لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

واکنش صریح قالیباف به ساخت مسکن در دولت

واکنش صریح قالیباف به ساخت مسکن در دولت ۲نبش

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اگر مسکن ساخت و خودش متولی ساخت مسکن شد و تصدی‌گری مسکن را انجام داد، خطای بزرگ است.


رئیس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف در برنامه بدون توقف به سوالات پرسشگران این برنامه در حوزه‌های مختلف اقتصادی،اجتماعی ,سیاسی و فرهنگی پاسخ داد؛ پاسخ‌هایی که به گفته رئیس مجلس بدون تعارف بیان شد. این پرسش‌وپاسخ مربوط به حوزه اقتصادی بود که خودرو,مسکن,مالیات برعایدی سرمایه و محیط زیست از دغدغه دانشجویان در این نشست بود به همین منظور قالیباف درصدد پاسخگویی به این ابهامات و دغدغه برآمد و اقدامات مجلس یازدهم برای رفع مشکلات این حوزه را تشریح کرد.

مشروح این نشست در ذیل آمده است:
به همه خواهران و برادران خودم و همچنین بینندگان عزیز و ملت شریف ایران عرض سلام دارم و بسیار خرسندم که این توفیق نصیب بنده حقیر شد که در آستانه روز مجلس و درنزدیکی روز دانشجو در 16 آذر میزبان دانشجویان,خواهران و برادران گرامی خودم باشم و به سوالات شما پاسخ بدهم. من توضیحات را در این زمینه خدمت عزیزان بیان می کنم و در یک رفت و برگشت هم برای مردم عزیزم این موضوعات و نکات روشن شد و نکات ضعف و قوت دیده شود و بتوانیم مخصوصا در آغاز اجرای برناه هفتم 1403 با دقت و قدرت بیشتری آن را پیش ببریم. مسکن امروز مهم ترین چالش جامعه ماست برای همه ی قشرها مخصصا قشر جوان که در آغاز زنذگی هستند بحث مسکن,اشتغال و ازدواج مطرح است و البته منظور من از این حرف این نیست اول مسکن را حل کنیم,اشتغال را حل کنیم تا بعدا ازدواج حل شود به چنین ترتیبی قائل نیستم و نمی خواهم وارد این بحث بشوم. یکی از ویژگی هایی که ما در مجلس یازدهم داریم این است که با نقشه راه حرکت کردیم و با چالش های کشور رو به رو شدیم.نیازمند این هستیم که به خاطر تأخیری که در گذشته نسبت به ساختی که باید در این حوزه انجام می‌شد و این اتفاق نیافتاد، ساخت مسکن به صورت ویژه دنبال شود این قانون را نوشتیم، ما باید به این سمت حرکت کنیم حالا  نمی‌خواهم قانون را توضیح دهم چون بحث‌های مفصلی دارد.  

ویژگی‌های راهبردی قانون جهش تولید مسکن

در این قانون ۲ و ۳ تا نکته کلیدی و اساسی داریم; این‌ها خیلی مهم است چون می‌خواهم اشاره کنم چرا سند می‌نویسیم و بعد اجرا نمی‌کنیم، یکی از ویژگی‌های قانون این است که وقتی نوشته می‌شود ظرفیت اجرایی هم داشته باشد و روش و روش‌مندی آن هم مشخص باشد. 

 

بزرگترین فرصتی که در کشور داریم چیست؟ 

در این قانون به موضوعاتی اشاره شده بهترین فرصت ما زمین است , بعد تسهیلاتی که می‌توانیم در اختیار بگذاریم و سومین چیزی که خیلی اساسی است و نباید به سمت آن برویم، تصدی‌گری در امر ساخت مسکن است.دولت نباید مسکن بسازد دولت اگر مسکن ساخت و خودش تصدی‌گری ساخت مسکن را انجام داد این کار خطای بزرگی,ما در قانون دولت‌ها را از تصدی‌گری در مسکن بازداشتیم.

 

مقابله مجلس با احتکار مسکن توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی

این کار برای درازمدت و افق دور ما است، تا مسکن به دست افراد برسد، زمان میبرد و ما قبل از آن باید یک کار دیگر انجام دهیم، واقعیت کشور ما این است که ما بخشی از مجموعه‌ها و مؤسسات غیر دولتی,نیمه دولتی و دولتی مثلاً بانک‌ها تولید مسکن می‌کنند، بیشتر مؤسسات غیردولتی هم مسکن تولید می‌کنند، بخش خصوصی هم مسکن تولید می‌کند و به دلیل تورمی که دوستان هم اشاره کردند، این تورم خودش قیمت این‌ها را بالا می‌برد.

تیم 2نبش ۲نبش
تیم 2نبش

ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