نکات و ویژگیهای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

تیم 2نبش
10 ماه پیش
نکات و ویژگیهای سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک از سبک های قدیمی اما پرطرفداره و با سلیقه کسانی که دوست دارن خونشون لوکس و اشرافی به نظر برسه، همخوانی داره. اگر میخواین سراغ دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک برین، یادتون نره پرهزینه ترین سبک دکوراسیون رو انتخاب کردید چون همه ی ابزار و لوازمی که در طراحی داخلی کلاسیک استفاده میشن، گران قیمت و یونیک هستند. دکوراسیون داخلی منزل سبک کلاسیک از اصول خاصی مثل تقارن، تنوع رنگ زیاد و غلیظ، دست سازه های حجیم و .. پیروی میکنه که باعث تفاوت چشمگیرش با سبک های دیگه شده.

در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یا بهتره بگیم سبک مامان بزرگ پسند، دیگه از نورطبیعی، پرده های نازک حریر، وسایل جدید استیل و مبلمان ال شکل خبری نیست. چون سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی، به لوکس و اشرافی بودن خونه تاکید داره.

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک چه ویژگی هایی داره؟

ستون با تزئینات، سقف با گچ بری، پرده های ضخیم والان دار، آیینه‌ کاری، شمعدان و مجسمه‌های برنز و سنگی از عناصر پایه سبک کلاسیک دکوراسیون داخلی هستن. این سبک از اون دسته سبک هاست که هیچ وقت از مد نمیفته و همچنان طرفدار داره.

ویژگی های سبک کلاسیک شامل:

این سبک با بی نظمی و شلوغی کنار نمیاد و هر وسیله دکوری باید جای خودش قرار بگیره.

تقارن در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک حرف اول رو میزنه. مبلمان‌، وسایل و لوازم دکوری همه به صورت جفت هستند و معمولا روبروی هم قرار میگیرن.

اصلی ترین رنگ ها در سبک کلاسیک رنگ‌هایی مثل طلایی، طیف قهوه ای، بژ و کرم هتن

گچ بری، قلم زنی، میناکاری، آینه کاری، پتینه و ورق طلا ابزارهای مهم برای خلق دکوراسیون به این سبک هستن.

چون این سبک از مدل های رومی و یونانی نشات گرفته، ارتفاع زیاد فضاهای داخلی، ستون های بلند، شلف و دکوری های چوبی یجورایی باید حس تاریخی بودن رو به شما القا کنه.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

در چیدمان منزل به سبک کلاسیک باید به بعضی نکات توجه کنین، اونوقت میتونید از گرمی و راحتی این سبک از دکوراسیون داخلی لذت ببرید. برای اینکه سبک کلاسیک اصالت و جذابیتش رو حفظ کنه، نکاتی که در ادامه آوردیم رو یک گوشه ذهنتون ثبت کنین.

اهمیت رنگ در دکوراسیون کلاسیک

اولین چیزی که میریم سراغش رنگ دکوراسیون کلاسیکه. چون این سبک با کنتراست و رنگ های تند و زننده مخالفه، طیف های رنگی مثل بژ، کرمی، خاکستری، طلایی، نقره ای، زیتونی، قرمز مایل به قهوه ای و صدفی بیشترین کاربرد رو در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک دارن. رنگ‌های اصلی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک اصیل، درباری و ملایم هستن.

سبک کلاسیک و تزیین دیوارها

برای اینکه دیوارهای خونتون هماهنگ با سبک کلاسیک باشه باید از کاغذ دیواری با کیفیت از جنس پارچه یا ابریشم استفاده کنین. جهت تزیین دیوارها در سبک کلاسیک گچ، پانل های دیواری چوبی و مرغوب به همراه طرح های کلاسیکی به کار میرن.

جنس متریال دکوراسیون کلاسیک

در سبک کلاسیک برای انتخاب وسایل دقت کنین که الویت با متریال‌ طبیعیه. چوب، کفپوش پارکت یا لمینت با کیفیت بالا، پارچه‌های مخمل طرح دار، به طور کلی بافت‌های غنی و مرغوب در دکوراسیون داخلی کلاسیک کاربرد دارن.

