ایده های جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل

تیم 2نبش
9 ماه پیش
ایده های جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل

خب خب خب حالا می‌رسیم به بحث جذاب و  تمام نشدنی دکوراسیون!

وقتی صحبت دکوراسیون داخلی منزل به میان میاد، منظور نحوه درست چیدمان المان‌ها و تلفیق رنگ‌ها برای بهینه کردن فضای داخلی منزل و القای حس بهتر است. می‌دونید که دکوراسیون داخلی خانه، موقع خرید خانه یا رهن و اجاره منزل بسیار اهمیت دارد. نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی منزل بسته به متراژ، فضا و سلیقه ممکن است متفاوت باشد.

شما شاهد تنوع در دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک نسبت به دکوراسیون داخلی خانه های لوکس در جای جای شهر هستین و تفاوت در سبک دکوراسیون به وضوح مشهود است. برای اینکه بگوییم بهترین دکوراسیون داخلی منزل چطوری است باید ملاک‌های زیادی رو مثل سلیقه فرد، سبک دکوراسیون داخلی، استفاده درست از فضاها و ... در نظر داشته باشیم.

نسخه ای که موقع طراحی دکوراسیون داخلی خانه، فروشگاه، اداره و ... برای همه تجویز میشه، اینه که هدف اون باید فراهم کردن یک فضای راحت برای مخاطب باشد. 

موافقید با هم‌دیگه راجع به دکوراسیون مطلب بخونیم؟


بهترین دکوراسیون منزل

هیچ وقت نمیشه گفت که بهترین دکوراسیون منزل از نظر من یا شما چطور است؟ بعضی اوقات موقع خرید خانه ممکن اس ترکیب رنگ ها و استفاده از فضاها طبق دیدگاه صاحب خانه انجام گرفته باشد و عملا کار شما برای دکوراسیون منزل راحت شده. آماده‌ی دیدن عکس‌ها و ایده‌های ناب هستید؟


دکوراسیون داخلی قسمت های مختلف منزل

جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال 2020 مبتنی بر سبک مدرنه و دیگه خبری از شلوغی در چیدمان دکوراسیون نیست. هرچند هنوز هم بعضی ها ترجیح میدن از دکوراسیون سنتی منزل استفاده و اصالت خودشون رو حفظ کنند. دکوراسیون داخلی منزل شامل قسمت های مختلفی مثل: دکوراسیون داخلی اتاق، دکوراسیون داخلی پذیرایی، دکوراسیون حیاط، دکوراسیون هال و آشپزخانه میشه. در ادامه به توضیح مختصری درباره هر کدوم میپردازیم.


اهمیت ورودی خانه در دکوراسیون داخلی منزل

ورودی هر خانه‌ای اولین قسمتی است که می‌تواند حس مثبت یا منفی از کل فضای خانه را انتقال دهد. پس دکوراسیون ورودی بسیار حائز اهمیت است. باید دقت کرد که خانه‌ی شما ورودی باریک دارد یا پهن است و فضای بازی دارد؟

اگر راهروی ورودی خانه شما باریک است بهتر است در آن دکوراسیونی انجام دهیم که بزرگ‌تر دیده شود و وقتی از راه خسته به منزل می‌رسید با وارد شدن به راهروی دلبازتان، حس آرامش پیدا می‌کنید. برای دلباز شدن راهروی باریک می‌توان روی دیوارها نورپردازی انجام داد.


همچنین آویزان کردن چندین قاب عکس بر روی دیوار نیز به زیباتر شدن فضای راهروی ورودی کمک می‌کند. اگر راهروی ورودی خانه شما پهن و بزرگ است، می‌توانید از یک مبل یا صندلی استفاده کنید برای هنگامی که می‌خواهید جایی بروید یا زمانی که از جایی به خانه برمی‌گردید، چند لحظه‌ای بر روی این مبل یا صندلی استراحت کنید. پس بهتر است با توجه به نوع راهرو و ورودی ای که منزل شما دارد، آن را به بهترین نحو زیبا و دلباز کرد چون حسی که با وارد شدن از خانه می‌گیرید نشون دهنده‌ی حال و هوای تمام خانه است.


