 سال پیش

با سلام آیا یک نفر که مالک یک ساختمان باشد و قبلاً کد رهگیری خرید دریافت کرده باشد ، میتواند به عنوان مستاجر در یه جای دیگه با یه کد رهگیری دیگه به عنوان مستاجر بشیند و کد رهگیری دریافت کند ؟ منظور اینکه چون قبلاً کد رهگیری داشته آیا اینبار هم می‌تونه کد رهگیری داشته باشه به عنوان مستاجر ؟؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

بله شما می توانید هر تعداد کد رهگیری رو ثبت کنید محدود برای مدت اجاره هر ملک با کد پستی مشخص است و یا برای فروش مهم اینکه کد ÷ستی تغییر کند

مرتضی طاقت فرسا
3 سال پیش

سلام. خرید آپارتمان از انبوه سازان ، نه کد رهگیری وجود داره و نه الزام قانونی از طرف قوه قضائیه به انجام به موقع تعهد شرکت در زمان تعیین شده. با این نوع معاملات زمینه برای کلاهبرداری باز است.

مجتبی
3 سال پیش

دوستانی که هزینه بالایی برا کد رهگیری درخواست کرده بنگاه ازشون،یه لحظه برین اتحادیه همونجا قولنامه تونو بدین بهشون بدون هیچ دردسری و مبلغ پایین کد رو بگیرین،ما رو هم دعا کنید مشکلاتم حل بشه،فدای شما

صادقی
8 ماه پیش

سلام اتحادیه برای گرفتن کد رهگیری کجاست ، اسم اتحادیه چی هست؟

نرگس
11 ماه پیش

واقعا ینی قولنامه رو ببریم اتحادیه کد رهگیری میدن?

جواد
3 سال پیش

من چهار سال پیش قولنامه با کد رهگیری نوشتیم و هر سال دیگه پشت همون دست نویس تمدید میکردیم میخواستم زدونم الان این قولنامه برای گرفتن وام اعتبار دارد یا خیر .

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام باید همون املاک سالهای بعد هم برای شما تمدید و مبلغ نصف دریافت میکرد مثلا در مشهد3 روز ولی نکته مهم اینکه اجارنامه سیستمی مدت دارد و بعد از مدت اعتبار قرار داد و کد ÷ستی اجاره نامه ملک قفل است نمیشود برای کسی دیگری قرار داد اجاره در این مدت ثبت کرد ولی بعداز اعتبار مدت اجاره فاقد اعتبار هستند و کد پستی برای اجاره به فرد دیگری باز است ولی فروش تا زمان اتقال کد پستی ملک قفل است

هادی
3 سال پیش

من 26 اسفند 99 آپارتمان اجاره کردم که کد پیگیری نداشت اجاره نامه ام . الان می خوام کد پیگیری بگیرم بنگاه می گه باید کل هزینه اجاره نامه رو دوباره پرداخت کنم . این درسته؟؟؟؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

نه همون کمیسیون اول کافی است 

مصطفی
3 سال پیش

صاحبخونه ما از وقتی بهش گفتم سند گفت گم شده می‌ترسه کلاه سرش بزارم بعد میگه خونه دخترمه خلاصه سندش نمیده اگه واقعا می خواهید وام بدهید این سنگ اندازیها برای چیه کد رهگیری رو از شرایط وام حذف کنید

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام از طریق ارسال اظهار نامه ملزم به تنظیم قرار داد سیستمی کنید و مدرک شما هم همون قرار داد اجارنامه دستی است برای املاک 

لیلی
3 سال پیش

قرارداد اجاره ما با اجاره نامه چندبرگی عادی نوشته شده توی دفتراملاک ،ماکه واسه ودیعه اجاره ثبت نام کردیم راهی برای گرفتن کدرهگیری هست ؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

همون بنگاه باید سیتمی تنظیم کند و موجر رو هم ملزم به امضاء و ارائه مدارک کند

کاربر میهمان
3 سال پیش

سلام و عرض ادب بنده سال 98 جایی رو از داییم اجاره کردم و اجاره نامه به صورت دستی تنظیم شده و هیچ کد رهگیری وجود نداره. حالا واسه استخدامی تو یک سازمان، ازم اجاره نامه با کد رهگیری میخوان. میشه راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟ مسئله کد رهگیری رو چطور میتونم حل کنم؟ ممنونم

علیرضا صدفی
3 سال پیش

موجرها قبول نمیکنن. میگن واسمون مالیات میاد من الان خیلی گیرم ولی صاحبخونه قبول نمیکنه و بنگاه هم متاسفانه واسه فرار از مالیات موجر حمایت میکنه.مملکت صاحب نداره، هر کی که قویتره میزنه تو سر ضعیفتر..فقط هر سال دو برابر میکنن احاره و رهن خونه رو. والا بمیریم بهتر از این سگ دوییه.

