روش‌های دریافت کد پستی ملک کدام است؟

فرهاد آذیش
4 سال پیش
روش‌های دریافت کد پستی ملک کدام است؟

روش‌های دریافت کد پستی ملک کدام است؟

من در زمان عجیبی زندگی کرده‌ام. یعنی مشخصه سنی‌ام طوری بوده که برایم مایه شگفتی است. از آنجا که در ده زاده شده‌ام، تا سال 64 یا 65 به رادیو ضبط دسترسی نداشتم. شاید تابستان سال 60 بود که به خاطر چشم دردم به شهر رفته بودیم و من در آنجا پنکه و تلویزیون سیاه و سفید دیدم که از ساعت 4.5 بعد از ظهر تا به نظرم یازده شب برنامه پخش می‌کرد و اکنون در سال 98 می‌توانم با یک گوشی همراه با پرکردن مراحل دریافت کد پستی در سایت که در گوشی‌ام جستجو نموده‌ام کد پستی ملک خودم را از اداره پست بگیرم. بنا براین برای دریافت کد پستی ملک خودم کمترین زحمت را کشیده‌ام و روش‌های دریافت کد پستی ملک را آموخته‌ام. این فقط بخشی از شگفتی‌های روزگار من است. راستش را بخواهید برخلاف بسیاری از همسن و سال‌هایم که از اینترنت و محتوای آن هراس دارند، من خیلی خوشحالم که تکنولوژی‌های متفاوتی را دیدم و اینکه چقدر کار برای آیندگان راحت‌تر خواهد بود.

خیلی خوشحالم که برای استعلام کد پستی ملک خودم نیازی به چادر وچاقچور و رفتن به خیابان نیست. این‌ها چیز کمی نیست. شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد و یا یک مساله عادی باشد که در فرم‌هایتان کد پستی را که احتمالا از روی قبض منزلتان برداشته‌اید یادداشت نمایید؛ در حالیکه سی سال پیش اگر نیازی به کد پستی بود که نامه‌ای برای من برسد من باید ادرس چند کوچه و خیابان را می‌نوشتم و در آخر اضافه می‌کردم درب وسط! یا می‌نوشتم: جنب نانوایی! این سال‌های آخر که روستا مخابرات دار شده بود، همه نامه‌ها به مرکز مخابرات می‌رسید و مردم روستا با دیدن مخابراتچی روستا می‌فهمیدند نامه دارند و چه بسا بسیاری از نامه‌ها هرگز نرسید. مانند نامه برادر وسطی من که خودش از جبهه آمد و نامه‌اش هرگز.

تاریخچه پست

برخی می‌گویند؛ ما ایرانی‌ها عادت کرده‌ایم با مدرک و بدون مدرک هر ابتکار و نو آوری که در دنیا انجام می‌شود را یک طوری به خودمان نسبت بدهیم. اما خوشبختانه تاریخچه پست در ایران دیگر مدرک دارد و در کتاب‌های تاریخی دنیا هم ثبت شده است. از کهن‌ترین افراد قومی که از پست استفاده نمودند، ایرانیان بودند. چاپارخانه‌های داریوش در فواصل معین همواره افراد و اسب‌های آماده‌ای داشتند تا به محض اینکه چاپار به نامه مهرموم شده و یا پیغام شاه می‌رسید؛ دیگری روی اسب بپرد و تا 24 کیلومتر بعدی اسب بتازاند. می‌گویند شعار شاه این بود: نه باران نه سرما نه گرما و نه تاریکی شب، هیچ کدام پیک‌های تندرو را از حرکت باز نمی‌دارد. با ابتکار عمل برنامه‌ریز پستی زمان داریوش این خواسته شاه عملی شده بود. بعدها هنگامی که اداره پست نیویورک آغاز بکار کرد، این نوشته را برسر در اداره کوبیدند تا نشان فرهنگ و تمدن ایران آنجا خودنمایی کند. اولین وزارت پست در زمان ناصرالدین شاه قاجار صورت پذیرفت و توسط امیرکبیر سر و سامان گرفت.

