ویژگی ها و فنون هر مشاور املاک خوب و موفق

فرهاد آذیش
4 سال پیش
ویژگی ها و فنون هر مشاور املاک خوب و موفق (18 مورد)

قبل از آن که به ویژگی‌های یک مشاور املاک موفق بپردازیم، پیشنهاد میکنیم برای ارتقا و تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه‌ای مقاله‌ی «مشاور املاک» را بخوانید. در آن مقاله از صفر تا 100 تبدیل شدن به یک مشاور املاک گفته‌ایم.

ویژگی های یک مشاور املاک خوب و موفق

قبل از شروع صحبت قصد داریم به نکته ای اشاره کنیم که شايد چندان به آن توجه نمی شود اما به عنوان يکی از واجبات يک مشاوره خوب است. آراستگی و نحوه لباس پوشيدن مناسب و معطر بودن، در تمام مراحل مشاوره بر ذهنيت مشتری شما و حتی مالکين طرف قرارداد بسيار تاثيرگذار است. مشاوره مسکن يک حرفه است و تمام افرادی که در اين مسير قدم گذاشته اند می بايست رفتار حرفه ای داشته باشند.


1. دانش مشاور املاک قدرت است!

به روز بودن طبق آخرین اطلاعات موجود در بازار مسکن و داشتن اطلاعات و دانش در مورد تمام محله‌های حوزه‌ی کاری یک مشاور املاک یک امر ضروری است. این کار در جذب مشتریان بیشتر نیز سودمند است. برای موفقیت هر مجموعه‌ای نیاز به سرمایه گذاری در زمان، انرژی و هزینه وجود دارد و مشاورین املاک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در نتیجه شما نیز باید با سرمایه گذاری در این موارد دانش خود را به روز کنید تا از سایر رقبایتان عقب نمانید.

2نبش نیز در به روز بودن اطلاعات و دانش شما به شما کمک می‌کند. برای مثال یکی از راه‌های به روز کردن اطلاعات خود استفاده از تجربیات چندین هزار مشاور املاک در کشور، که عضو سایت 2نبش هستند، است و شما می‌توانید سوالات خود را در طریق «صفحه پرسش و پاسخ 2نبش» مطرح کرده و از پاسخ‌های کارشناسان 2نبش استفاده کنید.

2. شبکه ارتباطات خود را بسازید و آن را تقویت کنید!

یک مشاور املاک موفق، باید شبکه گسترده ای از افرادی که در حوزه مسکن هستند را بشناسد. وی همچنین علاوه بر این افراد، باید شبکه ای از خریداران و فروشندگان بالقوه را در لیست خود داشته باشد.

3. فهم خوبی از بازار مسکن ناحیه خود داشته باشد.

یک مشاور املاک موفق از تغییرات خاص، ویژه و ناگهانی‌ای که در بازار مسکن رخ می‌دهد، آگاه است. وی زودتر از هر کسی استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت املاک را با توجه به شرایط جامعه می‌بیند و آن را تحلیل و پیشبینی میکند. یکی از دلایل موفق مشاورین بزرگ املاک شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در حوزه مسکن است که آن ها را از سایر رقبا متمایز میکند.

4. به جزئیات توجه کنید.

توجه زیاد به جزئیات برای یک مشاور املاک، امری ضروری است. یک مشاور املاک کامل، با توجه به نیازهای منحصر به فرد مشتریان خود به آن ها مشورت ارائه می‌دهد، تا آن ها را راضی و خشنود کند! لازمه‌ی این کار ارتباط خوب و موثر با مشتریان است تا نیاز هر مشتری را به دقت متوجه شوید. هر چه در این موضوع دقیق‌تر عمل کنید و مشتریان رضایت بیشتری از شما داشته باشند، معاملات بیشتری خواهید داشت.

5. مشارکت و تعامل بیشتری با مشتری داشته باشید.

یک مشاور املاک خوب تنها به خرید و فروش املاک مشغول نیست. خیلی مهم هست که شما شخصیت واقعی خودتون رو نشون بدید و با اشتیاق تمام با مشتریان خودتون مشارکت داشته باشید. واکنش مردم، زمانی که باشخصیت و صداقت برخورد با آن ها برخورد کنید و در کار خود اعتماد به نفس دارید، بسیار بهتر خواهد بود و به راهنمایی گرفتن و کمک خواستن از شما، علاقه بیشتری نشان خواهند داد.

