مشهد کجا بریم گردش

زهرا پارسا
5 سال پیش
مشهد کجا بریم گردش

شاید بارها به مشهد سفر کرده باشین و تا حدودی با جاهای دیدنی اون آشنا باشین؛ شاید هم اولین باره که به نیت زیارت قصد سفر به مشهد رو دارین. اما مشهد فقط یه شهر زیارتی نیس و کلی جاذبه ها و جاهای دیدنی دیگه داره که برای دیدن همشون فرصت زیادی لازمه. ممکنه شما زمان کافی برای رفتن و استفاده از همشون نداشته باشین. برای همین تصمیم گرفتم تا فقط چندتا از مهم ترین جاهای دیدنی مشهد رو به شما معرفی کنم تا در زمان کم بیشترین لذت رو از سفرتون ببرین.


سرزمین موج های آبی

یکی از اون جاهای تفریحی که پیشنهاد می کنم از دستش ندین پارک آبی هست.  در شهر مشهد چندین پارک آبی در قسمت های مختلف شهر وجود داره که یکی از بهترین اون ها سرزمین موج های آبی ست. تجربه یک هیجان منحصر بفرد در یک محیط جذاب با وسایل بازی استاندارد که برای همه گروه های سنی مناسبه. قسمتی هم بصورت مجزا برای بچه ها در نظر گرفته شده که اون ها هم حظ کافی رو ببرن. داخل مجموعه امکانات دیگه ای مثل سونا، جکوزی، اتاق ماساژ، کافی شاپ و رستوران هم وجود داره که تفریحتون کامل بشه.  نکته مهم اکثر پارک های آبی مشهد اینه که در دو قسمت مجزا برای خانم ها  و آقایون طراحی شده و می تونین به صورت خانوادگی در یک تایم مشترک ازش استفاده کنین و اینجوری در زمانتون هم صرفه جویی کنین. سرزمین موج های آبی در غرب مشهد و در منطقه قاسم آباد قرار گرفته که دسترسی از بزرگراه به اون راحت هست. فاصله پارک آبی با خودرو شخصی حدود 30 دقیقه ست.

آدرس: مشهد، قاسم آباد، نبش اندیشه 83

تلفن: 36008_051


شهر مشاغل کارالند

اگه فرزند زیر 13 سال در خانواده دارین، یه پیشنهاد خوب برای تفریح، سرگرمی و آموزش بچه ها براتون دارم. جایی که بچه ها هم بتونن بازی کنن و هم اطلاعات علمی، پزشکی، هنری و .... به دست بیارن و کلی چیزهای جدید یاد بگیرن. شهر مشاغل کارالند اولین شهر مشاغل ایران و تنها شهر مشاغل مشهده که آموزش شغل ها رو در قالب بازی در اختیار بچه ها قرار میده.  یه فضای شاد و مفرح که هم باعث سرگرمی میشه و هم به دلیل روش های نوین آموزش، یادگیری رو برای بچه ها شیرین تر می کنه. شهر مشاغل کارالند حدود 20 شغل رو شبیه سازی کرده و به زبان بازی و بصورت عملی به بچه ها آموزش میده. در انتخاب و طراحی مشاغل، علایق و استعدادهای متفاوت بچه ها در نظر گرفته شده تا با هر گرایش و با هر پتانسیلی بتونن از شغل مورد علاقشون استفاده کنن. مانند شغل خلبانی که در شبیه ساز پرواز مثل یک خلبان واقعی با لباس مخصوص پرواز رو  تجربه می کنن؛ یا روپوش پزشکی می پوشن و نقش یک دکتر رو در اتاق عمل ایفا می کنن. در غرفه کلانتری با اعلام سرقت دزد، بچه ها لباس پلیس می پوشن و به همراه کلانتر به ماموریت اعزام میشن و دزد رو دستگیر می کنن. بچه ها می تونن آتش نشان بشن و با ابزار و تجهیزات این شغل و وظایف آتش نشان ها آشنایی پیدا کنن و به ماموریت گروهی برن. مشاغل جذاب دیگه ای مثل باغبانی، دندان پزشکی و خوانندگی هم برای استعدادها و علایق متفاوت در بچه ها وجود داره. شهر کارالند چند غرفه از مجموعه رو هم برای بازی و سرگرمی کودکان زیر 3 سال اختصاص داده تا در یک فضای امن بتونن وقت بگذرونن و لذت ببرن. در همه غرفه ها یک مربی بصورت ثابت حضور داره که اون شغل رو به بچه ها آموزش میده. دیدن این مجموعه به غیر از بچه ها برای برگترها هم جذاب و قابل توجه هست و در کنار تفریح کوچولوها، اون ها هم لذت زیادی می برن. شهر کارالند بانک هم داره و پول رایج شهر به اسم "کارو" رو در اختیار بچه ها قرار می ده تا  از هر شغلی که خواستن با دادن کارو استفاده کنن.