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام وظیفه املاک قرار کدرهگیری تنظم کند ولی متاسفانه از عدماگاهی مردم سو استفاده میکند در نتجه مشاور املاک رو از اتحادیه املاک ملزم کنید و مالک رو هم از طریق اظهارنامه درخواست تنظیم کد رهگیری برابر با قوانین و مدارک اجارنامه دستی

دنیا
2 سال پیش

سلام مستاجر خونه ای هستم بنگاه واسه ندادن معالیات ازبرگه های بدون فاقد کدرهیگیری استفاده میکنه ودستمزدکمترمیگیره ،تکلیف من چیه به کجامراجعه کنم

یوسف بیگدلی
2 سال پیش

اقا منم مشکل همین موضوع کد رهگیری رو دارم مستاجرم میخوام وام بگیرم نه املاکی نه صاحب خونه کد رهگیری میدن تورو قران بگید چیکار کنیم

مرتضی طاقت فرسا
3 سال پیش

سلام. شما در سایت املاک استیجاری ثبت نام کرده و مشخصات خود و محل استیجاری خود را وارد کنید ، خود بخود همه کارها انجام میشه و دارای کد رهگیری خواهید شد. ربطی هم به مالک ندارد

ضعرا سیدیان فرد
3 سال پیش

باسلام من برای تمدید اجاره منزل کد رهگیری بگیرم املاک می گه باید یک میلیون پول بدید مگه دولت اعلام نگفت برای کد رهگیری نباید پول بگیرن

رضاخسروانی فراهانی
3 سال پیش

سلام دوستان من یک مبایعنامه کدرهگیری میخوام بزنم نمیشه میگه امکان معامله این ملک تا صدور مفاصا حساب مالیاتی و ثبت سند رسمی سند در دفتر ثبت اسناد رسمی وجود نخواهد داشت.

مرضیه
3 سال پیش

به دو دلیل این پیغام نمایش داده میشه : 1. این ملک بدهی مالیاتی دارد 2.قبلا این ملک ثبت شده (مثلاً برای دریافت وام و...) شما می بایست ابتدا تاییدیه کدپستی مورد معامله را از اداره پست دریافت کنید سپس از آخرین محضری که سند زدید کپی مفاصا حساب مالیاتی رو دریافت کنید و این دو برگه یعنی تاییدیه کد پستی به اضافه کپی مفاصا حساب را به اتحادیه املاک برده تا مشکل آن را رفع نمایند تا در آخر شما موفق به ثبت و دریافت کد رهگیری مورد معامله شوید .

کاربر مهمان
3 سال پیش

کدپستی رو عوض کنید

سما
3 سال پیش

باید کد پستی جدید درست کنید برای ملک تا درست بشه

کلهر
3 سال پیش

خودمون کلی بدبختی داریم حالا بگرد دنبال کد برای مدرسه.

مصطفی
3 سال پیش

اجاره نامه به نام من با کدرهگیری جعل شده که کد رهگیری ندارم، از کجا بدونم؟

ابوالفضل خزائی
3 سال پیش

اگر این قانون اجرا شدنی باشه که خیلی عالی میشه. دیگه کلاه برداری تو کشور از بین میره.

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
4 سال پیش

نکاتی مهم که لازم در مورد مقاله باید اصلاح بشود 1- سلام کد رهگیری جعلی چه داستانی اصلا چنین چیزی وجود ندارد مگر طرف با فتوشاپ و .. بساز که اصلا کابردی هم ندارد چون براحتی جلی بودنش ثابت و جرم جعل هم از 10 تا30 م مالی و یا از 6ماه تا دوسال زندان میباشد. 2- بعد هم برای در یافت کد رهگیری هزینه کد رهگیری 7 روز اجاره میباشد که با توجه به نرخنامه نه قیمت مندرج در این کجا رفت ارزش افزوده و کارمزد دفتر املاک 3- نکته مهم گرفتن کپی از مدارک مالکیت ملک( طبق بند 5 نرخنامه الزامی که تمام مشاور املاک این 3 وظیفه انجام بدهند) و الزام حضور طرفین و امضاء و نحوه نگارش اقرار متنی طرفین در مدارک مالکیت و مای و هویتی است در میباشد در دادگاه و مراجع قضایی اعتبار مدارک عبارت اند.( گاهی یک اقرار مس تواند اعتبار سند رسمی و عادی رو هم زیر سوال ببرد و ابطال کند) 1- اقرار چه کتبی چه شفاهی 2- سند رسمی 3- قولنامه عادی و سایر اسناد 4 شاهد 5 درید بودن ملک 6- اماره و دلیل دیگر اجارنامه با کدرهگیری جهت وام ودیعه) (تسهیلات وام ودیعه مسکن تا پایان دی ماه تمدید شد است) ***مهم(( طبق قانون رعایت موارد زیر جهت ثبت قولنامه و اجاره نامه با کد رهگیری الزامی است .)) 1- حضور طرفین قرار داد در دفتر املاک ( فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر) جهت امضاء الزامی است. 2- اصل مدارک هویتی طرفین (کارت ملی و شناسنامه) به همراه کپی 3- اصل مدارک مالکیتی(سند و قولنامه خرید ملک) کپی جهت بایگانی مدارک الزامی. 4_تایید کدپستی ملک (اداره پست منطقه) @ زمان ثبت قولنامه و اجاره نامه با کد آنی کمتر از 1ساعت در حضور شما توسط خود مشاور املاک . ((املاک سعادت)) 09154924213 0513_2134316 مدیریت :مهندس ظفریاری املاک سعادت مشهد ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد 09154924213 مهندس ظفریاری آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری در زمان عقد قرار داد (خرید ،فروش) و (اجارنامه) همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال 1387 بخشنامه ای صادر کرد. که از سال 87 به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد. (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه تخلف صنفی شناخته میشوند معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی تنظیم کند در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در 2 حالت 1- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند و.. و رضایت مشتری حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده 27 در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند.)) دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟ 1-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری) 2-تضمین امنیت معامله شما ( عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و…) 3-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن پر کردن ایتم های الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ، ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و… پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و…ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملکث-اخذ 15 امضاء و اثر انگشت به جای 3 امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد 4- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز از طریق سایت ثبت معاملات واملاک کشور به آدرس http://www.iranamlaak.ir منو استعلام 1-کد رهگیری و کد ملی 2- از طریق ارسال کدملی # کد رهگیری به سامانه 110203001 مدارک لازم جهت ثبت قرار داد به صورت اینترنتی و دریافت کد رهگیری و هولگرام 1 – اصل مدارک هویتی کارت ملی هوشمند و شناسنامه ، کارت اقامت برای اتباع و…) 2 – اصل مدارک مالکیت (سند ، قولنامه ، بنچاق و.. وکالت نامه و گواهی انحثار و…) 3- تاییدیه کد پستی ملک مورد نظر(از اداره پست منطقه ، سایت http://www.post.ir ) 4- الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرار داد یک نفر شاهد به همرا ه مدارک شناسایی) 5 -در صورت درخواست مشاوراملاک برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا) 6- پر کردن فرم پیش نویس قرار داد با کد رهگیری در زمان حضور در دفتر املاک *حتما جهت دریافت کد رهگیری به املاک دارای مجوز و تخصص و دانش کافی در مورد تنظیم و ثبت قرار داد های مراجعه کنید ( مدت زمان تنظیم 1 ال 2 ساعت است) و قبل از تایید نهایی حتما پیش نویس کامپیوتری قرار داد رو یک با کامل مطالعه کنید . املاک سعادت مشهد ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد 09154924213 مهندس ظفریاری ثبت کلیه قرار داد های معاملاتی به صورت اینترنتی ((کد رهگیری و هولوگرام)) در سایت ثبت معاملات و املاک کشور به نشانی http://www.iranamlaak.ir