تاریخچه کد پستی

تاریخچه کد پستی به زیبایی و ماجراجویی تاریخچه پست است. ایجاد شرکت پست در ایران باعث شد که سر در هر خانه پلاک نصب شود. نصب پلاک‌ها موجب می‌شد مرسوله‌ها به منازل برسد و تجار در تجارت‌خانه‌های خود دغدغه رسیدن کاغذهای مالیاتی و محموله‌های خود را نداشته باشند. اما ادرس‌ها دقیق نبود. کافی بود ادم بدخطی نوشهر را بوشهر بنویسد. بنابراین نامه سر از کجا در می‌اورد؟ علاوه بر این ادرس در داخل یک شهر نیز دقیق نبود. ایراد دیگر خانه‌هایی بود که بعدا ساخته می‌شدند و شهرداری مدت‌های دراز به آنها پلاک نمی‌داد. به همین دلیل در دهه هفتاد تصمیم بر این شد که شهرها و مناطق آن به کدهای عددی تبدیل شوند تا اشتباه نشود. کد پستی ملک مثل کد ملی ادم‌هاست و همه چیز را روشن می‌کند.

کد پستی ملک

هر ساختمان یا زمینی که به ثبت رسیده باشد در ایران یک شماره دارد. کد پستی ملک در ایران یک تاییدیه معتبری ملکی است. شماره هیچ دو ملکی شبیه هم نیست. از این رو اگر در سامانه‌ء خرید و فروش ملک این تاییدیه ثبت شد یعنی ملک بنام شماست و به دیگری فروخته نشده است. برخی معتقدند برای خرید و فروش تاییدیه کد پستی ملک کافی است اما در حقیقت این استعلام کد پستی است که ضرورت دارد و استعلام این که کد پستی ملک خریداری شده در جایی ثبت نشده باشد. اگر در هنگام معامله مورد نظر خود به این نکته دقت نمایید کسی نمی‌تواند ملکی را که به شما فروخته به دیگری واگذار نماید و یا ملک فروخته شده را دوباره به شما بفروشد. کد پستی ملک یک عدد ده رقمی است که مشخصات خاصی دارد. کد پستی ملک مانند کد ملی افراد است و همواره ثابت می‌ماند. اگر یک ساختمان چندین طبقه هم بخواهیم بسازیم، هر کدام از واحد‌ها یک کد پستی جداگانه خواهند داشت. بنابراین خرید و فروش آن مستقل از بقیه واحدها خواهد بود.

کد پستی چند رقمی است؟

باید بدانیم چرا کد پستی چند رقمی است. یکی از دقیقترین کد پستی‌های دنیا سیستم طراحی شده کد پستی ده رقمی ایران است. بارها این پرسش مطرح شده که وقتی نشانی یک خانه را به صورت دقیق داریم آیا نیازی به کد پستی هست یا خیر؟ به نظر می‌رسد عکس این امر درست باشد. یعنی با داشتن کد پستی ملک بشود راحت نشانی آن را با روش‌های مختلفی که بیان می‌شود بدست آورد. هر گروه از اعداد کد پستی ده رقمی نشانه چیزی هستند و در سیستم شناسایی شهری و اداره‌جات تعریفی دارند. پنج رقم اول کد پستی نشانه شهرها هستند که هر کدام با عددی مشخص شده‌اند. به این پنج عدد نشانه گشت پستی می‌گویند که در حقیقت مربوط به شهر مقصد است. پنج عدد بعدی نشانه مکانی است که باید مرسوله پستی به ان ارسال شود. اداره پست شهر آن را به محله‌ها و خیابان‌ها می‌رساند.

مراحل دریافت کد پستی

اگر در نظر دارید برای ملک خود کد پستی دریافت نمایید، باید به سایت شرکت ملی پست وارد شده و مراحل دریافت کد پستی را پر نموده  و هزینه آن را پرداخت نمایید. اما اگر کد پستی ملک مورد نظر خودتان را جستجو می‌کنید باید به سایت اداره پست سری بزنید و مراحل خواسته شدهء ادرس مورد نظر را وارد گزینه مربوط به خودش نمایید و تا کد پستی آن را دریافت نمایید. البته به عنوان نمونه من در مشهد گزینه پنجتن 51 را ندیدم. پنج تن51 مشهد نام خیابانی است که بیشتر آن زمین خالی محسوب می‌شود. ممکن است بعدها به آن اضافه شود.

