دکوراسیون ویلا و طراحی داخلی مدرن، دوبلکس، ساحلی و جنگلی

تیم 2نبش
10 ماه پیش
دکوراسیون ویلا و طراحی داخلی مدرن، دوبلکس، ساحلی و جنگلی

دکوراسیون انواع ویلا

حتما برای شما هم پیش آمده است که به محض ورود به برخی محیط‌ها، احساس آرامش و شادی کرده باشید. به طوری که گویا آن محیط، به محض ورود، رابطه خوبی با روح و احساس شما برقرار کرده و در دل شما می‌نشیند! اگر دقت کرده باشید، برخی از تصاویر از فضاهای داخلی ساختمان‌ها و ویلاها نیز همین گونه هستند. یعنی دل ما را می‌برند و ذوق و هنر معمار طراح را نمایان می‌کنند.

ویلاها یکی از فضاهایی هستند که همه ما برای گذراندن لحظات شاد و فراموش کردن دغدغه‌های زندگی، در آن‌ها حضور می‌یابیم؛ از این رو از نظر دکوراسیون اهمیت زیادی دارند. به طور کلی دکوراسیون انواع ویلا، مولفه‌های فراوانی دارد. البته، بحث سلیقه و تفاوت معیارهای طراح و کارفرما نیز در طراحی دکوراسیون ویلا اهمیت بالایی دارد.

معیارهایی چون هزینه ساخت و ساز و یا سبک طراحی مدرن و کلاسیک می‌توانند، به ایده‌های معمار طراح سمت و سو داده و نظر او را در مورد طراحی دکوراسیون ویلا مشخص نمایند. همانطور که گفته شد، طراحی دکوراسیون ویلا به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد که این مولفه‌ها نیز با توجه به نوع ویلا ممکن است تغییر کنند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی دکوراسیون انواع ویلا بپردازیم و شما را با معیارهای هر یک از آن‌ها آشنا سازیم.


دکوراسیون داخلی چه معنا و مفهومی دارد؟!

اگر چه بحث دکوراسیون داخلی، امروزه جا افتاده‌تر شده است، اما هنوز هم برخی از افراد با معنا و مفهوم آن آشنایی ندارند و صرف هزینه برای آن را امری بیهوده می‌دانند! همانطور که در ابتدا اشاره شد، اگر دقت کرده باشید، برخی فضاها به گونه‌ای عجیب و شگفت‌انگیز دل ما را می‌ربایند و به محض مشاهده و یا حضور در آن‌ها احساس خوشایندی، روح ما را نوازش می‌کند!

در واقع، این حس، ناشی از طراحی دکوراسیون داخلی ویلا یا هر فضای دیگری، بر اساس اصولی چون تقارن، نظم و کاربرد و ... است. با توجه به این توضیحات متوجه تاثیر انکارناپذیر دکوراسیون انواع ویلا در آرامش و زیبایی محیط می‌شویم. بدون شک، همه ما دوست داریم اوقات فراغت و تعطیلات خود را در فضایی زیبا و دلنشین بگذرانیم که توجه به اصول دکوراسیون داخلی ویلا، آن را به طور مناسب برطرف می‌کند.


دکوراسیون داخلی ویلا دوبلکس

اگر ویلای شما دوبلکس است، حتما بحث طراحی و چیدمان آن بیشتر برای شما اهمیت خواهد داشت. ویلاهای دوبلکس، ویلاهای دو طبقه‌ای هستند که دو طبقه، از طریق پلکان به هم متصل شده‌اند. چنین ویلاهایی معمولا به صورت طبقه اول، نشیمن و طبقه دوم، اتاق خواب، طراحی می‌شوند.

از جمله مواردی که در دکوراسیون داخلی ویلا دوبلکس اهمیت بالایی دارد، طراحی پلکان است. دکوراسیون داخلی ویلاهای شمال که به صورت دوبلکس هستند، معمولا به دو صورت کلاسیک یا مدرن انجام می‌شود. یکی از مواردی که معمولا در دکوراسیون داخلی ویلا به آن توجه می‌شود، استفاده از سقف کنف است. البته افرادی که به سادگی اهمیت‌ می‌دهند و تمایل دارند ویلای ساده و در عین حال زیبایی داشته باشند، بهتر است سبک مدرن را انتخاب کنند.