مهرداد
3 سال پیش

ممنون راهنماییتون واقعا کمک کننده بود

اکبری علیرضا
4 سال پیش

من کد رهگیری اجاره واسه وام تهران میخوام کسی که هست. داره وقت اخذ وام تموم میشه 09302360460

مهران
4 سال پیش

یه کاری میکنند که آخرش بن بسته! خودشونم میدونن که دارن چه غلطی میکنن!!

علی
4 سال پیش

روی پاکت قرارداد اجاره خانه ما نوشته با ارئه کد رهگیری، اما در اجاره نامه خبری ازش نیست.

مهدی اواره
4 سال پیش

گرفتن کد رهگیری یعنی پول الکی گرفتن اخرش هم کد رهگیری در کار نیست.

سید مهدی میرعرب
4 سال پیش

مگر این جوری نیست که کد رهگیری رو مشاورین املاک موظفند حین قرارداد به مستاجر بدن؟ هیچ مشاور املاکی این کار و نمیکنه، به دلیل ارزش افزوده ای که ازشون میگیرن. الان یه وام مستاجری جور شده، به خاطر کد رهگیری بنگاهی میگه باید 4 میلیون بپردازی تا کد رهگیری بهت بدیم. ما اگه 4 میلیون داشتیم که نمیرفتیم وام بگیریم!

جهان مامدی
3 سال پیش

والله من کدرهگیری از مشاوراملاک گرفتم 100هزار دادم 4میلیون کجا بود

ناشناس
3 سال پیش

دوستانی که میگن 4 تومن زیاده، من همین امروز پرسیدم یکی میگه یه تومن، یکی میگه یک و هشتصد، جنگله؟اصلا یه قانون واحد نداره که اجرایش کنن.

فرزاد علیزاده
4 سال پیش

سلام دوست عزیز، این مبلغی که فرمودین اصلا همچین چیزی امکان نداره، من خودم مشاور املاک دارم و کد رهگیری میزنم و هزینه ای که میگیرم از مشتری کاملا توافقیه یعنی تا حالا سیصد هزار تومان بیشتر نگرفتم واسه اجاره نامه و دریافت وام.

کاربر میهمان
4 سال پیش

شما میتونید برید اتحادیه املاک شهرتون و ازشون شکایت کنید. بگید که کد رهگیری نمیگیرن و درخواست پول زیاد دارن. مطمعن باشید جواب میگیرید اینجوری.

کاربر میهمان
4 سال پیش

4 میلیوووون؟؟ دادا ما صد هزار تومن میگیریم، همونو هم نمیدن قربونت. واسۀ کدوم شهری دادا؟؟

تهران شهریار
4 سال پیش

خجالت بکشید!!! بعدا میگن چرا جوانان ازدواج نمیکنند و ‌اونایی هم که کردن چرا بچه دار نمیشوند! آخه با کدوم توانایی لعنتیا!؟ به خاطر کد رهگیری الاف شدم. 15تومان وام میخوان بدن، اونم با کلی مصیبت. نخواستیم! خدا ازتون نگذره!

کاربر مهمان
4 سال پیش

سلام. هزار نفر هم بگیم کد رهگیری رو بردارین، کسی گوش نمیکنه. همه شماها سرکارین مثل من! خدا حقشونو انشاا... میده. هچ ظلمی پایدار نمیمونه!