تاییدیه کد پستی ملک

در حال حاضر به راحتی می‌توان تاییدیه کد پستی را از سایت epostcode.post.ir  به راحتی به دست آورد. هنگامی که وارد سایت می‌شوید، کد یاب را انتخاب کرده و جستجو را کلیک نمایید. بعد از نوشتن نام استان، نام شهر و سپس ادس محله یا روستای خود را وارد نمایید. در اخرین مرحله شما جستجوی ساختمان یا ادرس را پیش رو دارید. جستجوی ساختمان برای ساختمان دولتی است اما ثبت نشانی برای املاک شخصی است. در نهایت شما با ذکر ادرس دقیق روی سایت می‌توانید تاییدیه کد پستی ملک خود را تهیه نمایید.

دریافت کد پستی ملک از سایت

برای دریافت گواهی پستی نیاز به پرداخت مبلغ اندکی پول هستید که توسط اداره پست از شما گرفته می‌شود. هنگامی که روی گزینه دریافت گواهی کد پستی کلیک می‌کنید، از شما شماره همراه دریافت می‌شود و بعد از وارد کردن شماره امنیتی که برایتان ار سال می‌شود و پرداخت مبلغ 1744 تومان از حساب خودتان گواهی تایید پستی خود را دریافت نمایید. در اوایل شهرداری هزینه دریافت گواهی کد پستی ملک از سایت را قبول کرده بود بنابراین دریافت آن رایگان برای صاحب ملک و یا مشتری انجام می‌شد. اما بعدا شهرداری از ارائه این سرویس شانه خالی نمود و شرکت پست از مشتریان هزینه دریافت می‌نماید. البته چنانکه مشاهده می‌کنید هزینه دریافت کد پستی ملک از سایت واقعا زیاد نیست و به اندازه قیمت نیم لیتر بنزین در حال حاضر است.

دریافت کد پستی با نام ساختمان

گفتیم هر ساختمان در نظر شهرداری یک عدد است. به این عدد کد پستی می‌گویند. دریافت کد پستی با نام ساختمان به راحتی در سایت epostcode.post.ir ممکن است. شهرداری ادارات دولتی و آموزشی را با نام ساختمان کدبندی کرده است. بنابراین املاک و مستغلاتی که اداری یا سازمانی هستند، با نام ساختمان کد گذاری می‌شوند. موتور جستجو در ادرس سایت اداره پست دو صورت است. در حالت عادی شما ابتدا از لیست انتخاب نام شهر یا روستای خود را وارد سامانه نموده و سپس با استفاده از پرسش‌های دیگر مرحله به مرحله پیش بروید و به کد پستی مورد نظر خود برسد. البته در حالت جستجوی پیشرفته کدپستی ملک در همان ابتدا بعد از نام استان و شهر سه مدل جستجوی دیده می‌شود.

روش‌های دریافت کد پستی ملک

امروزه اهمیت وجود کد پستی برای ملک بر کسی پوشیده نیست. وجود کد پستی ملک آن را به ملکی معتبر تبدیل می‌کند که در نزد اداره ثبت شناخته شده است. بنابراین اگر درحال ساخت و ساز هستید و یا قصد خرید دارید از اهمیت وجود کد پستی برای ملک خود غافل نشوید. خرید و فروش ملک، با کد پستی ملک ضرورت دارد و معتبر است. ثبت سند در محضر و اداره ثبت هم به وجود کد پستی برای ملک منوط است. روش‌های دریافت کد پستی ملک مختلف است. یکی از طریق سایت پست جمهوری اسلامی ایران. روش دیگر برداشت کد پستی ملک از روی قبوض منزل است. از دیر باز قبض‌های منزل برخلاف نامه‌ها دقیق به دست مالکان می‌رسیده است. اگر چه اکنون رساندن قبض‌های آب و برق و گاز به وسیله اداره پست انجام می‌شود اما قبلا ماموران هر کدام از شرکت‌ها مسئول رساندن قبوض به منازل بودند. جالب آن‌که گاهی هم اتفاق می‌افتاد قبض‌ها جابجا می‌شد و یک ماه پرداخت نمی‌گردید. در هر حال هنوز هم کد پستی ملک شما که روی قبوضتان نوشته شده، معتبر است.

