شرایط وام ازدواج سال 97

حلیه رضایی
4 سال پیش
در سال 97 چقدر میتوانیم وام ازدواج بگیریم؟

وام ازدواج سال 97

از مهمترین و اساسی ترین سیاست های دولت از سال 1380 حمایت از جوانان با تسهیلاتی که ارائه میشود، است. اولویت قرار دادن پرداخت این تسهیلات در روند رشد جوانان به خصوص در زمینه ازدواج کمک شایانی کرده است. طبق بند «الف» تبصره 16 لایحه بودجه که دولت به مجلس فرستاد، بانک مرکزی باید برای حمایت از ازدواج جوانان، سیاست هایی را در پیش بگیرد که بانک ها و موسسات اعتباری با توجه به سهمشان در منابع موجود از جمله پس انداز، جاری و قرض‌الحسنه، موظف به اولویت قرار دادن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان شوند.

این تسهیلات قرض الحسنه در سال 97، صد و پنجاه میلیون ریال یا پانزده میلیون تومان است که با افزایش پنجاه درصدی مبلغ تسهیلات ارائه شده در سال 96، همراه بوده است. دوره بازپرداخت این وام، چهار ساله تعیین شده است. اعطای این تسهیلات از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت آغاز شده و علت تاخیر در آن، طولانی بودن روند اداری و اجرایی آن خوانده شده است.

شرایط وام ازدواج سال 97

گفته ها حاکی از آن است که شرایط گرفتن وام برای زوج ها تغییری نکرده و آنها تا 24 ماه پس از تاریخ عقدشان مهلت ثبت نام و مراجعه به بانک موردنظرشان را دارند. همچنین طبق بخشنامه بانک مرکزی، برای هر 10 میلیون تومان یک ضامن معتبر، مورد نیاز است. افرادی که مشمول ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی هستند؛ یعنی آزادگان، جانبازان و فرزندان آنها و شاهد، دو برابر مبلغ افراد عادی وام دریافت خواهند کرد.

انتخاب بانک جهت گرفتن وام

در زمان ثبت نام، ممکن است گاهی اسم بانک موردنظر در لیست بانک‌ انتخابی به چشم نیاید که به این دلیل است که بانک مرکزی فقط مواردی را که دارای بودجه کافی هستند، داخل لیست قرار میدهد. با مراجعه دوباره و پیگیری کافی، زمانی که بانک مورد نظرتان در لیست قرار گرفت، میتوانید آن را انتخاب کنید.

شرایط وام ازدواج در سال 98 و 99

در مطالب زیر میتوانید شرایط وام ازدواج در سال 98 و 99 را بخوانید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
2 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
زهره سرکوهی
2 سال پیش

من وام ازداوج نگرفتم تاریخ عقدمون 1395است آیاالان میتونم بگیرم

ف.گ
10 ماه پیش

سلام من سال97عقدکردم وام ازداوج نگرفتیم.میتونم الان اقدام کنم برای وام

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.