قیمت ماشین کولیوس چقدر است؟

حلیه رضایی
4 سال پیش
قیمت ماشین کولیوس

کولیوس نام یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای کمپانی رنو فرانسه است که اولین بار در قالب یک خودرو مفهومی در نمایشگاه خودرو ژنو سال 2000 به نمایش درآمد.

نسل اول رنو کولیوس در سال 2007 به بازار جهانی عرضه شد و به واسطه طراحی متفاوت و امکانات متعدد توانست نظر خریداران بسیاری را به سوی خود جذب کند. در سال 2011 کمپانی رنو از نمونه فیس لیفت کلئوس رونمایی کرد که در مقایسه با نمونه اولیه، تغییرات مثبتی در نمای جلویی آن ایجاد شده بود؛ این خودرو در مدل‌های 2012 و 2013 به بازار کشور ما نیز عرضه شده است.

چند سال بعد رنو کولئوس بار دیگر تحت یک فیس لیفت قرار گرفت که چهره به مراتب جذاب‌تری را برای این شاسی بلند فرانسوی به همراه داشت. در نمایشگاه پکن سال 2016، شرکت رنو از نسل دوم کولئوس رونمایی کرد؛ خودرویی که بر روی پلتفرم CMF-CD توسعه یافته و بر اساس زبان طراحی‌های جدید شرکت رنو شکل گرفته بود.

در همان سال کولیوس نسل دوم (Koleos II)، به بازارهای جهانی عرضه شد و توانست نام خود را به عنوان یکی موفق‌ترین ثمرات ادغام دو شرکت نیسان و رنو بر سر زبان‌ها بیندازد.

یکی از مسائل مطرح در کنار طراحی، امکانات رفاهی و ایمنی، مشخصات فنی و ... قیمت ماشین کولیوس است.

اینکه آیا هزینه‌ای که صرف خرید این خودرو می‌کنید با کیفیت قطعات به کار رفته و کارایی این خودرو در تناسب است و یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم که به صورت مختصری درباره مشخصات فنی، ایمنی، طراحی و مهم‌ترین آپشن ها و تجهیزات رفاهی این خودرو با شما صحبت کنیم و سپس در ادامه به بیان محدوده قیمتی ماشین کولیوس بپردازیم تا شما با یک بررسی اصولی بتوانید، از جنبه‌های مختلف بررسی کنید که آیا خرید این خودرو ازنظر اقتصادی به‌صرفه است و یا خیر؟

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که ظاهر کولیوس و یا حضور امکانات رفاهی و ایمنی متعدد در آن، شما را برای فکر درباره خرید این خودرو وسوسه کرده است به شما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشخصات فنی ماشین کولیوس

موتوری که بر روی این خودرو نصب شده 2.5 لیتری بوده و دارای 4 سیلندر است. می‌دانید یکی از مسائلی که قیمت ماشین کولیوس و هر خودروی دیگری را تحت تأثیر قرار می‌دهد، قدرت موتوری است که برای ساخت آن به کار رفته شده است. حداکثر مقدار گشتاوری که می‌توان از موتور کولیوس انتظار داشت چیزی در حدود 233 نیوتن. متر (در هر 4000 دور طی شده در یک دقیقه) است و همچنین مقدار توان خروجی تولیدشده توسط آن 171 اسب بخار (برای 6000 دور در هر یک دقیقه) است.

یکی از نکات مثبت این خودرو که بی‌ربط به قیمت ماشین کولیوس نیست، بحث شتاب گیری خوب آن است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر کولیوس 9.8 ثانیه بوده و این مسئله قدرت شتاب گیری بالایی را به آن بخشیده است. کولیوس همچنین برای افراد علاقه‌مند به رانندگی با سرعت بالا نیز می‌تواند یک گزینه مناسب باشد چراکه می‌توان با سرعتی معادل 200 کیلومتر بر ساعت با آن تاخت و از رانندگی ایمن لذت کافی را برد.