مبلغ ورودی شهر مشاغل کارالند برای رده سنی 3 تا 13 48000 تومان هست که تبدیل به کارو می شه. کوچولوهای زیر 3 سال هم نیاز به پرداخت ورودی اولیه نداره و از هر قسمتی که دوست داشت می تونه داخل مجموعه هزینه شو پرداخت کنه و استفاده کنه. ورودی بزرگترها هم 10000 تومانه که برای بچه های زیر 7 سال حضورشون الزامیه. 

شهر مشاغل کارالند در طبقه سوم یه برج تجاری به اسم آرمیتاژ گلشن قرار داره که علاوه بر استفاده از شهر کارالند می تونین از فروشگاه های این برج با برندهای روز خرید کنین و از امکانات دیگر برج مثل کافی شاپ ها، رستوران و سینما نیز بهره ببرید.

آدرس: مشهد، بلوار وکیل آباد، خیابان هفت تیر، نبش هفت تیر8، برج آرمیتاژ گلشن

تلفن: 31733_051

 


پارک ملت

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های مشهد پارک ملته که حتی اگه به مشهد هم نیومده باشین، احتمالا اسمش رو در لیست جاهای دیدنی مشهد دیدین. قدمت این پارک به دوره پهلوی بر می گرده. یه پارک بزرگ با فضای سبز طبیعی وسیع و هوای تازه که قدم زدن در اون آرامش خاصی به همراه داره. خیلی از مشهدی ها از این پارک برای ورزش ها و دویدن های گروهیشون استفاده می کنن. داخل پارک امکانات تفریحی زیادی تعبیه شده. مثل استخر رو باز، زمین فوتبال و زمین های ورزشی دیگه، مجتمع فرهنگی، زمین ورزشی بانوان و از همه مهم تر"شهربازی پارک ملت" که بزرگترین و بروزترین شهربازی مشهد. یه تفریح خانوادگی دیگه رو توی این شهربازی می تونید تجربه کنید. فان فار پارک ملت یکی از بزرگترین فان فارهای خاورمیانه محسوب می شه.

راه های دسترسی زیادی به پارک ملت وجود داره. اما درب اصلی پارک، اول بلوار وکیل آباد قرار داره. اقداماتی برای گسترش فضای پارکینگ هم داره صورت می گیره که از بار ترافیکی اطراف پارک کم می کنه. دسترسی آسان به مترو، خطوط اتوبوس و تاکسی های خطی از مزیت های پارک ملت به حساب میاد.

آدرس: مشهد، ابتدای بلوار وکیل آباد


هلیوم پارک مشهد

یکی ازون جاهای تفریحی جذاب و پرهیجان که به تازگی افتتاح شده پارک هلیومی هست که اولین ترامپولین پارک ایرانه. تلفیقی از بازی و ورزش های پرشی مخصوص همه گروه های سنی و در دو سالن مجزا برای خانم ها و آقایان. این مجموعه برای سه گروه سنی 3 تا 7 سال- 7 تا 16 سال و 16 سال به بالا بازی های متناسب در نظر گرفته. در کنار بازی، از سالنی که برای برگزاری جشن ها و تولدها در نظر گرفته شده می تونید استفاده کنید. ایام تابستان کلاس های آموزشی ترامپولین هم در این پارک برگزار میشه. 

ساعت کار هلیوم پارک از 10 تا 22 هست. ورودی اولیه پارک 5000 تومانه و داخل مجموعه برای هر قسمت هزینه جداگانه باید پرداخت کنید. با مراجعه به این پارک مشکلی هم برای پارک خودرو وجود نداره و از پارکینگ برج می تونید استفاده کنید. این پارک در یکی از خیابان های مهم تجاری مشهد قرار گرفته و اگه قصد خرید هم داشته باشید می تونید از مجتمع های تجاری اطراف دیدن کنید. 

در سفر به مشهد این مکان تفریحی رو هم از دست ندید.

آدرس: مشهد، بلوار جانباز، برج مروارید

تلفن: 31439_051


این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.