در تهران با مراجعه به این سامانه و ثبت شماره تلفن ثابت و سپس مراجعه به سایت مپ تهران آی آر هم می‌شود ادرس یک ملک را بدست آورد. در این روش جستجوی کد پستی از طریق لوکیشن برای شما مقدور می‌شود.

برای دریافت کد پستی ملک با استفاده از نشانی دقیق به این سایت مراجعه ‌کنید. با پر کردن فیلدهای خواسته شده، سه گزینه برای شما ظاهر می‌شود. اگر پلاک ملک را دارید گزینه نارنجی، اگر نام ساختمان را دارید گزینه سبز و اگر نام ادارات و مراکز آموزشی را می‌خواهید گزینه زرد را انتخاب نموده دنبال کد پستی بگردید.

با ارسال یک پیامک به  7087 که یک شرکت خصوصی متولی ان است، نیز می‌توانید کد پستی ملک خودتان را دریافت نمایید. هزینه در خواست کد پستی با این روش دویست تومان است.

دریافت کد پستی ملک از طریق تلفن منزل نیز امکان پذیر است. در این روش وارد این سایت شده و شماره تلفن خودتان را وارد می‌کنید. پس از ثبت کد امنیتی جستجو را زده و کد پستی خودتان را دریافت می‌کنید. البته این سایت در حال حاضر به خواسته من پاسخ نداد اما ظاهرا بعدا قرار است فعال شود و شهروندان بتوانند دریافت کد پستی 10 رقمی با تلفن ثابت را نیز انجام دهند.

روش دیگر دریافت کد پستی خیلی معتبر نیست چون اغلب شماره تلفن‌های همراه که در مخابرات ثبت شده‌اند مربوط به ادرس پستی ملک نیستند. برای بسیاری از افراد این روش کار نکرده است. با شماره همراه خود شماره تلفن ثابت را با کد شهر به شماره 1000140 ارسال نمایید. من خودم از دیروز چند بار پیامک فرستادم اما نتیجه ای نداشت. بنابراین ممکن است قرارداد این شرکت تمام شده باشد  یا یک شایعه برای کلاه برداری باشد.

نصب اپلیکشن کد پستی روی گوشی همراه نیز یکی دیگر از روش‌های دریافت کد پستی ملک است. این اپلیکیشن با قیمت هزارتومان روی گوشی همراه شما نصب می‌شود و دریافت کد پستی از طریق لوکیشن برای شما مقدور می‌شود. به این وسیله گوشی همراه شما دریافت کد پستی ملک مورد نیازتان را برایتان فراهم می‌کند. استفاده از لوگوی مربوطه در سایت اداره پست یکی دیگر از روش‌های دریافت کد پستی از طریق لوکیشن است

دریافت کد پستی از طریق تلفن گویا

تا کنون شرکت پست یا مخابرات شماره تلفن گویایی برای دریافت کد پستی اعلام نکرده است. از این رو دریافت کد پستی از طریق تلفن گویا در حال حاضر ممکن نیست مگر آنکه مسئولین به زودی در خصوص این امر فکر نمایند.

استعلام کد پستی

استعلام کد پستی برای خرید یا فروش یک ملک و ثبت فروش آن ملک در دفترخانه‌ها امری ضروری است. قبل از آنکه برای خرید یک ملک بروید و یا دچار پروسه سخت کلاهبرداری شوید با استعلام کد پستی و تاییدیه گواهی پستی آن از فرصت سوزی‌های خودتان جلوگیری نمایید. هزینه‌ای که شما برای دریافت کد پستی ملک و گواهی تایید آن می‌پردازید یک هزارم دردسر کلاه برداری از شما نیست. هنگامی که استعلام کد پستی می‌گیرید یادتان باشد که این کار به تنهایی کافی نیست بلکه باید حتما تاییدیه کد پستی هم بگیرید تا ملک به مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد.