سبک‌های کلاسیک نیز برای دکوراسیون داخلی ویلا دوبلکس مناسب است. همانطور که می‌دانید، سبک کلاسیک پر زرق و برق‌تر و شلوغ‌تر از سبک مدرن است و در آن از طراحی سقف و تزئینات دیوارها استفاده می‌شود.


دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک

دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک با توجه به کمبود و محدودیت فضا، کار آسانی نیست. البته با رعایت برخی اصول به راحتی می‌توان فضای مناسبی را طراحی کرد. امروزه با افزایش هزینه‌های ساخت و ساز و خرید ملک و ویلا، بسیاری از افراد به خرید ویلاهای کوچک‌تر روی آورده‌اند؛ اما آیا چنین افرادی به دلیل محدودیت فضا نمی‌توانند فضای زیبایی را در داخل ویلای خود ایجاد کنند؟!

مطمئنا با رعایت برخی اصول به سادگی می‌توان دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک را به نحو عالی، طراحی و اجرا کرد. یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی این ویلاها باید مدنظر قرار داد، رنگ است. به طور کلی رنگ و استفاده مناسب از آن در فضاهای کوچک، بیشترین تاثیر را دارد.

ممکن است در یک فضای بزرگ از رنگ‌های تیره زیادی استفاده کنید، اما تاثیر این رنگ‌ها چندان مشخص نباشد. در حالی که استفاده از رنگ در ویلاهای کوچک به محض ورود به فضا، نظر مخاطب را جلب می‌کند. به طوری که اگر وارد فضایی کوچک با رنگ دیوارها مانند زرشکی و قهوه‌ای شوید، حتما متوجه دلگیر بودن و کوچک بودن فضا خواهید شد و پس از حضور اندکی در محیط، به دلیل احساس ناخوشایندی که خواهید داشت، دنبال بهانه‌ای برای خروج از آنجا خواهید بود و این است تاثیر رنگ در آرامش محیطی در فضاهای کوچک!

از دیگر مواردی که در دکوراسیون ویلاهای کوچک باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از مبلمان مناسب است.

احتملا شما هم تجربه حضور در فضاهایی را داشته‌اید که در آن‌ها، بدون توجه به محدودیت فضا از مبلمان بزرگتری استفاده شده است که این موضوع موجب عدم تناسب در فضای ویلا می‌شود. ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک اگر ویلای شما فضای کوچکی دارد، نیازی نیست نگران طراحی آن باشید. در ادامه چند ایده کاربردی برای دکوراسیون داخلی ویلای شما داریم:

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های روشن برای دیوارها، پرده‌ها، مبلمان و اسباب ویلا، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بزرگ نشان دادن محیط بگذارد.

از پرده‌های ضخیم استفاده نکنید

استفاده از پرده های ضخیم، مانع ورود نور با ویلا می‌شود و فضای آن را دلگیر می‌کند. همچنین بهتر است سعی کنید در مرحله طراحی سازه ویلا، پنجره‌های آن را بزرگ‌تر طراحی کنید. وجود نور بیشتر در فضا موجب دلباز شدن آن و دلنشین شدن محیط می‌گردد.

سبک مدرن را انتخاب کنید

ویژگی اصلی سبک مدرن، ساده و بی‌آلایش بودن آن است و این دقیقا همان چیزی است که دکوراسیون داخلی ویلاهای کوچک به آن نیاز دارند. استفاده از کمد‌های متحرک یا تخت‌خواب‌های تاشو نیز در سبک مدرن می‌توانند فضای ویلای کوچک شما را بهبود ببخشند و آن را بهینه‌تر کنند.

