ساختمان حبابی برای مبارزه با آلودگی هوا در شانگهای چین

شروین دولتشاهی
6 سال پیش
ساختمان حبابی برای مبارزه با آلودگی هوا در شانگهای چین

چین، کشوری پیشرو در عرصه تکنولوژی. تقریبا این روزها نمی توان خبری جدید در حوزه تکنولوژی شنید که رد پایی از چین در آن نباشد. یکی از این تکنولوژی ها را در این مقاله بررسی می کنیم.

شرکتی فعال در حوزه‌ی معماری است که ساختمان حبابی شانگهای را نیز طراحی کرده است. در واقع نمای این ساختمان، یک پوشش پلاستیکی آنتی باکتریال نایلونی است.

شاید از دوردست این ساختمان همچون قلعه‌‌های بازی در پارک‌های کودکان به‌نظر برسد، اما این پوشش نایلونی یک فضای بسیار تمیز و عاری از میکروب را در داخل ساختمان به‌عنوان یک فضای اداری ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی 3GATTI، هرچند این فناوری در یکی از برج‌های بلند موجود در شانگهای اجرا نشده است، اما توانسته تا یک دفتر کاری قدیمی را به محیطی عاری از میکروب‌ها و باکتری‌های مضر برای سلامتی کارکنان تبدیل نماید. حباب های خارجی این معماری، برای عبور بادهای در حال وزش و همچنین تهویه‌ی هوای داخل ساختمان به نسبت افراد حاضر در آن ایجاد شده است. این سازه‌ی بادی در زمان حضور افراد در ساختمان به منظور تهویه‌ی مناسب هوای داخل، شاهد افزایش حجم خواهد بود. همچنین زمانی که ساختمان تخلیه شد، حباب‌ها خالی شده و سیستم تهویه خاموش می‌شود.

همچنین می‌توان با تعبیه گیاهان و درختچه‌های کوچک در میان فضای موجود بین سازه‌ی اصلی ساختمان و پوشش نایلونی، یک گلخانه‌ی بسیار کوچک ایجاد کرد.

این گلخانه علاوه بر تصفیه هوا در محیط داخلی، موجب کاهش دمای هوای داخل ساختمان، نسبت به محیط بیرونی می‌شود.

3GATTI، هدف خود از اجرای چنین ایده‌ای را ساخت ساختمانی نمادین با قابلیت های فراوان عنوان کرده است که ظاهری متفاوت از ساختمان‌های مجاور خود داشته باشد. اما مشکل اساسی در استفاده از چنین سازه‌ای، نبود دید در ساختمان است و این به‌دلیل وجود سازه‌ی حبابی است که همه‌ جای ساختمان را پوشش داده است. هرچند نمی‌توان این مساله را برای افرادی که علاقه‌ای به تماشای محیط بیرون ندارند، مشکل عنوان کرد.

منبع: www.teranlux.com

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.