مزایا و معایب خرید ویلا در شمال

تیم 2نبش
12 ماه پیش
مزایا و معایب خرید ویلا در شمال در سال 1402

 

سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال می تواند انتخابی جذاب برای بسیاری از خریداران بالقوه خانه باشد. از محیط طبیعی آرام گرفته تا هزینه کم زندگی. علاوه بر آن داشتن ویلا در شمال مزایای زیادی دارد. در عین حال، درک این نکته مهم است که معایبی مرتبط با چنین تصمیمی نیز وجود دارد. در این مقاله به مزایا و معایب خرید ویلا در شمال می پردازیم تا بتوانید با آگاهی در مورد خرید ملک خود تصمیم بگیرید.

شرایط خرید ویلا در شمال

از گذشته تا به امروز خرید ویلا آن هم در مناطق خوش آب و هوا همچون شمال کشور، بسیار هیجان انگیز بوده است. اما بهتر است قبل از شروع هرکار تمامی مزایا و معایب آن را بسنجید. 
احتمالا اگر تا به حال در اینترنت خرید ویلا در شمال و یا کلید واژه هایی با این مضمون سرچ کرده باشید، چیزی به جز مناطق زیبا و بکر عایدتان نشده است. اما بیایید کمی دقیق تر به جزئیات بپردازیم چرا که قرار است از ملک خریداری شده لذت و استفاده ببریم. حال در ادامه ابتدا به شرح مزایای خرید ویلا در شمال پرداخته ایم. 

مزایای خرید ویلا در شمال 

اگر بخواهیم در مورد مزایای خرید ویلا در شمال حرف بزنیم، باید بگوییم که تا فردا صبح هم حرف هایمان تمامی ندارد. 
از هرکس که بپرسید: سفر کجا بریم؟ قطعا جوابش شمال است اگر غیر این باشد بازهم به دریا و جنگل اشاره دارد.  حال چه بهتر منطقه ای انتخاب کنید که دریا و جنگل را باهم داشته باشد. 
شمال کشور عزیزمان یکی از پرطرفدارترین مناطق می باشد که با خرید ویلا در آنجا نه تنها ضرر نکرده بلکه سود هم خواهید کرد.

زندگی به شیوه متفاوت

شاید کمی تعجب کنید که مگر می شود با تغییر مکان شیوه زندگی را هم‌ عوض کرد؟ 
بله برای اثبات این قضیه باید از اهالی این منطقه سوال کنید چرا که بهتر می توانند حال و هوای آن جا را برایتان توصیف کند. مسلما اگر در تهران یا مشهد زندگی می کنید، با صدای خروس بیدار نمی شوید و یا روز خود را با شیر طبیعی و صدای گنجشکان شروع نمی کنید. 
بنابراین اگر از حالا دوست دارید برای مدتی از فضای آلوده شهرهای بزرگ خلاص شوید، خرید ویلا در شمال را بشدت پیشنهاد می کنیم. 

حفظ و افزایش سرمایه

از آنجایی که شمال کشور مخصوصا استان مازندران روز به روز در حال پیشرفت و تلقی می باشد، خرید ملک و ویلا می تواند یک سرمایه گذاری خوب محسوب شود. خبر خوب این که رفت آمد به سایر شهرهای شمالی بسیار راحت بوده که حتی می توان در طی راه از طبعیت بکر لذت برد. 
از همه مهم تر جاذبه های گردشگری استان مازندران آنقدر زیاد است که هرساله پذیرای سیل عظیمی از مسافران می باشد. 

وجود بخش زیادی اراضی 

اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید، نگران مکان و قیمت آن نباشید. چرا که اینقدر تنوع زمین و ویلا در این منطقه زیاد است که شما می توانید باتوجه به بودجه خود، زمین مدنظر را خریداری نمایید. اگر فکر می کنید که امکان دارد مدت زیادی در ویلا نباشید، می توانید در طی مدت نبودتان، ویلا را به اجاره داده و از آن سود ببرید. 
لازم به ذکر است که خرید ویلا در شمال ارزش بیشتری از اجاره کردن آن دارد. زیرا شما می توانید مادام العمر از ویلا و منظره بکر آن لذت ببرید. 

رعایت بهداشت عمومی

همانطور که می دانید بسیاری از ویلاهای شمال در طی سال به چندین نفر اجاره داده می شوند. قطعا برخورداری از یک ویلای شخصی می تواند خیالتان را از هرگونه آلودگی و بیماری راحت کند. شما با یکبار ضدعفونی و تمیز کردن ویلا به راحتی از انتقال بیماری ها جلوگیری می کنید.

معايب خرید ویلا در شمال

از آنجایی که در ابتدای مقاله قول داده ایم تا هم از مزایا و معایب خرید ویلا در شمال صحبت کنیم، در این قسمت قرار است معایب خرید ویلا را گوشزد کنیم. 
البته که نمی توان گفت معایب چرا که شما باید قبل از خرید حواستان به همه‌ چیز باشد. 