مقدار مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو نیز به ازای پیمایش 100 کیلومتر،8.3 لیتر است. مقادیر مصرف سوخت شهری و جاده‌ای نیز در آن به ازای هر 100 کیلومتر به ترتیب 10.7 و 6.9 لیتر است. از دیگر مسائل فنی که در کنار بحث قیمت کولیوس مطرح بوده، نوع محور محرک و گیربکسی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است که به ترتیب دو دیفرانسیل سه حالته و CVT X-TRONIC هستند.



ایمنی رنو کولیوس

سیستم ترمز تعبیه شده برای این خودرو ترکیبی از تکنولوژی‌های EBD و ABS است. به این معنا که ترمز ضد قفل برای عمل کردن از سیستم توزیع الکتریکی برای اثر کردن استفاده می‌کند.

در این خودرو همچنین سیستم‌هایی برای حفظ تعادل و پایداری در حرکت بر روی سطوح سربالایی در نظر گرفته شده که اختصارا با نام‌های HSA و نیز ESP شناخته می‌شوند. ایمنی بالا مسئله‌ای است که قیمت ماشین کولیوس و هر خودرویی را در سرتاسر دنیا تحت تأثیر خود قرا می‌دهد.

کولیوس همچنین به 6 عدد کیسه هوایی مجهز بوده و از دیگر سیستم‌هایی که به این خودرو ایمنی بالا می‌بخشند می‌توان به موارد زیر به‌صورت فهرست‌وار اشاره کرد:

  • سیستم هشدار نقطه کور
  • سنسور پارک 360 درجه
  • دوربین دید عقب
  • سیستم محدودکننده سرعت
  • سنسور نور
  • سیستم هشداردنده باد تایر

لازم به ذکر است که برای دید بهتر راننده و به‌تبع آن ارتقای سطح ایمنی خودرو، آینه‌های عقب کولیوس به صورت الکتروکرومیک ساخته شده اند.

آپشن ها و تجهیزات رفاهی کولیوس

بدون شک یکی از جنبه‌های مهم به هنگام خریداری و در نظرگیری قیمت ماشین کولیوس به آن توجه می‌شود، بحث امکانات رفاهی بوده که این خودرو به آن مجهز شده است. در این خودرو سیستم مولتی مدیا شامل یک مانیتور 8.7 اینچی بوده که لمسی است و به 13 عدد بلندگوی BOSE مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای سانروف برقی پانورامیک بوده و قابلیت نصب صندلی کودک یا ایزوفیکس را در اختیار دارندگان این خودرو قرار می‌دهد. کولیوس همچنین دارای جا لیوانی خنک شونده، چراغ مه شکن در جلو، پشت‌سری‌هایی با قابلیت تنظیم شدن و ... است. امکانات رفاهی که لذت رانندگی با این خودرو را برای راننده و تمامی سرنشینان لذت‌بخش می‌سازند.


قیمت ماشین کولیوس

با در نظرگیری مسائلی همچون نو و یا کارکرده بودن، سال تولید، رنگ و ... می‌تواند در بازار بین 800 میلیون الی 1 میلیارد و 200 میلیون تومان تغییر پیدا کند.

در این مقاله تلاش کردیم در کنار بیان محدوده قیمتی این خودرو، مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی آن را نیز برای شما شرح دهیم تا شما بتوانید به ذهنیت درستی درباره این خودرو دست پیدا کنید. اکنون این نوبت شماست که با قرار دادن تکه‌های مختلف پازلی که درباره ماشین کولیوس در دست دارید و معیارها و ملاک‌های مدنظرتان درباره یک خودرو ایده آل درباره خرید این خودرو تصمیم‌گیری کنید.

لازم به ذکر است که این خودرو به عنوان یک خودرو فرانسوی دارای کیفیت بالایی در ساخت بوده که این مسئله نیز باید به هنگام تصمیم‌گیری درباره خرید، مدنظر گرفته شود. درنهایت تصمیم با شماست که ببینید آیا قیمت ماشین کولیوس برایتان مناسب است یا خیر.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
من، حلیه رضایی، تولیدکننده‌ی محتوای متنی 2نبش و دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه فردوسی مشهد هستم. برای تولید محتوای موردنیاز مخاطبان 2نبش فعالیت می‌کنم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.