سرمایه گذاری در شمال؛ بهترین سرمایه گذاری زمین و ویلا در شمال

تیم 2نبش
2 سال پیش
سرمایه گذاری در شمال؛ بهترین سرمایه گذاری زمین و ویلا در شمال

سرمایه گذاری در شمال؛ بهترین فرصت‌های سرمایه گذاری در شمال

سرمایه گذاری در شمال همواره مورد توجه افرادی بوده است که به‌فکر تبدیل سرمایه نقدی خود به ملک یا زمین هستند. اما چه گزینه‌هایی برای این کار وجود دارد؟ مزیت‌های این سرمایه گذاری چیست؟ بهترین شهر شمال برای سرمایه گذاری کدام است؟ بهتر است سرمایه گذاری زمین در شمال را مدنظر قرار دهیم یا به‌فکر سرمایه گذاری ویلا در شمال باشیم؟ اگر شما هم به پیدا کردن بهترین منطقه شمال برای سرمایه گذاری فکر می‌کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی این سوالات را باهم بررسی کنیم.

سرمایه گذاری ویلا در شمال

سرمایه گذاری ویلا در شمال یکی از راه‌های تبدیل سرمایه و حفظ آن است. با خرید ویلا در یک منطقه خوش آب‌و‌هوا علاوه‌بر ایجاد تفریح و استراحت برای اوقات فراغت خود، نه‌تنها از سرمایه خود در برابر تورم و کاهش ارزش پول حفاظت خواهید کرد بلکه امکان رشد سرمایه در بلند مدت نیز برای شما وجود خواهد داشت. در رابطه با سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید ویلا، چند گزینه مختلف پیش روی شما خواهد بود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

خرید ویلای مستقل یا شهرکی

به‌منظور سرمایه گذاری در شمال می‌توانید یک ویلای شهرکی یا مستقل خریداری نمایید. از نظر امنیت، ویلاهای شهرکی دارای امنیت بالاتری هستند. چراکه نگهبانی 24 ساعته دارند و فضای اطراف شهرک نیز دیوارکشی شده است. از جهتی دیگر ویلاهای مستقل دارای حریم خصوصی بیشتری بوده و تعطیلات آرا‌متری را برای شما به ارمغان می‌آورند. درنظر داشته باشید بسیاری از ویلاهای شهرکی که در یک شهرک مسکونی مناسب ساخته شده باشند، به تمامی امکانات اولیه رفاهی مجهز هستند و در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید هم نیازی به نگهبانی و سرایداری نخواهند داشت.

خرید ویلای ساحلی یا جنگلی

برای خرید ویلا و سرمایه گذاری در شمال محل قرارگیری ویلا را نیز باید مدنظر داشته باشید. ویلاهای ساحلی عموما در خط ساحلی ساخته می‌شوند و قیمت مناسب‌تری نسبت به ویلاهای جنگلی دارند. البته فاصله ویلا تا مرکز شهر هم بر قیمت تمام شده آن به‌صورت مستقیم اثر خواهد گذاشت. هرچه ویلا به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، قیمت زمین آن بیشتر خواهد بود. عموما دسترسی جاده‌ای به ویلاهای ساحلی نیز ساده خواهد بود. از طرفی دیگر ویلاهای جنگلی دارای آب‌و‌هوای مساعدتر و دلنشین‌تر هستند. این ویلاها عموما از مرکز شهر دورتر ساخته می‌شوند و رطوبت هوای کمتری را تجربه می‌کنند.

اما خرید ویلا تنها راه سرمایه گذاری در شمال نیست. سرمایه گذاری زمین در شمال نیز یکی از راه‌های کم ریسک برای سرمایه گذاران است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.


سرمایه گذاری زمین در شمال

اگر قصد خرید زمین برای سرمایه گذاری در شمال را داشته باشید، دست شما در ابتدای کار تاحد زیادی باز خواهد بود و می‌توانید زمین بزرگتری را نسبت به سرمایه خود خریداری نمائید. البته هزینه‌های بعدی ساخت ملک موردی است که باید در زمان خرید مدنظر داشته باشید. بهترین زمین برای خرید زمینی است که کاربری مسکونی یا تجاری داشته باشد و مجوزهای ساخت‌و‌ساز لازم را از بخش مربوطه دریافت کرده باشد. توجه به همین مجوزها بسیار مهم بوده و ارزش واقعی زمین را مشخص می‌سازد. هم‌چنین به نوع سند زمین مربوطه نیز باید توجه کافی را داشته باشید. بهترین نوع زمین از این نظر، زمین‌هایی با سند 6 دانگ و تک‌برگ است. اما قیمت زمین از عواملی هم‌چون نوع سند، متراژ، نوع کاربری و جواز ساخت آن پیروی می‌کند. سرمایه گذاری در شمال از طریق خرید زمین، همواره مورد توجه بوده است و اگر به‌درستی انجام گیرد یکی از بهترین انواع سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

درواقع بیشترین دارایی غیرنقدی افراد هم زمین است. بعد از خرید زمین باید به‌فکر ساخت ملک در آن باشید و یا با اصول ساخت‌و‌ساز مشارکتی آشنا شوید. خرید یک قطعه زمین مناسب در یکی از مناطق رو‌به‌رشد شمال کشور، می‌تواند از سرمایه ریالی شما دربرابر تورم محافظت کرده و موجب رشد چند برابری آن در میان مدت شود.

بهترین منطقه شمال برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین شهر شمال برای سرمایه گذاری بستگی به درنظر گرفتن فاکتورهای متنوعی دارد. اما فرصت‌های طلایی خرید زمین و سرمایه گذاری در شمال هم کم نیستند. علاوه‌بر نوع سند و محل قرارگیری زمین، پتانسیل پروژه‌های اطراف آن نیز یکی دیگر از عواملی است که در رشد قیمت زمین در آینده موثر خواهد بود. به‌زبان ساده می‌توان گفت که افزایش تقاضا با خود افزایش قیمت را به‌همراه خواهد داشت. به‌همین جهت هرچه در اطراف زمین مورد نظر شما پروژه‌های کوچک و بزرگ دیگر نیز وجود داشته باشد، این زمین پتانسیل بهتری برای رشد قیمت در مدت زمان مشخص خواهد داشت. هنگام خرید زمین حتما به این نکته نیز توجه داشته باشید، چرا که می‌تواند فرق بین یک سرمایه گذاری بد با یک سرمایه گذاری سودده و موفق باشد. وجود امکانات رفاهی اولیه نظیر آب و برق نیز جزو موارد اصلی و ضروری برای زمین شمرده می‌شود.

جمع‌بندی

سرمایه گذاری در شمال شاید نیاز به تخصص و آگاهی کافی داشته باشد، اما مشاوره با یک تیم متخصص می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کرده و از ضررهای بزرگ مالی و زمانی جلوگیری به‌عمل آورد. اگر به تبدیل بخشی از سرمایه خود به ملک یا زمین در شمال کشور فکر می‌کنید، فرصت را بیشتر از این از دست ندهید و با مشاورین ما در ارتباط باشید. درپایان اگر سوالی در زمینه این سرمایه گذاری در ذهنتان وجود دارد، می‌توانید از طریق تماس تلفنی آن را با ما مطرح کنید تا راهنمایی‌های لازم در اختیارتان قرار گیرد. هم‌چنین می‌توانید نظرات خود را زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.