ظرافت را فراموش نکنید

در دکوراسیون چنین ویلاهایی هرگز ظرافت را فراموش نکنید و به سراغ مبلمان بزرگ و یا اسباب و اثاثیه و مجسمه‌های بزرگ و پرکار نروید. دکوراسیون داخلی باغ ویلا دکوراسیون داخلی باغ ویلا به عوامل مختلفی چون زاویه تابش آفتاب، جهت وزش باد، محدوده و شرایط زمین موردنظر بستگی دارد. نما و رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی این گونه ویلاها استفاده می‌شود نیز اهمیت بالایی داشته و بر زیبایی محیط تاثیر می‌گذارند. ایجاد فضای نشیمن از جمله موارد مهمی است که در طراحی باغ ویلا اهیمت دارند. بسیاری از افراد، علاقه دارند در باغ ویلای خود فضای مناسب و باصفایی برای نشستن و لذت بردن از طبیعت داشته باشند. بهتر است در باغ ویلا از چمن‌کاری اضافی یا گیاهان و درختان پردرسر که به رسیدگی زیادی نیاز دارند وزود پژمرده می‌شوند، استفاده نشود.

به نظر می‌رسد سبک مدرن انتخاب مناسبی برای دکوراسیون داخلی باغ ویلا باشد. همچنین می‌تواند از سبک‌های طراحی خاص فاصله گرفت و به طبیعت اجازه دخالت داد!

به عنوان مثال، اگر باغ ویلای شما بزرگ است و لانه پرنده یا درخت زیبا و تنومندی در آن وجود دارد، بهتر است از قطع و از بین بردن آن‌ها جلوگیری کرده و به آن‌ها اجازه حیات دهید؛ بدون شک آن‌ها موجب زیبایی دو چندان باغ ویلایتان خواهند شد!


دکوراسیون داخلی خانه ویلایی

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی می‌تواند با ایده‌های جالبی همراه باشد. شما می‌تواند از گیاهان تزئینی مختلفی در خانه‌های ویلایی استفاده کنید. کف‌سازی مناسب یا نورپردازی، می‌تواند فضای خانه ویلایی شما را هیجان‌انگیزتر کند. استفاده از آلاچیق یا طراحی نشیمن نیز یکی از مواردی است که معمولا در دکوراسیون داخلی خانه ویلایی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

طراحی داخلی ویلا کلاسیک

سبک کلاسیک که بدون شک با آن آشنایی دارید، یکی از سبک‌های پرطرفدار، در طراحی داخلی ویلا، طراحی ساختمان مسکونی، دفتر کار و ... است. یک ولای کلاسیک بسیار پرکار و مجلل است. چنین ویلاهایی معمولا مصالح زیادی برای ساخت نیاز دارند. دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک معمولا در فضاهای بزرگ‌تر مناسب‌تر بوده و جلوه بیشتری دارد. در این سبک، استفاده از رنگ‌های زرشکی، قهوه‌ای، مشکی، کرمی معمولا در پرده‌ها و کاغذدیواری‌ها و یا مبلمان به چشم می‌خورد.

در دکوراسیون داخلی ویلا کلاسیک همواره سعی می‌شود از مبلمان و اسباب پرکار و مجلل یا اصطلاحا لوکس استفاده شود. این سبک طراجی داخلی با تجمل‌گرایی همراه بوده و زیبایی‌های خاص خود را دارد. البته یک نکته مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با این سبک بحث هزینه است. معمولا طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک هزینه‌هایی بالایی را برای کارفرما به همراه دارد.

سقف‌های بلند، گچ‌کاری‌های پرکار، ستون‌های گچ‌کاری شده، پرده‌ها و مبلمان سلطنتی و کلاسیک، مجسمه‌های کلاسیک و خاص و لوسترهای مجلل از جمله زیبایی‌هایی هستند که در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک حضور داشته و موجب زیبایی چند برار فضا می‌شوند. نکته پایانی دکوراسیون داخلی انواع ویلا به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد.

بدون شک، همه ما دوست داریم اوقات فراغت خو را در فضای آرام و دوست‌داشتنی سپری کنیم و خاطرات زیبایی را در فضایی زیبا و دلنشین رقم بزنیم. در این مطلب سعی کردیم به بررسی انواع دکوراسیون ویلا و مولفه‌های مهم هر یک از آن‌ها بپردازیم.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.