6. به معماری و حوزه مسکن علاقه داشته باشید.

علاقه داشتن به معماری ساختمان و زیرشاخه‌های آن، مزیتی است که شما را از سایر مشاورین املاک جدا میکند. داشتن دانش و علاقه در این حوزه، در مکالمات شما با مشتریان به وضوح حس خواهد شد و مشتریان شما از این که شما به معماری و صنعت ساختمان مطلع خواهند شد که این مورد تاثیر خوبی بر روی آن‌ها خواهد داشت.

7. شروع کننده بحث شما نيستيد.

بدترين کار در مشاوره اين است که بدون اينکه از احساسات و تفکرات مشتری اطلاعی کسب کرده باشيد شروع به صحبت و رهنمود بکنيم، بنابراين مشاور خوب هميشه اول شنونده خوبی است. بگذاريد مشتريان حتی از مشکلات بازار املاک، گله و شکايت بکنند اما هيچ گاه حرف آن ها را قطع نکنيد.

8. هر صحبتی را با صبر و حوصله بشنويد.

يک مشاور خوب آمادگی شنيدن هر مشکلی را دارد، خود را در نقش يک مشاور برای حل مشکل مسکن مشتری خود ببينيد.


9. همه مراجعه کنندگان يک شانس برای شما هستند و برابرند.

يک مشاور حرفه ای آمادگی پذيرش هر فردی با هر رنگ پوست و نژادی را دارد. هر مراجعه کننده ای بصورت بالقوه يک مشتری تمام عيار به حساب مي آيد.

10. شما تنها يک راه برای مشاوره نداريد بلکه آستين شما پر از راه حل های گوناگون است.

به عنوان مثال سبد ملکی که به مشتری پيشنهاد می دهيد می بايست از انواع ملک هاي گوناگون در همان رنج قيمت پر باشد.

11. درد مشتری را تشخيص داده و قبل از اينکه درمان را به او پيشنهاد دهید.

درد او را برايش روشن کنيد؛ براي مثال گاه مشتری نمی داند که بودجه او هيچ گونه تناسبی با خواسته اش ندارد به جای اينکه ابتدای امر اين مسئله را به او گوشزد کنيد سعی کنيد مثال های نقضی را در همان رنج بودجه به او نشان دهيد تا ابتدای امر او با مشکل خود آشناتر شود.

12. به خواسته روشن و معقول مشتری خود برسيد.

پس از کشمکش های اوليه و ايجاد فضای اطمينان در ذهن مشتری خود که يکی از مهمترين ارکان يک مشاوره حرفه ای است، يکبار خواسته منطقی او را با تمام جزئيات برای او بيان کنيد تا بر سر آن با مشتری به يک اجماع اوليه برسيد.


13. به مشتری نشان بدهيد که امين او هستيد و خير مشتری را می خواهيد.

با اين امر شما ديگر در دل مشتری خود نفوذ کرده ايد و اين امر راه شما را براي رسيدن به يک معامله موفق هموارتر می کند اما در ذهن داشته باشيد که در تمام مراحل بالا از چاپلوسي بپرهيزيد.

14. دايره اطلاعات عمومی خود را وسيع کنيد.

اين امر به چند معنی است، اول از همه يک پکيج کامل از ملک هاي مرتبط با خواسته مشتری در ذهن داشته باشيد، دوم چون وقت زيادي را با مشتری می خواهيد سپری کنيد حتماً روی دايره اطلاعات عمومی و فن بيان خود کار کنيد زيرا اين امر برای يک مشاور خوب بسيار حياتی است .

15. منفی بافی را خلع سلاح کرده ويک جو و انرژی مثبت را به وجود آوريد.

در مراحل مختلف انجام معامله ذهنيت های منفی بسيار شما را محاصره خواهند کرد، مشاور حرفه ای کسی است که اين ذهنيت هاي منفي را شناخته و از خود دور نمايد و در عوض تمام انرژی خود را بر روی انجام معامله ای خوب متمرکز نمايد.

16. به مشتری قدرت تصميم گيری بدهيم.

حالا وقت آن است که کمتر حرف بزنيم و مشتری را به حال خود بگذاريم تا اندکی بر فرآيند بازديدهای ملک تمرکز کند و بتواند به يک تصميم قاطع براي شروع فرآيند معامله بيفتد، در اين مرحله پرچانگی مشاور مي تواند اثرات مخربي را بر انجام معامله بگذارد.


17. آمادگی جلسه نشست.

