جاهای دیدنی چمستان + چند پیشنهاد جذاب برای سفر به چمستان

مهرانگیز مجاوری سماک
10 ماه پیش
مناطق تفریحی و جاهای دیدنی چمستان که شاید نرفتید!

از دیدنی های چمستان می توان به دهستان لاویج با چشمه های معدنی آب گرم، جوربند با اقلیمی منحصر بفرد در دل جنگلهای انبوه و همجواری رودخانه وازرود، سعادت آباد با باغستانهای مرکبات و روستای واز که از زیباترین منظرگاههای البرز مرکزیست اشاره کرد.رودخانه های معروف چمستان وازرود، آلیشرود، لاویج رود و چندین رود و نهر منشعب از کوهساران البرز هستند که به مدد برف و باران پر برکت خداوندی جنگلهای سرسبز و دشتهای حاصلخیزی را در این منطقه بوجود آورده اند. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به دریاچه الیمالات، شهر واتاشان و پارک جنگلی کشپل اشاره کرد و همینطور بقعه ی آقا شاه بالو زاهد است عارف اواخر قرن هفتم و از مهم ترین آثار تاریخی مازندران اشاره کرد.
قبل از ادامه مطالعه این مطلب میتوانید جهت دریافت اطلاعات کلی در مورد منطقه چمستان، آب و هوا ، مسیرهای دسترسی و کلی اطلاعات مفید دیگر مقاله چمستان کجاست را مشاهده کنید. 

مناطق و جاهای دیدنی چمستان

در ادامه لیستی کامل از مناطق تفریحی و توریستی که شامل روستا ها و مراکز تفریحی چمستان بوده را معرفی میکنیم و سعی کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه با این مناطق خدمتتان ارائه دهیم. شناخت روستاها و مناطق چمستان به شما کمک میکنید تا در یک منطقه عالی به همراه خانواده و دوستان خود اوقات خوش و لذت بخشی را تجربه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در مسیر نور به چمستان واقع شده است. مهم ترین ویژگی این دریاچه که باعث معروفیت آن نیز شده است، قرار گرفتن آن در دل جنگل می باشد. این ویژگی به شما این احساس را می دهد که در دل جنگل های انبوه آمریکای جنوبی یا آفریقا قرار گرفته اید. دریاچه الیمالات علاوه بر زیبایی هایی که دارد، دارای ماهی های زیادی از جمله قزل آلا و آمور نیز می باشد. این ویژگی باعث شده که این مکان، مقصد بسیار جذابی برای ماهی گیری نیز باشد و ناهار روز را هم با صیدی لذت بخش از همین دریاچه تجربه کنید. برای رفتن به این دریاچه زیبا از چمستان به سمت نور بروید و از دوراهی کارگر کلا به سمت گردشگاه دریاچه حرکت کنید. از محل پارک اتومبیل تا دریاچه تنها پنج دقیقه پیاده روی دارد و با توجه به زیبایی های منطقه این پیاده روی می تواند بسیار لذت بخش نیز باشد.

پارک کشپل چمستان

هنگامی که در چمستان هستید، اگر از میان راه لاویج بگذرید، به پارک جنگلی کشپل خواهید رسید. پارک کشپل چمستان محلی مناسب برای تفریح و استراحت بوده و امکانات رفاهی مانند آلاچیق نیز دارد. در اطراف این پارک ده چشمه وجود داشته و از مهمترین درخت های این پارک میتوان به درخت های توسکا، افرا، انجیلی و ممرز نام برد. مساحت پارک کشپل 7/21 هکتار است. از نکات جالبی که در مورد این پارک جنگلی وجود دارد این است که به دلیل وجود سنگ آهن در رودخانه‌ی این مسیر، در زمان قدیم دارای کوره های ساچمه سازی بوده است.

آشنایی با روستاهای چمستان

شهر چمستان دارای تعداد زیادی روستا است که چند مورد از آن ها به دلیل جذب توریست و داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، اهمیت زیادی دارند. در ادامه به بررسی چند مورد از مهمترین روستاهای چمستان میپردازیم و ویژگی ها و جاذبه های گردشگری و دیدنی هر یک را بیان میکنیم.

روستای لاویج چمستان

به جرات می توان گفت که مهمترین روستای چمستان و همچنین منطقه، روستا یا دهستان لاویج می باشد. از مهمترین ویژگی های این روستان آب های معدنی گوگردی، جاده بسیار زیبای چمستان به لاویج، آبشار حرام و همچنین خود روستای لاویج با چشم اندازهای بسیار زیبایش می باشد.

روستای یوش چمستان

یکی دیگر از روستاهای چمستان روستای یوش است. جالب است بدانید که روستای یوش، زادگاه نیمایوشیج نیز در آن جاست که از این جهت گردشگران و شاعر دوستان زیادی را سالانه به خود جذب میکند.

روستای گزناسرا

اگر از شهر نور مازندران به سمت چمستان و جاده جوربند بروید، پس از گذر از روستای واز به این روستا خواهید رسید. جمعیت این روستا در طی زمان تغییرات زیادی دارد که دلیل آن ییلاقی بودن و سرمای غیرقابل تحمل آن در زمستان است. به همین دلیل این روستا در بیشتر روزهای زمستان خالی از سکنه است. نام روستا در بر گیرنده دو کلمه است. «گزنا» یا همان گزنه که گیاهی وحشی بوده و خارهای ریز روی برگ و ساقه آن که با چشم به سختی دیده می شود در صورت برخورد با پوست باعث سوزش شدید می شود و کلمه «سرا» که به معنای خانه است و یقیناً به علت رویش زیاد این گیاه در این منطقه به آن اختصاص داده شده است.

روستای آهودشت چمستان

روستای آهودشت از روستاهای بزرگ اطراف چمستان می باشد و در مسیر آمل به چمستان در 3 کیلومتری شهر چمستان واقع شده است. بقعه آقا شاه بالو از عرفای اواخر قرن هفتم که دارای بقعه ای مخروطی شکل و زیباست نیز در این روستا قرار دارد.این بنای آجری مخروطی، یکی از آثار مهم تاریخی مازندران نیز به شمار می رود.

روستای یرخمند چمستان

روستای ییلاقی میرخمند که حوالی چمستان قرار گرفته، تابستان ها آب و هوایی خنک دارد. این روستا از سه طرف به کوه می‌رسد و از یک طرف به دره. وجود چشمه های فصلی زیاد، به زیبایی و جذابیت این روستا افزوده است.


سایر روستاهای چمستان

از دیگر روستاهای زیبای چمستان می توان جوربند را نام برد. این روستا در حاشیه رودخانه معروف و زیبای وازرود قرار گرفته و مسیرهای جنگلی و پرپیچ خم فوق العاده زیبایی را در اطراف این روستا می توانید تجربه کنید. روستای سعادت آباد نیز از روستاهای محبوب چمستان محسوب می شود و بسیاری از باغ ها و مرکبات این منطقه در این روستا قرار گرفته و کشت می شود.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
3 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
کاربر مهمان
3 سال پیش

میخام یه ویلا تو چمستان بخرم بنظرتون جایه خوبی برایه زندگی هس؟ امکانات تفریحی چمستان چطوره؟ شهره بازی کافه رستورانایه خوبی داره؟

کاربر مهمان
2 سال پیش

جاهای دیدنی زیادی داره ولی معایب اصلیش همان نداشتن رستورانهای خوب و دسترسی خوبی به شهر ندارد

نگار بهبودی
3 سال پیش

باتشکر از زحمات شما بابت این همه اطلاعات مفیدتان

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.