لطفا صفحه رو مجددا بارگذاری کنید.

بارگذاری
chevron-down
×

خرید و فروش تعطیل شد!

خرید و فروش تعطیل شد! ۲نبش

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مشکل بازار مسکن,کاهش ساخت و ساز  مسکن, تا زمانی که عرضه مسکن زیاد نشود مشکلات در بازار مسکن پابرجاست. بازار مسکن با رکود شدیدی  مواجه است. همزمان با این رکود افرادی از کاهش قیمت مسکن آن هم با عجیب ترین ارقام صحبت می کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی تهران یکی از افرادی است که بعضا در گفت و گو با خبرگزاری ها از کم شدن 20 تا 25 درصدی قیمت مسکن در تهران خبر داد. سعید لطفی دبیر اتحادیه مشاوران املاک شهر تهران گفت: من صد در صد مخالف این صحبت ها هستم که می گویند بنگاه های معاملات ملکی باعث گرانی مسکن هستند چرا چون مشکل اصلی بازار مسکن کم شدن ساخت و ساز مسکن است, تا زمانی که عرضه مسکن زیاد نشود مشکلات بازار مسکن حل نخواهد شد. سعید لطفی بازگو کرد: مدام از نقش مشاوران املاک در گرانی مسکن صحبت می شود در صورتی که عوامل دیگری بازار مسکن را به هم ریخته اند, نمونه بارز آن, دخالت کردن بانک ها در بخش مسکن به طوری که اگر بانک ها از حوزه مسکن خارج شوند بازار رونق می گیرد. لطفی ادامه داد: ما بانکی داریم که 8 هزار واحد مسکونی به نام خودش دارد در حالی که دخالت کردن بانک ها در حوزه مسکن مطابق سیاست های مالی و پولی ممنوع است. اگر مسئولان دنبال کنترل بازار مسکن هستند با دخالت بانک ها در این بخش باید مقابله کنند. در پاسخ به این سوال که قیمت مسکن 20 درصد کاهش یافته است؟ گفت کسانی که صحبت از کاهش قیمت می کنند باید اعلام کنند که قیمت ها بر چه اساسی کاهش یافته است, اگر قیمت مسکن را با سال گذشته مقایسه کنیم باز هم قیمت مسکن را با سال گذشته مقایسه کنیم باز هم قیمت ها کمتر نشده است ولی نسبت به چند ماه گذشته به دلیل رکود بازار مسکن که تاثیر گرفته از عواملی مثل ثبات نرخ ارز یا کم شدن خرید مردم, شاهد تخفیفاتی از سوی برخی از فروشندگان هستیم.

خرید و فروش تعطیل شد! 

سعید لطفی درمورد بازار مسکن بیان کرد: همانطور که اشاره شد, بازار با رکود شدیدی مواجه است و تو این شرایط دیگر خریدار خانه اولی نداریم و به واقع خرید و فروش تعطیل شد, اگر بخواهیم خرید و فروش رونق بگیرد و صنعت ساختمان جان دوباره بگیرد دولت طوری باید برنامه ریزی کند تا افراد خانه اولی بتوانند وارد بازار شوند, یعنی کسانی که قصد ازدواج دارند توان خرید خانه 40 تا 50 متری داشته باشند, کسی که در خانه 40 تا 50 متری است بتواند خانه ایی 60 تا 70 متری بخرد و هر خانواده ایی در خرید خانه مورد نیاز خود یک پله بالتر برود.

تیم 2نبش ۲نبش
تیم 2نبش

ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید

نظر شما چیه؟ ۲نبش نظر شما چیه؟
اشتراک گذاری مطلب در تویتر ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در واتساپ ۲نبش اشتراک گذاری مطلب در تلگرام ۲نبش

میخوای «اشتراک رایگان» داشته باشی و مقاله‌ی بعدی‌مون رو واسه‌ت بفرستیم؟