شما 90 درصد راه را رفته ايد حالا وقت آن است که با ايجاد يک جو سالم و مبتنی بر اعتماد ذهنيت مالک و مشتری را در يک جهت قرار داده و لذت يک معامله خوب را ببريد. (فضاي اتاق جلسه از نظر تميزی و طراحی عالی نيز می تواند بسيار تاثيرگذار باشد)

18. نکته پایانی!

در تمام اين مراحل بدانيد که ما فقط به دنبال همين يک معامله نيستيم و نگرش يک مشاور حرفه ای چه در رابطه با مشتريانش و چه مالکين يک نگرش بلند مدت است. اين نکته را به خاطر بسپاريد که گران بهاترين سرمايه يک مشاور مسکن حرفه ای نگرش بلندمدت او و اعتمادی است که در ذهن مالکين و مشتريانش ايجاد می کند.
به اميد موفقيت تمام مشاوران مسکن ايران

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
کپی شد
60 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
سیدرهبر یادگاری
مشاور املاک یادگاری
7 ماه پیش

با سلام وخسته نباشی خدمت تهیه کننده برنامه و همچنین دوستان عزیزی که نظراتشان ارائه دادند. 1-در برنامه موضوعات خوبی اشاره شده وقابل سرلوحه کاری می باشد. 2-کاش یه برنامه تخصصی برای مشاورین درخصوص کاری و همچنین کارشناسانی در منطقه کاری معرفی میشد که قیمت ملک ها قبل از فروش قیمت گذاری میشد. 3-در تمامی شغلهای خوب و بد هست ولی متاسفانه در اینجا فقط رو شغل مشاورین املاک دیه میشوند. در پایان از تهیه کننده این برنامه کمال تشکر و قدردانی دارم/. موفق باشید

امید ناصری
10 ماه پیش

عرض ادب و احترام واقعا مفید و کارامد بود اطلاعات تان واقعا استفاده کردم جهان سپاس از همفکری تان .

پیمان
2 سال پیش

خیلی ممنون بابت اطلاعت و آگاهی خوب و مختصر به امید دانایی و اگاهی

محمد زادقربان
2 سال پیش

سلام .اطلاعات و گفتمان خوبی بود. فقط کاش حرفه ای تر باشه. سپاس

رضا همتی کمره
املاک سپید
2 سال پیش

عالی و تکنیکی بود

امید املاک یاس تالش
2 سال پیش

بسیار عالی و مفید بود. دوست دارم ادامه‌دار باشد

انور ملکی
2 سال پیش

ممنون بابت اطلاعاتی که دادید. واقعا آموزنده بود. املاک نوین باغستان شهرک مهدیه

مسعود جعفری
2 سال پیش

نکات بسیار عالی وتاثیر گذار وفنی بود بسیار سپاسگزارم

رضا عباسی
2 سال پیش

باسلام واقعا خیلی عالی بود و نکات مهم وکلیدی در این برنامه لحاظ شده با تشکر از عزیزانی که این برنامه را طراحی کردن

اعظم بهین
2 سال پیش

خیلی عالی و آموزنده بود خیلی کمک بهم کرد در ارتباط با مشتری

کاربر میهمان
2 سال پیش

واقعا

هوشنگ حاجیوندیان
3 سال پیش

آموزنده بود.

کاربر میهمان
3 سال پیش

بسیار راه حل خوب وآموزنده

محمود حاتمي
2 سال پیش

مطالب قابل درنگ قابل توجه اموزنده وتخصصي بود لازم است از دست اندر كاران محترم تشكر كرد

گندم گنجی
3 سال پیش

بسیار آموزنده وکارآمد گنجی هستم ازمازندران رویان

کاربر مهمان
3 سال پیش

تشکر فراوان از مطالب گذشته شد قدردانی می شود .موفق باشید

کاربر مهمان
3 سال پیش

درود بر شما توجه به جزئی ترین موارد در مشاوره ی املاک میتواند هم یک معامله ی خوبی را رقم بزند هم برعکس آن اتفاق بیفتد ....

کاربر مهمان
3 سال پیش

خیلی آموزنده بود ممنون

اسماعیل اربابی
3 سال پیش

تشکر از لطف شما و راه کار های بسیار موثر املاک لومانا هستم از ابسرد 

sara
3 سال پیش

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

محمد کلوانی
3 سال پیش

سلام خدمت شما همکاران و دوستان خوبم بنده تازه به این کار خرید و فروش ملک وارد شدم و بهرمند شدم از مطالب زیباتون 

پژمان کلارستاقی
4 سال پیش

مشاور املاک از مازندران، نور رویان. ممنونم بابت مطالب ارزندتون، موفق باشین.