چه مبلمانی در سبک کلاسیک به کار میرن؟

ایده آل ترین گزینه برای انتخاب، مبلمان آنتیک و وینتیج هستن که میتونن رنگ‌های کرم، نسکافه‌ای و طرح راه راه یا گلدار داشته باشن. قطعا مبلمان تاجدار با تاج منبت‌کاری شده، مبل های رنگ کرم یا قهوه ای با تزیینات گل دار جزو دسته مبلمان کلاسیک به حساب میان.

به طور کلی چه برای مبلمان و چه برای پرده ها و رومیزی ها پنبه، کتان، کرباس و مخمل بیشترین کاربرد رو دارن.

سبک های مبلمان دراین نوع دکوراسیون داخلی شامل سبک فرانسوی غژانس، روکو، سبک آمپیر و بعضی از سبک های انگلیسی مثل الیزابت هستن.در کنار مبل های مجلل باید از میزهای جلو مبلی شیشه ای با پایه های چوبی یا طلایی رنگ استفاده بشه.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی داخلی منزل به سبک کلاسیک

وقتی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک انتخاب کردین، بهتره قسمت های مختلف خونه هم با همون سبک طراحی بشه. پس میریم سراغ چیدمان قسمت های مختلف خونه به سبک کلاسیک;

دکوراسیون آشپرخانه به سبک کلاسیک

اولین چیزی که در هر آشپزخونه ای به چشم میاد، کابینت هاست. در آشپزخانه به سبک کلاسیک معمولا کابینت ها از جنس چوب گردو یا بلوط و به رنگ های استخوانی، کرم و قهوه ای تیره هستن. روی درب و نمای این کابینت ها هم، منبت کاری و نقش‌های برجسته زیبایی حک شده .

آشپزخانه های مخفی بدون اپن با سبک کلاسیک بیشترین همخوانی رو دارن.

اگر قراره که میز ناهارخوری داخل آشپزخانه قرار بگیره، بهتره که از نوع چوبی با تزئیناتی مثل معرق کاری، منبت کاری، کنده کاری یا طرح های برجسته باشه. میز و صندلی های براق شده با رزین هم مناسب برای دکوراسیون داخلی کلاسیک هستن.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون داخلی کلاسیکدکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی پذیرایی

المان های تزیینی: در دکوراسیون کلاسیک فضای پذیرایی معمولا مجسمه های سنگی وگچی، تابلو فرش و یا تابلو‌های نقاشی فاخر، لوستر های بزرگ، انواع آلات موسیقی و آباژور‌های برنز و کریستال به کار میرن.

از رنگ و لعاب رومیزی های ترمه برای تزئین میز مبلمان، میز تلفن، میز غذاخوری و ... غافل نشید.

فرش: از فرش های ریز بافت با نقشه پرکار‌تر استفاده کنین. استفاده از فرش های مدرن برای اتاق پذیرایی کلاسیک ایده مناسبی نیست چون فضا باید حالت سلطنتی خودش رو حفظ کنه. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک کف رو با استفاده از پارکت های رنگ چوب میپوشانند و با فرش، گرمی و دنج بودن فضا رو دو چندان می کنند.

دکوراسیون داخلی اتاق، هماهنگ با سبک کلاسیک

از اونجایی که تخت خواب و اکسسوری های اتاق تعیین کننده سبک دکوراسیون هستن، برای یک دکوراسیون کلاسیک بهتره از تخت خواب های چوبی که تاج های بلند و کنده کاری شده با هنر معرق یا منبت دارن استفاده بشه.

تخت خواب هایی که دور تا دور اونها پرده داره، برای دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب اند.

از دیوارکوب های چینی و سفالی با نقوش سنتی یا نقوش ریز هم میشه به عنوان المان دکوراتیو در دکوراسیون اتاق استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.