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟
1-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری)
2-تضمین امنیت معامله شما ( عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و...)
3-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن ایتم های
    الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ،
    ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و...
    پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و...
    ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملک ث-اخذ 15 امضاء و اثر انگشت به جای 3 امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد ( بیشترین کلاهبرداری با قراردادهای دستی ومهرهای جعلی است)
4- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز ( قبول مسئولیت و دقت مشاور املاک با توجه به درج شماره صنفی مشاور املاک در قرار داد )
5- قابل ارائه به تمام ادارات و سازمانها دولتی وخصوصی

سلام، من مشاور املاک سعید هستم.
4 سال پیش

واقع در خیابان زینبیه 8 متری لاله. به مشاوراملاک سعید مراجعه تا کد رهگیری با هزینه 300000 تومان درج نماییم. شماره تماس 09133061169

بابک یوسف‌زاده
4 سال پیش

تا کی مهلت داره؟

مستاجر ذلیل
4 سال پیش

(ماهینه که نیخوی گری رونی به دینس) دولت نمیخواد وام بده این اداها رو درآورده، وگرنه خودش از ما بهتر میدونه گرفتن کد رهگیری چه کار سخت و نشدنیه برای برخی...

کاربر میهمان
4 سال پیش

ای مسئولین، صاحب خونه ها کد رهگیری به ما نمیدن که وام بگیریم. یه ماهه فقط به خاطر کد رهگیری موندیم، چی کار کنیم؟ مالک ها شدن ترامپ!

کاربر میهمان
4 سال پیش

واقعا چه بساطی درست کردن، یه وام می‌خوان بدن، مردم کد رهگیری چیه دیگه از خودتون در میارید؟ صاحبخونه قبول نمیکنه کد رهگیری بگیره!

مستاجر آواره
4 سال پیش

سلام. با هزار التماس و خواهش تمنا بنگاهدار و صاحب خونه دو میلیون ازم گرفتن قولنامه بهم دادن. پنج روز وقت دادن پول ودیعه را پرداخت کنم، اگه نتونم پولمم نمیدن. حالا که رفتم بانک کد رهگیری هم ندارم، کارم جور نمیشه. به خدا قسم دارم سکته میکنم. کد رهگیری دیگه شده بدتر از کرونا. خدا وکیلی چرا اینقدر ما را زجر میدن؟ حالا آواره شدم سه روز وقت دارم باید یک ملیونم بدم تا کد رهگیری بهم بدن. اگه کرونا بگیریم بمیریم بهتر از این زندگیه.

م.اسماعیلی
4 سال پیش

سلام، وقتتون بخیر. من چند سال پیش یه خونه داشتم اجاره دادم. کد رهگیری ازم خواستن گرفتم. الان اجاره نامه رو گم کردم اون موقع هم نمیدونستم باید برم باطلش کنم. الان دیگه خونه ندارم، میخام وام بگیرم. چجوری اون کد رهگیری رو بازیابی کنم و پیداش کنم؟ خواهش میکنم جواب بدین اگه راهی هست کمکم کنین پیداش کنم. هزینه هم داشته باشه پرداخت میکنم. رفتم دفتر املاک گفت تاریخ دقیق میخواد، من تاریخ دقیقشم ندارم.

کاربر میهمان
4 سال پیش

خواهشا این کد رهگیری رو منتفی کنین. ما رو به دردسر انداختن!

مستاجر تحت پوشش بهزیستی
4 سال پیش

من سرپرست خانوادم و مستاجرم. به خاطر 15 میلیون وام، باید 350000 تومن پول کد رهکیری بدم. معلول و بیکار از کجا بیارم؟

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

بنده خدا برو کمیسیون قانونی اطلاع ÷یدا کن و بعدش هم کمیسیون بنگاه قرار یکبار است کد رهگیری هم بدهد یعنی هزینه یک بار

نیکروز
4 سال پیش

آقایانی که برای وام ودیعه مسکن کد رهگیری گذاشتید، هیچ فکر جماعتی که ندارن پول بنگاه رو بدن رو نکردید؟ بنگاهی که یک ملیون پول میخواد برای کد رهگیری، صاحبخونه هم ریالی پولو پرداخت نمیکنه. بنده با بیست سال کارمندی دولت در جنوب و شمال کشور در بدترین نقاط کشور، خونه ای از خودم ندارم و التماس بنگاهی رو باید بکنم. خدا جوابتونو بده!

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

سلام امروز صدور چنین کد رهگیری هزینه زیادی ندارد بابا سقف قرار داد در مشهد 872 هستش

مستاجر
4 سال پیش

رفتم بنگاهی کد رهگیری بگیرم، میگه زنگ بزن صاحبخونه، زنگ زدم میگه من مالیات نمیدم! من الان چی کار کنم واقعا؟ اگه میخواین وام بدین، دیگه این کارا چیه؟ اگه کد رهگیری رو حذف کنن که نمیکنن، میشد کاری کرد!

تنیان
4 سال پیش

من 4 سال پیش خونه ایی که خریدم، قولنامه ایی بود، الان هم کد رهگیری نگرفتم. حالا میخوام بدونم الان میتونم اقدام کنم واسه کد رهگیری؟ آیا واقعا نیازی هست بگیرم یا خیر؟؟

کاربر مهمان
4 سال پیش

سلام، ما انجام میدیم.