مشهد
4 سال پیش

لطفا راهنماییم کنید. قراره سرمایه از رفیقم باشه و پیدا کردن کیسهای مناسب از من. تا به حال هم تو املاک نبودم ولی از حرف رفیقم مطمئنم که سر حرفش هست. چون سر و زبونم واسه متقاعد کردن مشتری خوبه، بهم پیشنهاد داد. لطفا بگین از کجا اطلاعات کسب کنم؟

کاربر میهمان
4 سال پیش

درود. اسمم طاهاست. مشاور در منطقۀ ٧ با ١٥ سال تجربه. دو ساله به بن بست خوردم. تمامی فنون رو اجرا ميكنم، با صداقت و سلامت و تكيه بر اراده خداوند اما جواب نميگيرم. لطفا راهكار بدین. به لحاظ مالی بی نتيجه موندم.

صالح قاسمی
3 سال پیش

من هم همین جمله کاربر میهمان در بالا را سر لوحه رسته املاک دنبال می نمایم ولی معامله ایی صورت نمی گیرد باید چی کار کنم لطفا راه نمایی نمایید

رضا قاسمی
املاک کرج رامین
3 سال پیش

با صبر و حوصله و جدیت در کار و اصرار براینکه شما توانا و قدرتمند در کارت هستی موفق باشید

رامتين بهرامي
3 سال پیش

منم مثل شما بودم. راه حلش اينكه يه انرژي مثبت به خودت بدي. منم مثل تو شده بودم خيلي نااميد شده بودم. ولي يهو به خودم امدم يه انرژي مثبت دادم به خودم از اول استارت زدم خودمو بستم.!! ما از شروع ميترسيم چون فكر ميكنيم اخرش تكراريه. هر روز صبح بيدار شو بگو بسم الله الرحمن الرحيم ميرم كه ببندم تا اخرشب تو ذهنت باشه اين. ايمان داشته باش به كار ميدونم كه ايمانه به كارت رو از دست دادي.

بهروز اقبال
4 سال پیش

سلام دارم خدمت همه همکاران گرامی. امیدوارم همیشه موفق باشید! مهمترین نکته برای بازار کسب و کار املاک تو این روزا تبلیغات موثر در فضای مجازی و انتخاب جملاتی که بتونه در مشتری این حس رو ایجاد کنه که بالاخره یک آدم حرفه‌ای تو این کار پیدا کردم و این فرد میتونه ما رو به هدف خریدمون نزدیک کنه! در ضمن یک جمله کلیدی میتونه بهترین تبلیغ شما باشه!

سعید
4 سال پیش

درود بر شما. اطلاعات بسیار آموزنده تان برای من که تازه کار هستم، خیلی جالب بود. موفق باشید و پاینده.

صابرشکیبی
4 سال پیش

سلام. بنده مدیر املاک عمارت سبز در لاهیجان زیبا هستم. ممنونم بابت مطالب ارزندتون، موفق باشین.

کیوان قنبری
4 سال پیش

خیلی خوبه.

علی
4 سال پیش

سلام علی هستم همکاران گرامی. مهم ترین نکته املا‌ک اینه که شما باید فروشنده واقعی و خریدار واقعی و پیگیر باشین. مشتری با شرایط پرداخت خوب باعث میشه شما برای مالک، در اولویت باشین.

کاربر مهمان
4 سال پیش

فتبارک الله احسن الخالقین.

محسن باقری
4 سال پیش

در این حوزه، باید به مسائل تخصصی تر پرداخت.

mohamad seyed pour
4 سال پیش

عرض سلام و احترام. بنده به عنوان یک مشاوره املاک، آماده پاسخگویی به هرگونه پرسش و نیازهای مشتری های گرامی هستم.