دریافت نشانی با کد پستی

سامانه استعلام سانا با استفاده از کد پستی نشانی ملک را به شما خواهد داد. اما برای پیدا نمودن نشانی و استفاده از امکانات سایت باید قبلا با اداره پست مکاتبه کرده و از آنها کد و رمز ورود بگیرید. یعنی برای دریافت آدرس با کد پستی ملک حتما نیاز به مجور دارید. این به معنی مراجعه به مثلا دفاتر خدمات پستی است تا در آنجا با استفاده از سایت دریافت آدرس با کد پستی انجام شود.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
8 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
زن
11 ماه پیش

متاسفم برای خودتون سازمان پست و این همه مسخره بازی که سر مردم در میارید کارت ملی کم بود واسه فضولی تو زندگی مردم کد پستی هم اضافه شد خدااااااات لعنت کنه همه شماهارو که راحت شیم از دستتون توفففففففف

سید رضایی
3 سال پیش

عالی بود

محمد ذاکری
3 سال پیش

منطقه خاوران

مهندس مهدی ظفریاری نژاد
مشاور املاک سعادت
4 سال پیش

مهندس مهدی ظفریاری مشاور املاک سعادت. سلام، کد پستی ملک (که مشخصات دقیق ملک مشخص می کند از نظر مختصات جغرافیای و یکی از مهم ترین مشخصات ملک است) یا نشانه ملی که باید درست و دقیق در قولنامه با کد رهگیری و سند تک برگ ثبت شود. اما چرا بیشتر قولنامه و قرار داد ها و حتی سند تک برگ داری اشتباه در درج کد پستی ملک هستند؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است که موجب بروز چنین مشکلاتی میشود؟ گاهی در سند تگ برگ حتی کد پستی درست است اما مشخصات ملک متفاوت است مثلا شماره پلاک ملک با شماره پلاک سند و کد پدستی متفاوت است؟ مشکل کجای این سیستم است؟ به طور خلاصه باتوجه به بررسی که در ثبت بیشتر قرار داد ها انجام دادم عدم هماهنگی اداره پست و اداره ثبت و شهرداری باعث بروز این مشکل عمده شده است.