مستاجر بدبخت فلک زده
4 سال پیش

کاش کد رهگیری رو حذف کنن. آخه کدوم صاحب خونه‌ای میاد به خاطر مستاجرش این کارو کنه؟ اونام به فکر مالیات ندادن خودشونن!

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 سال پیش

اگر قراردستی دارید بنگاه املاک باید مالک رو ملزم به تنظیم قرار سیستمی کند حالا شما و یا املاک برای مالک اظهارنامه تنظیم کد رهگیری ارسال کنید کاری ندارد

کاربر مهمان
3 سال پیش

چه ربطی داره والله باللله تاللله به تمام مقدسات قسم برای مالک و صاحبخونه هیچ هزینه و مالیاتی اعمال نمیشه تورو خدا شایعه دامن نزنید و نزارید پخش بشه این حرف دروغ و مزخرف اخه ..اقا شما بعدش میتونی بری همون جایی که کد رهگیری گرفتی برای ابطالش کنی

مشاور املاک امیری
4 سال پیش

برای موجر هیچ مالیات یا هزینه ای ندارد!

کاربر میهمان
4 سال پیش

سلام. اگه خونه ای رو قولنامه کردی، با کلک قولنامه رو ازت گرفته باشن، کد رهگیریشم نداشته باشی و با املاکی ام دسته به یکی باشن؛ چجوری میشه قولنامه رو پس بگیری؟

فاطمه عزیزی
3 سال پیش

سلام ببخشید من 10 سال پیش خونه خریده بودم ولی صاب خونه بخاطر اینکه خونه کمی بالارفته بود سروصداکرد وخونه فسخ شد الا ن بعداز ده سال رفتم‌واسه مسکن مهر ثبت نام کردم سیستم زده ک کدرهگیری اون خونه هنوز به نام بنده هست باید چکارکنم اگ بخوایم باطلش کنم وکدرهگیری بهشون بدم آیا مالیات وهزینه شهرداری به عهده من هست؟

کاربر میهمان
4 سال پیش

سرپرست خانوار با دو فرزندم ، اجاره نامه ی منم کد رهگیری نداره و فقط شماره سریال داره چندروزه گرفتار این کد بودم و درست نشد این بند رو حذف کنید اگه واقعا میخواین به مستاجرها کمک کنین برای 15 میلیون یه عالمه دوندگی کردم لطفا حذف کنید این کد رو از لیست مدارک

مرتضی
4 سال پیش

سلام. دقیقا یک هفته است درگیر کد رهگیری هستم. واقعا دولت اگه نمیخواد وام بده، دیگه ما رو علاف نکنه!

محسن مستاجر
4 سال پیش

آقایان کسی که واسه 15 میلیون وام اومده ثبت نام کرده، نمیتونه 500 هزار تومن پول کد رهگیری بده. اگه میشه کد رهگیری رو حذف کنید.

سالم غلامی
4 سال پیش

باسلام، آقایان این چه برنامه ای هست که سر مردم آوردید؟ اگر وام‌‌ میدهید، میخواهید کمک کنید، دیگه این کدرهگیری چیه؟ شده باعث بدبختی مردم! هزار بار شما بگید بنگاه حق نداره پول کد رهگیری بگیره. اینها کد رهگیری نمیدهند تا پول کامل دو تا قول نامه نگیرند. خواهشا حذف کنید، مردم ندارند. بنده سال قبل خانه اجاره کردم یک میلیون و صد هزار تومان و 32 میلیون پیش دادم. امسال هم اجاره خونه رو کرده یک میلیون و چهارصد هزار تومان و 32 میلیون پیش. حالا باید چه کار کنم که کدرهگیری نمیده؟ میگه یک میلیون باید پرداخت کنم. شماها فقط کمک بنگاه دار کردید و مردم را با این وضع بیکاری بدبخت کردین. پول از کجا بیارن بدن بنگاه؟ آقای ریس جمهور، بنده در اوایل انقلاب 12 سال سن داشتم، داوطلبانه جبهه رفتم پنج‌سال مشغول بودم و پنج بار مجروح شدم. هنوز یک ‌ریال از هیج ارگانی نگرفتم به خدا قسم ماهی دویست هزار تومان برایم میمانه. آیا این قانون درسته؟ به خدا قسم‌ مسئولین دارن ظلم می‌کنند. لطفا این کد رهگیری را حذف کنید. دیگر آرزوی مرگ کردیم به خدا قسم.

کاربر مهمان
3 سال پیش

بربد شکایت کنید اصناف مشاورین املاک حق ندارن بگیرن

فرزانه اسدی
4 سال پیش

سلام. من میخواستم بدونم ملکی به نام من هست یا نه؟ از طریق برنامه هم، برنامه نصب نمیشه.  میشه کمک کنید؟

کاربر میهمان
4 سال پیش

برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردم، مشاور املاک کد رهگیری نمیده. لطفا راهنمایی کنید.

مسعود
4 سال پیش

کد رهگیری و اینا بازیه، نمیخوان وامو بدن برای مالیات. نه صاحب خونه همکاری میکنه و نه بنگاه.

علی حیدری
4 سال پیش

خواهش میکنم این کد رهگیری را ازشرایط وام حذف کنید. چون بهانه شده برای بنگاه داران، تا جایی که بتونند برای ارائه کد رهگیری از مستاجر مبالغ هنگفتی اخذ کنند.

