لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

مستأجران تا پایان خرداد واحد مسکونی خود را تخلیه نکنند

مستأجران تا پایان خرداد واحد مسکونی خود را تخلیه نکنند ۲نبش

مستأجران می‌توانند تا پایان خرداد ماه واحد مسکونی را تخلیه نکنند!

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به جدیدترین وضعیت پالایش ثبت‌نام کنندگان طرح ملی مسکن،‌ گفت:‌ قرار بر این است که تا آخر اردیبهشت ماه 500 هزار نفری که از طریق سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند،‌ پالایش شوند.


وی افزود: هم‌اکنون در استان‌ها بحث‌های مربوط به فرم «ج» ثبت‌نام کنندگان در حال انجام است. این کار با سرعت در جال انجام بوده و امیدواریم در همان تاریخ اعلام شده 500 هزار نفر پالایش شوند.


همچنین در خصوص مصوبه ستاد ملی مبارزه بیماری کرونا برای حمایت از مستأجران گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تمدید 6 ماهه قراردادهای اجاره مسکن را به این ستاد نداده بود؛ پیشنهاد ما بحث تمدید بود.


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ در واقع در کمیته‌های کارشناسی این عدد (6 ماه) را قید کرده بودند و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی اصل تمدید اجاره‌نامه بود.


وی ادامه داد: این پیشنهاد نیز به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان جابجایی مستأجران به ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا ارائه شد.


وی افزود: بر اساس این مصوبه، مستاجران می‌توانند تا پایان خردادماه در واحد مسکونی اجاره‌ای بمانند و موجران نمی‌توانند از آنها بخواهند واحد را تخلیه کند. در این زمینه نیز قوه قضاییه نیز حکم تخلیه را به موجران نمی‌دهد.


همچنین تاکید کرد:‌ مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌ قراردادهای اجاره مسکن دو ماه با همان شرایط قبلی و بدون افزایش نرخ اجاره بها تمدید شده‌‌ است.

سارا طیبی ۲نبش

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

8 نظر درباره این مطلب

شادی نعمتی ۲نبش
شادی نعمتی

مارو که بلند کردن تو این بد بختی کرایه رو دوبرابر کردن ما باهاشون راه آمدیم سر 100هزارتومن لج کردن گفتن خودم میخوام بیام بشینم الانم دادن مستاجر و ما باید فردا بلند شیم قانون کجا بود دلتون خوشه

1
پاسخ
علی ۲نبش
علی

قانون چرا فقط به نفع مستاجره؟ من مالکم ولی خودم مستاجر هم هستم. پول پیش لازم دارم بدم به صاحب خونه خودم ولی مستاجرم داره از این قوانین سواستفاده میکنه نه بلند میشه نه رهن رو بیشتر میده. حالا من باید به عنوان مالک چیکار کنم که خودم هم مستاجرم. محمود زاده جواب میده؟؟

1
پاسخ
حمید ۲نبش
حمید

متاسفانه قانون تو هیچ زمینه ای درست انجام نمیشه .صاحب خونه 80 درصد اضافه میکنه و با احترام به تمامی املاک ها و املاک ها نیز راه و روش یاد صاحب خونه میدن که سریع 5 ریال کاسب بشن و مالک و مستاجر به جون هم میافتند. آخر سر هم مستاجر به خاطر آبروش خانه به دوش میشه و قانون اگر درست اجرا بشه و مشاور املاک مسئول تمدید قرار داد باشه و در قبل کاری که میکنه باز خواست بشه، هیچ صاحب خونه ای در خواست اضافه ای نمیتوانه بکنه و قانون به طور خودکار عملی و اجرا میشه. مثال شما اگر بری خونه بفروشی سند دار باشه به هیچ عنوان تو محضر بدون سند نمیتونی به اسم شخصی بزنی. چون اگر بزنه محضر مقصره. و این کار جواب میده ....

0
پاسخ

"توقف مستاجر بیش از تاریخ سررسید آخرین تاریخ اجاره حق قانونی و شرعی موجر است" برای انجام توافق یا عدم توافق. در قراردادها هم این مطلب قید و گاهی چک یا ضمانت تخلیه از مستاجر اخذ می شود.

0
پاسخ
کاربر میهمان ۲نبش
کاربر میهمان

سلام. شرع مهم نیست، از نظر انسانی باید به مستاجر مهلت داد. مالک ضرر نمیکنه، چون خونش داره دائم گرون میشه.

1
پاسخ
بنده خدا ۲نبش
بنده خدا

مستاجر اگه خوب باشه، روی سر موجر جا داره ولی مستاجری که صاحبخونه دوماه اجاره رو ازش نگرفته و سه ما هم مهلت داده، باید جوابش بشه این؟ اصلا از لحاظ شرعی درسته، وقتی صاحبخونه رضایت نداشته باشه؟ آقای محمود زاده میاد جواب میده؟

0
پاسخ
حمیده ۲نبش
حمیده

بهترین کار و حرف رو زدین که به ما مستاجرین فرصت بدن. خدا راضی باشه ازتون، مرسی، مرسی. خدا به آدم فرصت میده، حالا صاحب خونه هم دو ماه فرصت بده. درک کنه، چی میشه؟ خوبی بی جواب نمیمونه! خدا هست. مرسی، تشکر از نظرتون آقای محمود محمودزاده که ما رو درک میکنید.

0
پاسخ
حسن ۲نبش
حسن

آخه این چه پیشنهادی است که به مستاجران می دهید؟ این پیشنهاد شما جز درگیری و زد و خورد، بین موجر و مستاجر چیز دیگری در پی ندارد. ضمنا از لحاظ شرعی هم درست نیست. اگر مالک راضی نباشد، آنجا غصبی حساب می شود.

3
پاسخ
نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