خرید ویلاهای غیرمجاز

لطفا حواستان به افراد کلاهبردار و افراد سودجو باشد. علاوه بر این که متقاضی خرید ویلا در شمال زیاد است، همانطور هم کلاهبرداران زیادی در کمین هستند که در خرید شما سود کنند. خیلی از این افراد می توانند از طریق تغییر کاربری به شکل غیرقانونی، ویلای شما را از چنگتان در بیاورند. متاسفانه خیلی از دارندگان ویلا زمانی متوجه این موضوع می شوند که کلاهبردار متواری شده و دیگر خبری از آن نیست.

خرید ویلا با آب و برق دزدی

به این نکته خیلی توجه داشته باشید که آب و برقتان دزدی نباشد. ممکن است در نگاه اول متوجه وجود آب و یا برق شوید، اما کنتوری وجود نداشته باشد. بسیاری از سازندگان ویلا در هنگام ساخت، شرایط آب و برق و گاز را برای ویلا هموار نکرده در نتیجه از زمین های مجاور اقدام به فراهم کردن این موارد می کنند. هنگامی که شما زمین را خریداری کنید قطعا متوجه این موضوع خواهید شد که متاسفانه باید چندین ماه دوندگی داشته باشید تا از طریق قانونی اقدام به خرید کنتور کنید. 

عدم تطابق متراژ ویلا با متراژ داخل سند

متراژ ویلا مورد دیگر از معایب خرید ویلا در شمال محسوب می شود که باز هم باید حواستان را خوب جمع کنید. بسیاری از فروشندگان کلاهبردار، بخشی از بلوار و اراضی مجاور را هم در داخل سند با متراژ ویلا  محاسبه می کنند. برای مثال ممکن است در داخل سند ۳۰۰۰ متر درج شده باشد اما وقتی خودتان متر بگیرید بیشتر از ۱۰۰۰ متر نباشد اما پول ۳۰۰۰ متر را پرداخت کرده باشید. برای در امان ماندن از خطرات و معایب احتمالی توصیه می کنیم حتما با یک فرد و یا شرکت که در این زمینه تخصص و علم کافی دارند، مشورت کنید. حال که با مزایا و معایب خرید ویلا در شمال آشنا شده اید باید از یکسری نکات قبل خرید مطلع یابید:


کیفیت سازه می بایست از نظر استحکام و موقعیت قرارگیری اصولی باشد. 
دسترسی ویلا به جاده های اصلی باید میسر و با سهولت باشد. 
از اصالت سند زمین و ملک اطمینان حاصل فرمایید. 
انتخاب یک مشاوره املاک خبره و کاربلد شرط اصلی است.
موقعیت و محدودیت های ویلا را درنظر بگیرید. 
اگر به قصد سرمایه گذاری ویلا می خرید، حتما در مکان هایی باشد که گردشگران زیادی داشته باشد. 
چنانچه برای برگزاری مراسمات قصد خرید ویلا در شمال دارید، حتما به سراغ ویلاهای متراژ بالا بروید. 
چندین گزینه را باهم مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید .

معرفی انواع ویلا در شمال 

تا به اینجا هرآنچه که باید در مورد مزایا و معایب خرید ویلا در شمال بدانید را شرح دادیم. از حالا به بعد باید نوع ویلای خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویلاهای شخصی و خصوصی

ویلاهای شخصی معمولا به طور انحصاری طراحی میگردند و تنها برای یک شخص می باشد. اگر می خواهید یک ویلا مطابق با سلیقه خود بخرید و از آجر به آجر آن با خبر باشید، بهتر است زمین خریداری کنید و در آنجا یک ویلای شخصی برای خود بسازید. لازم به ذکر است که ویلاهای خصوصی معمولا در مجاورت یک دیگر ساخته شده و از کیفیت بیشتری برخوردار هستند.

ویلاهای نیمه خصوصی

در ویلاهای نیمه خصوصی دیگر خبری از شخصی سازی نیست چرا که برای چند خانواده طراحی می گردد. در این گونه ویلاها چندین خانواده در مجاورت یکدیگر زندگی می کنند. البته فراموش نکیند که ویلاهای نیمه خصوصی مانند ساختمان های آپارتمانی نیست و هر خانواده خلوت مخصوص به خودش را دارد.

ویلاهای ییلایقی

همانطور که از اسم هریک از ویلاها معلوم است، می توان تشخیص داد که هرکدام برای چه کاری و چه افرادی مناسب است. اطراف ویلاهای ییلاقی خبری از آپارتمان و خانه های مسکونی نیست. چرا که دور تا دور آن را فضای سرسبز احاطه کرده است. به طور خلاصه می توان گفت اگر به فکر افزایش سرمایه خود از طریق خرید ویلا در شمال هستید، می توانید یک ویلای ییلاقی خریداری نموده تا هرسال بتوانید آن را به گردشگران زیادی اجاره دهید.

