شیشه ای که تبدیل به رادیاتور می شود!

عادل مقدم
9 سال پیش
شیشه ای که تبدیل به رادیاتور می شود!

امروزه در دنیا از روش های گوناگونی برای گرمایش ساختمان استفاده می شود و هر روز شاهد ظهور سیستم های نوین و کارآمد در این حوزه می باشیم. تقریبا در تمامی این روش ها، هدف استفاده حداقلی از انرژی و در مقابل بهره وری بالا می باشد. یکی از روش های نوین در این حوزه، استفاده از شیشه های گرمایش (شیشه ترموتیو) است که این محصول نقش به سزایی در بهینه سازی مصرف انرژی ایفا می کند.

عملکرد :

ترموتیو یک شیشه فعال است که هنگام اعمال جریان، رادیات های آن به طور منظم توسط ترموستات قابل برنامه ریزی گرم می شود. این محصول بدون نیاز به تجهیزات خاص کفی و دیواری به عنوان یک گرم کننده با 100 درصد بهینه سازی مصرف انرژی عرضه می شود.

درون ورقه های شیشه ای ، پوشش فلزی پنهانی قرار دارد که این پوشش تحت جریان حاصل از ولتاژ 220 الی 240 ولت، اشعه مادون قرمز از دو سمت شیشه ساطع می کنند. وقتی که این دستگاه در مقابل دیوار قرار دارد، 70 درصد عملکرد خود را از تابش و 30 درصد را از انتقال حرارت تامین می کند.

ترموتیو بسیار خوش استیل و نازک می باشد و می تواند به عنوان یک گرم کننده پنهان، فضای شما (مانند مثال در جلوی پنجره ها به عنوان پارتیشن یا یک عنصر دکوراتیو) خشک کننده حوله یا آیینه گرم کننده ساده باشد. این محصول برای محیط های زندگی آپارتمانی و محیط هایی با حرارت بالا بسیار مناسب می باشد.

 

ساختار :

شیشه ترموتیو ساختاری بسیار جالب دارد. در این محصول دو ورقه شیشه ای شفاف به ضخامت 6 میلیمتر که یکی از آنها توسط یک لایه رسانای فلزی بسیار نازک و یک لایه داخلی از جنس فیلم پوشیده شده است. ورقه عقب و داخلی، از پیش برای اتصال الکتریکی به ترموستات، برش خورده است.

درپشت پانل یک جعبه کنترل قرار دارد که حاوی موارد زیر است :
1) یک سنسور که دمای شیشه را تا 65 درجه سلسیوس محدود می کند. در هنگام بروز رویداد غیر عادی، منبع تغذیه توسط یک فیوز قطع می شود.
2) میکروپروسسور و تنظیم کننده دما
3) کلکتور سیگنال اتصال یافته به سیستم کنترل که حداکثر در فاصله 20 متری از پانل قرار می گیرد.

صفحات این سیستم گرمایش 130 میلیمتر می باشد. گرمای آزاد شده شیشه ترموتیو، 1000 وات بر متر مربع می باشد و این سیستم قادر است تا 17 متر مربع از محیط پیرامون خود را گرم کند.

 

برخی از مزایای این محصول در یک نگاه

1) سازگاری با محیط زیست
2) بهبود مصرف انرژی (صرفه جویی تقریبا 100 درصدی در مصرف انرژی)
3) گرمای دلپذیر همانند تابش آفتاب و فاقد خشکی در هوای محدود
4) عدم ایجاد هوای مضر برای افراد حساس و آلرژیک
5) بدون صدا، روش استفاده ساده، بدون نیاز به نگهداری، نظافت آسان
6) کنترل دقیقه به دقیقه توسط ترموستات، برنامه ریزی و بهینه سازی توسط ریموت کنترل
7) نصب و جداسازی آسان

ویژگی های طراحی و معماری

1) داشتن پتانسیل بالا برای ایجاد گرافیک
2) بدون نیاز به لوله
3) سیستم مطمئن در هر زمان
4) ایمنی بالا
 
اما نوع دیگری از این رادیاتور ها نیز وجود دارند که با استفاده از همان سیستم چرخش آب گرم کار می کنند و نسبتاً قیمت پایین تری هم دارند. این رادیاتورهای شیشه ای قادرند محیط شما را زیبا و جذاب کنند.

رادیاتور گرمایشی مرکزی معمولا خسته کننده و ساده اند اما اینها نه تنها گرما تولید می کنند بلکه شیک نیز هستند. رادیاتورهای شیشه ای طراحی شده اند تا راحت در هر محیطی خود نمایی کنند حتی می توانند تصاویر زیبا را مانند تابلو به نمایش گذاشت یا بصورت رادیاتور شیشه ای شفاف در محیط نصب کرد.

می توانید از رادیاتور های شیشه ای به عنوان تابلو عکس خانوادگی خود استفاده کنید. همچنین می توانید به عنوان آیینه از این رادیاتورها استفاده کنید؛ سازندگان این نوع رادیاتور می توانند مطابق با سلیقه مشتریان رادیاتور ها را به هر شکل و رنگی درست کنند.

منبع : معماری نیوز

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
2 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
رضا اثناعشری
4 سال پیش

عالی بود.

محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
9 سال پیش

بسیار عالی و زیباست

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.