سجاد هادیزاده
4 سال پیش

سلام، من زمینی خریدم با قولنامه هولوگرام، با کپی سند مادر. میخوام کپی سند، برابر اصل بشه و خاطر جمع بشم که زمینی هست. کجا باید برم؟ 09025005504 لطفا راهنماییم کنین.

مستاجر پوست کنده
4 سال پیش

آقای نماینده مجلس چرا این مشکل کد رهگیری را برای ملت حل نمی کنید؟ اگر شما واقعا قصد کمک و وام دادن دارید، چرا ملت را دنبال نخود سیاه می فرستید. صاحبخانه ها سند نمی آورند، بنگاه چون نمیخوان مالیات بدهند. حالا تکلیف ما چیست؟ شما به دنبال مالیات از صاحبخانه ها هستید یا وام به مستاجران؟ خجالت بکشید، مسخره ها.

کاربر مهمان
3 سال پیش

برید اتحادیه از املاک شکایت کنید

حمید حمیدی
4 سال پیش

من ‌هم ‌مستاجرم. ‌قولنامه ‌بنگاهی ‌با سریال ‌دارم، ‌‌هر کاری‌ میکنم‌ بنگاهی‌ کد رهگیری ‌نمیده. ‌‌حالا ‌میخوام وام‌ ودیعه‌ مسکن ‌بگیرم ‌موندم ‌چیکار کنم‌! تکلیفم چیه؟ ‌خواهشا ‌دولت‌ یک فکری‌ به حال ‌امسال ‌ماها ‌بکنه. چیکاره‌ ایم؟

مریم
4 سال پیش

من یک ملک پیش خرید کردم اما املاکی که قرار داد بستیم کد رهگیری نداده. لطفا منو راهنمایی کنید.

کاربر مهمان
3 سال پیش

باید بده برو صنف رشکایت کن ازش

زهرل
4 سال پیش

سلام، تو رو خدا یه کاری کنید ما بتونیم این وامو بگیریم. صاحب خونه ام بهانه میاره که سند گرو بانک هست، چون نمیخواد مالیات براشون بیاد. همشون دروغ میگن، من یک زن خودسرپرست هستم، واقعا دولت اگر میخواد کار خیر کنه از راه اصولی و درست انجام بده و حتی املاک ها درخواست یک میلیون هم میکنن! واقعا که متاسفم برای خودم و امثال خودم. همه شدن گرگ و حقه باز!

کاربر مهمان
3 سال پیش

اونجوری بری حساب کنی برخی برخی دوستان عرض میکنم برخی از نه همه هااااااا برخی از بنگاه دارها خیلی نامرد و بی شرف و حروم خور هستند چرا که بابا خود صاحب ملک مثلا قیمت داده ده میلیون با ماهیانه 500 حالا این بنگاه دار عوضی برا گرفتن حق بنگاهی بیشتر ملک را میزنه توی دفتر خودش بیست میلیون با ماهی یک میلیون ای بی انصاف خدا ازت نگذره یا برای فرار از مالیات میان الکی مالک را مخشو میزنن ک با گرفتن کد رهگیری مالیات ب خونه بسته میشه و از این حرفها در صورتی ک گرفتن کد رهگیری اصلا هیچ ربطی ب مالیات برای اون خونه نداره

شیراز
4 سال پیش

هزینه‌ی کد رهگیری 5 تومنه. مشتی گرگ شدن بنگاهی، بعضیاشون دیگه هنوزم چک تخلیه میخوان، واسه خودشیرینی جلوی موجر. بابا خجالت بکشین، توی دومتر جا باید بخوابین! دولت هم میخواد وام بده، هزار تا شرط میذاره.

کاربر میهمان
4 سال پیش

با سلام. دفاتر املاک اگر ادعای یک میلیونی میکنند، بابت این هست که باید مالیات بر ارزش افزوده، حق عضویت، هزینه برچسب هولوگرام، هزینه ثبت در سامانه، هزینه ثبت قرارداد و... پرداخت کنند. پس لطفا یک طرفه به قاضی نرید.

کاربر میهمان
4 سال پیش

سازمان املاک، لطفا رسیدگی کنه. در لاهیجان بنگاهها کد رهگیری نمیگیرن بابت خرید ملک. لطفا اجبار کنید.

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
4 سال پیش

جهت ثبت قولنامه و اجاره نامه با کد رهگیری، ارائه مدارک زیر الزامی است: 1-حضور طرفین قرار داد ( فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر) الزامی است. 2-با اصل مدارک هویتی( کارت ملی و شناسنامه ) 3-اصل مدارک مالکیتی ملک (سند و قولنامه ملک وکالت نامه و... ) 4-تایید کد پستی ملک (از اداره پست ).

زمان دریافت کد رهگیری آنی کمتر از نیم ساعت در حضور شما ((املاک سعادت)) ***ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد***

من یک مستاجرم
4 سال پیش

دولت در واقع داره کار خودشو پیش میبره، دلش برای مستاجران نسوخته. شاید از صد تا خونه یکی کد رهگیری داشته باشه، صاحبخونه ها هم برای فرار از مالیات دنبال گرفتن کد رهگیری نیستن. از اون طرف دولت برای گرفتن مالیات دنبال صاحبخونه برای ثبت خونشه. ما فقط شدیم عروسک خیمه شب بازی! چندر غاز میخوان بدن، این میگه برو با کد رهگیری بیا، اون میگه کد رهگیری نمی گیرم. حالمان از این همه دروغ و ریا کاری بهم خورد. شما دشمنی نکنید، دلسوزی نخواستیم.