ویلاهای شهرکی

اگر علاوه بر مزایا و معایب خرید ویلا در شمال، امنیت ویلا برایتان بسیار حائز اهمیت است خرید ویلا از شهرک های ویلایی می تواند گزینه خوبی باشد. در شهرک های ویلایی هم چندیدن ویلا در مجاورت هم قرار گرفته و یک شهرک را تشکیل داده اند. می توان گفت این فضا کمی نیمه خصوصی است و فقط افراد مهمان و یا ساکنین آنها اجازه ورود به شهرک را دارند. از آنجایی که شهرک های ویلایی در حومه شهر قرار دارد، می توان از آن به عنوان ویلای تفریحی یاد کرد.

چکیده مقاله مزایا و معایب خرید ویلا در شمال 

آشنایی با مزایا و معایب خرید ویلا در شمال مطالبی بود که در این مقاله به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم. اما به یاد داشته باشید که هرکار اصول و قاعده خاص خود را دارد و تا اصول مربوطه را به خوبی انجام ندهید، هرگز موفق نخواهید شد. امروزه مشاورین املاک زیادی در سراسر کشور به شما کمک می کنند تا بتوانید در هر منطقه ویلای مدنظر خود را خریداری نمایید. اما توصیه می کنیم کار خرید ویلا در شمال را به افرادی بسپارید که علاوه بر اینکه کار بلد بوده، با تمامی شهرهای شمال کشور آشنایی داشته باشند. امیدواریم از مطالب لذت برده باشید از این که تا پایان همراه ما بوده اید بی نهایت سپاسگزاریم.


این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
15 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
کاربر مهمان
9 ماه پیش

شمال آینده دار تر از هر نقطه میتونه باشه هم از لحاظ آب و هوا هم از لحاظ موقعیت هم از لحاظ امنیت یک ملک بخر در آینده دوبرابر اون چیزی که فکر میکنی بفروش!! سرمایه گذاری تو شمال تو رو به آرزوهات میرسونه

کاربر مهمان
9 ماه پیش

بهترین سرمایه گذاری خرید ملک هست به خصوص خرید ویلا در شمال

کاربر مهمان
9 ماه پیش

شمال همش مزایاست معایبی نداره

مهدی پورکریمی
12 ماه پیش

باسلام، بسیار مفید بود باتشکر

محمد ایزدی
2 سال پیش

خرید ویلا غیر از موارد دیگر معایبی مثل سرقت وسایل منزل وحتی سرقت در وپنجره ومحدودیت برای سفر به شهرهای دیگر شمال ودیدن مناطق زیبای شمال ومشکلات اب دهی به باغچه وغیره در پی دارد.قبل از خرید تجسم کنید خریدکردید مشکلات احتمالی را در ذهن تان وارسی کرده وبعدتصمیم به خرید کنید.

امیر هزاوه
2 سال پیش

ویلا خریدن در شمال کار فوق العاده خوبیه خصوصا برای خانواده..هم برای مسافرت جا داری و هم سرمایه خیلی خوب که رشد میکنه.هیچ دردسری هم نداره..خاک هستو اجرو سیمان .به درد هیچکس هم نمیخوره.فقط مال خودته.. وقت خرید دقت ،تحقیق،مشورت با اهل فن شاید هزینه کمی داشته باشه اما ارزش داره.راضی هستمـ 14ساله استفاده میکنم همه تعطیلات وغیر تعطیل.هرساعت دلت خواست برو...

معصومی
2 سال پیش

خودت تهرانی یا اراک . راضی هستی پشرفت ملک نسبت به تهران یا شهرستان به چه صورته

کیوان محمدپور
2 سال پیش

سلام بیزحمت راهنمایی کنین کجای شمال خوبه ویلا بخری؟ وقتی که اونجا نباشی خونه را باید دست کسی بسپاری؟

رضاخالقی
3 سال پیش

خرید ویلا یا اپارتمان یا هر ملک دیگه تو شمال از وحشتناک ترین اشتباه های یک فرد میتونه باشه که تو زندگیش انجام میده.

رها نادری
10 ماه پیش

چرا میشه بگید چون ما قصد خرید داریم

سارا تیموری
2 سال پیش

سلام.چرا دلیلتون رو میشه بگین؟با وجود خشک سالی ها فکر میکنم در آینده فقط شمال جای زندگی خواهد بود

رضا خالقی
3 سال پیش

خرید ویلا یااپارتمان ویاهرملک دیگه تو شمال حالا میخواد هرجاش باشه از وحشتناک ترین اشتباه های یک فرد هست که توزندگیش انجام میده

ر
11 ماه پیش

چرا دلیلتون چیه؟؟

رسول
4 سال پیش

شمال سر خود، نباید زمین یا ویلا خرید. باید یکی دو سال وقت گذاشت و بعد خرید. چون هر چه قدر هم زرنگ باشید، در اکثر موارد بعد از خرید متوجه میشید که به نوعی فریب خوردید.

کاربر مهمان
5 سال پیش

ابتدا باید مشخص کنید که تصمیم شما برای خرید ویلا در شمال به چه منظور است. اگر قصد داشته باشید برای اقامت چند روزه در شمال، مکانی را خریداری نمایید احتمالا دنج بودن و آرامش منطقه برای شما حایز اهمیت خواهد بود. اما اگر برای اقامت طولانی تصمیم به خرید ویلا بگیرید باید مسئله دسترسی را در نظر داشته باشید.

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.