شرایط وام ازدواج سال 98

حلیه رضایی
4 سال پیش
شرایط وام ازدواج 60 میلیون تومانی چیست؟

وام ازدواج سال 98

طبق بند «الف» تبصره 16 لایحه بودجه که دولت به مجلس فرستاد، بانک مرکزی باید برای حمایت از ازدواج جوانان، سیاست هایی را در پیش بگیرد که بانک ها و موسسات اعتباری با توجه به سهمشان در منابع موجوذ از جمله پس‌انداز، جاری و قرض‌الحسنه، موظف به اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان شوند. این تسهیلات قرض الحسنه در سال 98، یکصد و پنجاه میلیون ریال یا پانزده میلیون تومان است که دوره بازپرداخت آن پنج ساله تعیین شده است. صحبت ها درباره افزایش مبلغ این وام، ضد و نقیض بوده است و به طور مثال رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی گفته منابع برای افزایش این تسهیلات وجود دارد. با این وجود هنوز خبری در جهت تایید افزایش آن به گوش نمیرسد.

شرایط وام ازدواج 60 میلیونی

شرایط گرفتن وام برای زوج ها تغییری نکرده و آنها تا 24 ماه پس از تاریخ عقدشان مهلت ثبت نام و مراجعه به بانک موردنظرشان را دارند. همچنین طبق بخشنامه بانک مرکزی، برای هر 10 میلیون تومان یک ضامن معتبر، مورد نیاز است. افرادی که مشمول ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی هستند یعنی آزادگان، جانبازان و فرزندان آنها و شاهد، دو برابر مبلغ افراد عادی وام دریافت خواهند کرد.

انتخاب بانک جهت گرفتن وام

در زمان ثبت نام، ممکن است گاهی اسم بانک موردنظر در لیست بانک‌ انتخابی به چشم نیاید که به این دلیل است که بانک مرکزی فقط مواردی را که دارای بودجه کافی هستند، داخل لیست قرار میدهد. با مراجعه دوباره و پیگیری کافی، زمانی که بانک موردنظرتان در لیست قرار گرفت، میتوانید آن را انتخاب کنید.

مدت زمان انتظار برای دریافت وام 

طبق گفته مسئولین مربوطه در وزارت ورزش و جوانان، از ابتدای سال 98 تا پایان تیرماه آن، بیش از نیمی از متقاضیان وام، تسهیلات را دریافت کرده اند و بر اساس این شواهد، حداکثر مدت زمان انتظار برای دریافت مبلغ وام، دو ماه میباشد. این مدت زمان شامل چهار مرحله ای است که تحت کنترل بانک مرکزی میباشد و شامل تعیین شدن شعبه بانک، زمان انتظار پذیرش درخواست، مراحل تکمیل شدن مدارک موردنیاز و در نهایت زمان انتظار برای دریافت مبلغ کامل است.

وام ازدواج در سال 1399

طبق اخباری که از دولت و مجلس به گوش میرسه، قراره مبلغ وام ازدواج در سال 99 به 50 میلیون تومان به ازای هر زوج و در مجموع 100 میلیون تومان افزایش پیدا کنه!

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.