کاربر مهمان
3 سال پیش

اتحادیه املاک شکایت کنید املاکی وظیفه داره کد رهگیری بده

کاربر میهمان
4 سال پیش

تو رو خدا، منم میخوام وام ودیعه مسکن بگیرم. اما اجاره نامه ما کد رهگیری نداره، فقط یه سریال شش رقمی داره. بنگاه رفتیم میگه همینه، حالا چی کار کنیم؟ اینجوری وام بهمون نمیدن، ای خدا...

نوید ریاحی
4 سال پیش

با من برای کد‌رهگیری تماس بگیرید. 09134620078

مصیب
4 سال پیش

واسه دریافت کد رهگیری مراجعه کردم به املاک، میگه نزدیک 500 هزار تومان میشه. در حالی که دولت چیز دیگه‌ای میگه. تکلیف ما چیه؟

کاربر مهمان
3 سال پیش

اتحادیه شکایت اگر قولنامه دستی دارید وکد رهگیری نداره

مهدی عبدالهی نژاد
4 سال پیش

املاکی که در اون قولنامه تنظیم شده، جمع کرده باشه، آیا میشه به بنگاه دیگه رفت، برای کد رهگیری؟

کاربر مهمان
4 سال پیش

سلام، من یه خونه پارسال اجاره کردم ولی بنگاه کد رهگیری به من نداده. الان من میخوام وام ودیعه مسکن بگیرم، کد ندارم باید چیکار کنم؟ چه جور میتونم کد رهگیری بگیرم؟

حمید
4 سال پیش

مشکل منم همینه.

کاربر مهمان
4 سال پیش

دوستان مملکت ما از بیخ و بن مشکل داشته. ما روزی که رفتیم بنگاه اجاره نامه نوشتیم، صاحب خونه گفت کد رهگیری نمیدم، برام مالیات میاد. نمیخوای میدمش یکی دیگه! بنگاه دار هم چشمش به صاحب خونه اس. اگه قانون وجود داشت کد رهگیری الزامی بود. الان وام ودیعه مسکن میدن، نه ما جز مستاجرا هستیم نه صاحب خونه مالیات خونه شو میده و این داستان همچنان ادامه دارد...

فرح عمادزادهکد
4 سال پیش

کد رهگیری ملک در کرمانشاه با شناسه 18078. در فرهنگیان فاز یک، خیابان شهید فرهمند، کوی 6، پلاک 4، جنوبی.

علیرضا
4 سال پیش

سلام. من خانه ای را رهن کردم،  مبلغ کمیسون رو هم پرداخت کردم. به بنگاه گفتم کد رهگیری میخوام، گفت صاحبخانه به ما بگه، ما هم چشم میدیم. با صاحبخانه که صحبت کردم، گفت نه برای من مالیات میاد اگر کد رهگیری بگیرم. میخواستم ببینم اصلا دریافت کد رهگیری به موافقت صاحبخانه ربط داره؟ الان میخوام وام مسکن بگیرم. وام مسکن رو فقط به قولنامه های دارای کد رهگیری میدن؟ من باید چه کار کنم؟

کاربر مهمان
4 سال پیش

منم همین مشکلو دارم.

کاربر میهمان
4 سال پیش

منم همین مشکل رو دارم، تو رو خدا پیگیری کنید.

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
4 سال پیش

سلام،  قولنامه با کد رهگیری الزامی و تضمین امنیت معامله و سرمایه شماست. اگر کسی میگوید قولنامه با کد رهگیری الزامی نیست، ایشان از قوانین صنفی مشاورین املاک آگاهی کافی ندارد و یا تا به حال از ایشان به خاطر ((عدم ثبت قرار داد سیستمی قولنامه با کد رهگیری )) در اتحادیه املاک شکایت نشده است.

زهرا
4 سال پیش

سلام، بنگاهی که خونه رهن کردم، کرونا گرفته. برای کد رهگیری، میتونم بنگاه دیگه ای برم.

کاربر میهمان
4 سال پیش

ببخشید، میخواستم بدونم فقط با کد ملی میشه فهمید یه شخص مفقود شده تو کدام شهر، ملکی رو اجاره کرده؟ داماد من فرار کرده و کلیه ی وسایل دخترم و طلاهاش رو برداشته، رفته و الان نمیدونیم کجاست. فقط شنیدیم از خونه ای که اجاره کرده اثاث کشی کرده. چون با دخترم اختلاف داشت و قصد جدایی داشتن، به خاطر فرار از نفقه و ندادن مهریه. میشه راهنمایی کنید؟

کاربر میهمان
4 سال پیش

با سلام. در سال 96 یه واحد آپارتمان را در جنوب شهر تهران، در یکی از بنگاه ها به صورت مبایعه نامه خریداری کردیم، بدون اینکه کد رهگیری بگیریم. الان که سال 99 است مالک در انتقال رسمی ملک به نام ما سهل انگاری می کند و با توجه به بالا رفتن قیمت ها ما نگران آن هستیم که مالک واحد آپارتمان را به نام دیگری بزند. چه کار کنیم؟

حسن صفایی
4 سال پیش

نحوه گرفتن کد رهگیری.