مثال( در منطقه پنجتن بیشتر پلاک درب منزل ها را شهرداری نصب کرد اما بدون توجه به مشخصات پلاک ملک یعنی پلاک 26 را بروی ملک با کد پستی که پلاک سیستم 22 است نصب کرده و این کار باعث شده بیشتر افراد هنگام در خواست خود پلاک ملک خود را 26 عنوان کننده در صورتی که پلاک ثبتی از نظر اداره پیست و اداره ثبت 22 است و این باعث میشود که کد پستی اشتباه در سند ثبت شود یا مثلا ملکی قبلا دو قطعه 125 متری بوده و بعد از گذشت مدتی ادقام شده ولی اما در نقشه اداره پست ملک داری دو کد پستی و پلاک است ولی شهرداری در وقت نصب یک پلاک نصب کرده حالا وقتی شما یک خیابان محاسبه کنید می بیند فقط خانه ابتدای خیابان داری پلاک دقیق هشتند و در انتهای خیابان پلاک نصب شده روی درب خانه با پلاکی ثبت شده در اداره پست گاهی تا 10 شماره و بیشتر هم تفاوت دارد همین داستان در مورد کد های نوسازی ملک هم دارد اتفاق می افتد مثل تقریبا یکسال پیش خودم پرونده ملک رو مشاهد کردم که داری دو کد نوسازی بود و این فرد می توانست برای هر کد نوسازی یک سند دریافت کند اما چگونه؟ بله این ملک به طور اتفاقی و اشتباهی زمانی جزء منطقه 8 بوده و یک کد نوسازی از ان داشت بعد که به منطقه 7 اضافه شده بود یک کد نوسازی هم از آن منطقه داشت جالب این است که پروانه ساخت ش هم به همین گونه بوده است این یعنی اشتباه فاحش در کدهای نوسازی ملک و... ***** خلاصه داستان این است برای این که کد پستی ملک خود را درست تشخیص بدهید و در قولنامه و سند تگ برگ را به درستی تنظیم و ثبت کنید حتما نیاز است از کارشناس و مشاورین املاک حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. ****مثلا اینجانب همیشه کد پستی ملک رو با توجه به بررسی دقیق موقعیت فعلی ملک در نقشه ثبتی موجود سه اداره مختلف پیدا میکنم در قرار داد ها ،قولنامه با کد رهگیری ثبت میکنم تا احتمال خطا به حداقل برسد. (( اما باره و باره قرار دادهای با کد پستی ملک و مشخصات اشتباره را به عینیت مشاهد کردم که املاک به علت عدم تخصص کافی خود مرتکب این اشباه شده یا به کافی نت و دفتر خدمات فاقد تخصص در مشهد مقل آقی ع.... داده تا برای قرار داد پرینتی بند و این خود شروع یک اشتباه بزرگ در تنظیم قرار داد ها می باشد حتی اگر تایید پستی ملک داشته باشید.)) معمولا این گونه قرار دادها برای رفع این ایراد و اشتباه بزرگ باید اولا قرار داد رو ابطال و یا فسخ کننده توسط همون دفتر املاک که قرارداد براشون ثبت کرد و یا توسط مراجع بالاتر ( اتحادیه) تا کد ملک که اشتباه درج شده آزاد شود و با کد ملک درست در سیتم ثبت شود. نکته مهم در بعضی از موارد در اتحادیه و یا همون دفتر مشاور برای این گونه قرار داد ها دوباره متم قرار داد در سامانه تنظیم می کند ولی با این کار باز هم کد پستی ملک ، قولنامه با کد رهگیری در سامانه تغییر نمی کند و اشکال و اشتباه هنوز هم باقی مانده. (واقعیت عدم تخصص و دانش کافی در حوضه تنظیم قرار داد و قولنامه با کد رهگیری واقعیت است .) ((املاک سعادت)) ارائه دهند خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد امید وار مطالب مفید باشه حتما قرار داد اصلاح کنید دوست عزیز مهندس مهدی ظفریاری مشاور املاک سعادت کد پستی ملک( که مشخصات دقیق ملک مشخص می کند از نظر مختصات جغرافیای و یکی از مهم ترین مشخصات ملک است) یا نشانه ملی که باید درست و دقیق در قولنامه با کد رهگیری و سند تک برگ ثبت شود. اما چرا بیشتر قولنامه و قرار داد ها و حتی سند تک برگ داری اشتباه در درج کد پستی ملک هستند؟ چه اتفاقی در حال رخ دادن است که موجب بروز چنین مشکلاتی میشود گاهی در سند تگ برگ حتی کد پستی درست است اما مشخصات ملک متفاوت است مثلا شماره پلاک ملک با شماره پلاک سند و کد پدستی متفاوت است؟ مشکل کجای این سیستم است؟ به طور خلاصه باتوجه به بررسی که در ثبت بیشتر قرار داد ها انجام دادم عدم هماهنگی اداره پست و اداره ثبت و شهرداری باعث بروز این مشکل عمده شده است؟ مثال( در منطقه پنجتن بیشتر پلاک درب منزل ها را شهرداری نصب کرد اما بدون توجه به مشخصات پلاک ملک یعنی پلاک 26 را بروی ملک با کد پستی که پلاک سیستم 22 است نصب کرده و این کار باعث شده بیشتر افراد هنگام در خواست خود پلاک ملک خود را 26 عنوان کننده در صورتی که پلاک ثبتی از نظر اداره پیست و اداره ثبت 22 است و این باعث میشود که کد پستی اشتباه در سند ثبت شود یا مثلا ملکی قبلا دو قطعه 125 متری بوده و بعد از گذشت مدتی ادقام شده ولی اما در نقشه اداره پست ملک داری دو کد پستی و پلاک است ولی شهرداری در وقت نصب یک پلاک نصب کرده حالا وقتی شما یک خیابان محاسبه کنید می بیند فقط خانه ابتدای خیابان داری پلاک دقیق هشتند و در انتهای خیابان پلاک نصب شده روی درب خانه با پلاکی ثبت شده در اداره پست گاهی تا 10 شماره و بیشتر هم تفاوت دارد همین داستان در مورد کد های نوسازی ملک هم دارد اتفاق می افتد مثل تقریبا یکسال پیش خودم پرونده ملک رو مشاهد کردم که داری دو کد نوسازی بود و این فرد می توانست برای هر کد نوسازی یک سند دریافت کند اما چگونه؟ بله این ملک به طور اتفاقی و اشتباهی زمانی جزء منطقه 8 بوده و یک کد نوسازی از ان داشت بعد که به منطقه 7 اضافه شده بود یک کد نوسازی هم از آن منطقه داشت جالب این است که پروانه ساخت ش هم به همین گونه بوده است این یعنی اشتباه فاحش در کدهای نوسازی ملک و... ***** خلاصه داستان این است برای این که کد پستی ملک خود را درست تشخیص بدهید و در قولنامه و سند تگ برگ را به درستی تنظیم و ثبت کنید حتما نیاز است از کارشناس و مشاورین املاک حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. ****مثلا اینجانب همیشه کد پستی ملک رو با توجه به بررسی دقیق موقعیت فعلی ملک در نقشه ثبتی موجود سه اداره مختلف پیدا میکنم در قرار داد ها ،قولنامه با کد رهگیری ثبت میکنم تا احتمال خطا به حداقل برسد. (( اما باره و باره قرار دادهای با کد پستی ملک و مشخصات اشتباره را به عینیت مشاهد کردم که املاک به علت عدم تخصص کافی خود مرتکب این اشباه شده یا به کافی نت و دفتر خدمات فاقد تخصص در مشهد مقل آقی ع.... داده تا برای قرار داد پرینتی بند و این خود شروع یک اشتباه بزرگ در تنظیم قرار داد ها می باشد حتی اگر تایید پستی ملک داشته باشید.)) معمولا این گونه قرار دادها برای رفع این ایراد و اشتباه بزرگ باید اولا قرار داد رو ابطال و یا فسخ کننده توسط همون دفتر املاک که قرارداد براشون ثبت کرد و یا توسط مراجع بالاتر ( اتحادیه) تا کد ملک که اشتباه درج شده آزاد شود و با کد ملک درست در سیتم ثبت شود. نکته مهم در بعضی از موارد در اتحادیه و یا همون دفتر مشاور برای این گونه قرار داد ها دوباره متم قرار داد در سامانه تنظیم می کند ولی با این کار باز هم کد پستی ملک ، قولنامه با کد رهگیری در سامانه تغییر نمی کند و اشکال و اشتباه هنوز هم باقی مانده. (واقعیت عدم تخصص و دانش کافی در حوضه تنظیم قرار داد و قولنامه با کد رهگیری واقعیت است .) مثال آدرس دقیق یک ملک با تمام رعایت نکات به صورت زیر تنظیم شود در قولنامه ا--درس ثبتی ملک مشهد منطقه ثبتی 5 بخش 9 پلاک اصلی68 و فرعی52 2 - کدپستی ملک ( دقیق و از روی نقشه با بررسی در سه سایت شهرداری اداره پست و اداره ثبت -3کد نوسازی از طریق شهرداری 4- ادرس شهر ملک ( ادرس فعلی ملک حتما با نامه استان شهر شهرستان خبابان اصلی کوچه و واحد و پلاک در صورت نام شهید خیابان و پلاک شهرداری در صورت نبودن پلاک حتما کد اشتراک امتیاز برق ) 5- ادرس سند ملک مثلا ( شماره سند مادر 345 در محضر در تاریخ 1352 در دقتر و شماره ثبت 29) 6- ابعاد دقیق ملک و زمین مورد نظر ( ابعاد و مساحت طبق سند ] طبق نقشه برداری با مخصات عرض و طول جغرافیایی gps و یا طبق اندازگیری مشاور املاک ابعاد هم مساحت و هم اضلاع محیط با مشخصات شمالی جنوبی و شرقی و غربی ) ***** نکته : (این مشخصات را فقط مشاورین املاک صاحب دانش و تخصص کافی می توانند تنظیم کنند ) ((املاک سعادت)) ارائه دهند خدمات تخصصی و نوین املاک در مشهد امید وار مطالب مفید باشه.

کاربر میهمان
4 سال پیش

سلام، من یک آپارتمان خریدم؛ فروشنده قولنامه معمولی داده و همکاری نمی کنه. یعنی هیچ مدرک مهمی ندارم. چطور کد پستی بگیرم؟ نقی زاده

تقی
2 سال پیش

سلام نقی من تقی ام

کاربر مهمان
3 سال پیش

اگه قبل فروش به شما به کسی دیگه نفروخته باشه مال شما خیالت راحت اگه همچین کاری کرده بود سریعا تقاضا کارشناسی قولنامه قبلی رو بده

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.