لیلا سلیمانی شعف
2 سال پیش

سلام وقتتون بخیر ؛ خانم سلیمانی هستم من اوایل کارم دراملاک هستش چند روزه اومدم چندتافعلا فقط فایل فیک گذاشتم تا چند روزدیگه فایل بدن ، میشه درمورد اینکه مشتری جذب کنم در اگهی ها و صحبت راهنمایی کنید

کاربر میهمان
4 سال پیش

سلام. من به تازگی علاقه و حس خوبی به این شغل پیدا کردم، چه جوری میتونم وارد این حوزه شم و خوب آموزش ببینم؟

حیدر
4 سال پیش

بسیار عالی! چگونه میشود در کار من که تازه املاکی زدم کارم را با موفقیت شروع کنم و مشتری هایم را شناسایی کنم و ارتباطاتم را گسترش دهم؟

کاربر مهمان
4 سال پیش

خیلی مطالب آموزنده ای بود. من افتخار میکنم به چنین همشهریانی.

ایمان اخوت
5 سال پیش

درود بر شما. مطالبتون پر مغز و دقیق و رقیق. پاینده باشید.

فریبا سارخان زاده
مشاور ین املاک عرفان
5 سال پیش

سلام. من تازه وارد این حرفه شده ام. از کجا میتونم اطلاعات زیادی درباره این کار به دست بیاورم؟ لطفا راهنمای کنید. ممنون.

علی
4 سال پیش

سلام، بنده میرزایی هستم از املاک آسمان؛ واقع در ستارخان. اگر کمکی از من بر میاد، در خدمتتونم.

علیرضا پناهی
مسکن پناهی
5 سال پیش

جالب بود سپاس

حجت دهقانژاد
کانون مسکن الهیه
7 سال پیش

بسیار عالب بود

حسن رضایی زاده بلد
مسکن پارسه
7 سال پیش

بسیار عالی بود سپاس

یاسر اسفندیار
املاک لزور
7 سال پیش

مطالب تکراری بود.

حجت دهقانژاد
کانون مسکن الهیه
8 سال پیش

بسیار عالی بود ،

محسن نجاتی حسینی
گروه مشاورین املاک آرین
8 سال پیش

باسلام و تشکر بابت مطالب مفید و کاربردی شما . نظر بنده اینست که در بند 8 قسمت اطلاعات باید مشاور خوب از محدوده حوزه فعالیت خود و همچنین سلیقه متقاضی و چگونگی ساخت و سازها در آن منطقه اطلاع دقیق داشته باشد. از مجموعه 2نبش متشکریم

علیرضا قهاری
املاک دانشگاه
8 سال پیش

بسیار مطالب عالی بود ممنون

شهاب رفیعی
املاک سراسری کاسپین
8 سال پیش

مطلب بسیارمفیدوکاربردی بود موفق باشید

محسن زینلی
مشاورین مسکن دلتا
8 سال پیش

بسیار عالی و آموزنده بود ممنون

هادی بهمنی زاده
املاک چهلستون
8 سال پیش

ممنونم از مطالب مشاوره ای جناب عالی وتوفیق روز افزون را برایتان ارزومندم موفق وپیروز باشید

سعید پروری
مشاورین مسکن کارن
8 سال پیش

درود برشما این نکات حیاتی برای پیشرفت در امور ملکی ضروری است ممنون از شما که یادآور این نکات کلیدی شدید امیدوارم شاهد نکات و پستای آموزنده دیگه از طرف شما باشیم با سپاس فراوان از شما آقای مقدم

ناصر حسین عطاردی
گروه املاک عطارد
8 سال پیش

عادل خان روح عدالت در مطالبتان جاریست/ و اگر بتوانم شاگردی شمارا بکنم ، معطل نمی کنم/البته در رابطه با نگرشتان که عالیست و صد البته تمام تلاشم این بوده که صداقت را سر لوحه قرار دهم و نتیجه هم گرفته ام همیشه شاد کام باشید

عادل مقدم
مسکن شارین
9 سال پیش

با شما موافقم جناب قنبری و امیدوارم از این دست اتفاقهای خوب بیشتر داشته باشیم

علیرضا قنبری
9 سال پیش

برای شخصی مثل من که تاکنون در زمینه ملک و مشاوره ملک کار نکردم بسیار جالب و آموزنده بود،کاش میشد برای افرادی که میخواهند وارد این بازار شوند دوره های آموزشی گذاشت تا بتوانند بعدا بعنوان یک مشاور حرفه ای مسکن فعالیت و کسب درآمد کنند. موفق باشید

عادل مقدم
مسکن شارین
9 سال پیش

نظر لطف شماست جناب عطاردی ... فقط انجام وظیفه میکنیم و شاگردی ...

ناصر حسین عطاردی
گروه املاک عطارد
9 سال پیش

نو بود / آفرین

محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

بسیار عالیست

داود پروینی
2 سال پیش

خوب بود

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.