بنده خدا
4 سال پیش

خدا پدر احمدی نژاد و بیامرزه که دست دزدها رو، رو میکنه؛ چه صابخونه، چه املاک.

سجاد محمدی
4 سال پیش

کد رهگیری.

املاک سهند
4 سال پیش

سلام، استعلام کد رهگیری اصلا وجود نداره. چه از سامانه، چه با اس ام اس، برای مشتری کد رهگیری قانونی زدم. اس ام اس نیومده براش، همه جا هم رفتم، زنگ زدم متاسفانه کسی پاسخگو نیست.

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
4 سال پیش

املاک سعادت مشهد آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری، در زمان عقد قرارداد(خرید ،فروش) و (اجاره نامه): همانطور که می دانید، در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات، آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد، در سال 1387 بخشنامه ای صادر کرد که از سال 87 به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد. ((مشاورین املاک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند، باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات و املاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد را به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص، امضای طرفین قرار داد و دو شاهد، رسید همراه با مهر و امضای متصدی مشاور املاک، به طرفین ارائه دهد، وگرنه تخلف صنفی شناخته میشوند. معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط، مراجعه کند و شکایتی تنظیم کند در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی. بعد اتحادیه املاک و کمیسیون بازرسی، شکایت مشتری را سریعا در کوتاه ترین زمان ممکن، پیگیری می کند. در 2 حالت: 1- اگر مشاور املاک دارای مجوز باشد، قرار داد را پرینتی تنظیم کند و.. و رضایت مشتری حاصل شود. 2- در صورتی که املاک فاقد مجوز باشد، اخطار ماده 27 در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند.)) دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟ 1-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور (با کد ملی و کد رهگیری) 2-تضمین امنیت معامله شما (عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و...) 3-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد، با توجه به اجباری بودن پر کردن ایتم هایی که به شرح زیر است: الف- مشخصات دقیق آدرس ملک، مثل شهر، منطقه ثبتی، بخش ثبتی، پلاک اصلی، پلاک فرعی، کد پستی ملک. ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و... پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار، در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و... ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملک. ث-اخذ 15 امضاء و اثر انگشت به جای 3 امضاء و اثر انگشت، الزام حضور دو شاهد. 4- بهترین و آسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز از طریق سایت ثبت معاملات و املاک کشور، به آدرس www.iranamlaak.ir منو استعلام: 1-کد رهگیری و کد ملی 2- از طریق ارسال کد ملی # کد رهگیری به سامانه 110203001 مدارک لازم جهت ثبت قرار داد به صورت اینترنتی و دریافت کد رهگیری و هولگرام: 1- اصل مدارک هویتی کارت ملی هوشمند و شناسنامه، (کارت اقامت برای اتباع و...) 2 - اصل مدارک مالکیت (سند، قولنامه، بنچاق و.. وکالت نامه و گواهی انحثار و...) 3- تاییدیه کد پستی ملک مورد نظر (از اداره پست منطقه، سایت www.post.ir ) 4- الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرار داد یک نفر شاهد به همراه مدارک شناسایی) 5 -در صورت درخواست مشاور املاک برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا). 6- پر کردن فرم پیش نویس قرار داد با کد رهگیری، در زمان حضور در دفتر املاک. *حتما جهت دریافت کد رهگیری به املاک دارای مجوز و تخصص و دانش کافی در مورد تنظیم و ثبت قرارداد ها مراجعه کنید. (مدت زمان تنظیم 1 الی 2 ساعت است.) و قبل از تایید نهایی حتما پیش نویس کامپیوتری قرار داد رو یک بار کامل مطالعه کنید. املاک سعادت مشهد ارائه خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد 09154924213 مهندس ظفریاری ثبت کلیه قرار داد های معاملاتی به صورت اینترنتی ((کد رهگیری و هولوگرام)) در سایت ثبت معاملات و املاک کشور به نشانی www.iranamlaak.ir

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
2 ماه پیش

هزینه دریافت کدرهگیری، مدارک مورد نیاز چیست؟ مراجعه به املاک معتبر ، مدارک مورد نیاز جهت تنظیم قرار داد کدرهگیری قولنامه و اجاره‌نامه و صلح نامه با کدرهگیری نکات مهم 1- حضور طرفین قرار داد ( فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر) امضاء و اثر انگشت. 2- ارائه اصل مدارک هویتی طرفین (کارت ملی و شناسنامه) 3- ارائه اصل مدارک مالکیتی (سند و تمام قولنامه خرید ملک و قبض ) 4_تایید کدپستی ملک 5_ بازدید از ملک و متر کشی و مطابقت ملک با مدارک الزامی است6- ثبت و صدور لحظه قرارداد 4 برگ کدرهگیری و هولوگرام معتبر در سطح شهر مشهد 7- هزینه توافقی و با رضایت کامل طرفین قرارداد در سایر موارد معیار هزینه قانون است

کاربر مهمان
5 سال پیش

اصلان مفید نیست من سوال م براینکه میخوام بدونم سندی بنام بنده در سیستم دولت ثبت نشده این ضحبتها در میاد بدر دم نمیخواره لطفن در قبال سوال جواب کامل بدید

Mhl Alizade
6 سال پیش

با سلام در مورد ۵ که مطرح شد سوالم اینه کدام معامله در ارجحیت است معامله اول بدون کد رهگیری یا معامله دوم با کد رهگیری؟

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.