اهمیت رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

رنگ‌شناسی در دکوراسیون دنیا بزرگ و جالبی است که پرداختن به آن و صحبت کردن کامل راجع به این مبحث زمان و وقت طولانی‌ای را از شما می‌گیرد. ما سعی کردیم نکات کلی و مهمی را در این مورد برای شما توضیح دهیم تا با اهمیت رنگ در دکوراسیون آشنا شوید. رنگ عامل بسیار مهمی در احساسات و حال شما در طول شبانه روز است. پس جزو نکات بسیار مهمی است که با مطالعه و دانستن تاثیر انواع رنگ ها در طول زمان حال شما چگونه می‌شود. وقتی این همه رنگ برای زیبایی و جذابتر شدن منزل ما وجود دارد، پس چرا ما باید خودمان را محدود به رنگ های خاص و منحصر به فرد ذهنیمان بکنیم.



استفاده از رنگ سبز و آبی می‌تواند سرزندگی را همراه با آرامش به خانه شما بیاورد.زیرا حس بودن در طبیعت مثل جنگل و دریا از زیباترین و قشنگ ترین احساست است.



رنگ سفید جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها در طراحی داخلی است و باعث دلباز شدن فضا و مدرن شدن منزل شما می‌شود.


راجع به رنگ زرد می‌توانیم به این اشاره کنیم رنگی است که شور و نشاط خاصی را به شما منتقل می‌کند و دکوراسیون منزل شما را از یکنواختی خارج می‌کند.


رنگ صورتی می‌تواند فضایی ملایم، ارامش بخش و رمانتیک را خانه شما بدهد و از جمله رنگ‌هایی که می‌شود با صورتی ست کرد، می‌توان به خاکستری قهوه ای و طلایی اشاره کرد. رنگ آبی مورد پسند بسیاری از افراد است چون این رنگ حس پاکی و آرامش را به فضای منزل شما می‌دهد.


تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی منزل

نورپردازی جزو عوامل خیلی مهمی در دکوراسیون است که باید اهمیت زیادی به آن داد. نورگیر بودن خانه مهم است تا فضا را دلچسب‌تر کند اگر بخش‌هایی از خانه کم نور است یا نوری ندارد با نورپردازی خودمان می‌توان فضای تاریکی از خانه را به محیطی دلباز و زیبا تغییر داد. با نصب کردن چند تا لامپ روی دیوار یا ریسمان‌های نوری قسمت‌های تاریک خانه را نورپردازی کرد. با استفاده از آباژورها و لوسترهای خاص می‌توانید فضا و حس متفاوتی را به وجود آورید. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که باید ابتدا مشخص کنید که در این فضایی که نورپردازی خاصی دارد، چه فعالیتی قرار است انجام شود مثلا کتاب خواندن، تماشای تلویزیون. اگر خانه شما دارای سقف کوتاهی است می‌توانید از چراغ‌های سقفی نیز استفاده کنید.


طراحی ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی منزل

برای انجام بهتر و طراحی ایده آل دکوراسیون داخلی بهتر است نقطه‌ی کانونی مناسب را پیدا کنید و بر اساس این نقطه‌ی مرکزی، بهتر است به چیدمان مبلمان و به قرار دادن گلدان‌ها و میز توجه کرد. توجه به این نکته ضروری است که چه نوع مبلمانی یا کاناپه‌ای را در کدام بخش از خانه قرار دهیم که در بهترین مکان قرار بگیرد. تک تک مواردی مثل چینش مبلمان و یا قرار دادن هر شیء در فضای خانه به شدت در حال روحی شما تاثیر گذار است.


اگر به گونه‌ای درست مبلمان خود را بچینید، حس آرامش بیشتری را می‌توانید به خودتان هدیه بدهید. چندین مورد وجود دارد که در بهتر شدن فضای خانه تاثیرگذار است. مثلا می‌توان برای ایجاد فضایی لوکس و مجلل از پارچه‌های خاص و مخمل استفاده کرد که در سال‌های اخیر به عنوان یک ترند داخلی تبدیل شده است. هر طیفی از رنگ سبز مانند لمس حس فصل بهار است و می‌توان از این رنگ به مقدار مشخصی استفاده کرد استفاده ازین رنگ برای بخشی از خانه شما توصیه می‌شود. همچنین تغییر و تعویض رنگ و نوع پارچه‌های کوسن و مبل در تغییر فضای خانه بسیار زیاد تاثیر گذار است.


انتخاب سبک طراحی دکوراسیون داخلی

منظور از نقشه باز یک فضایی مثل آشپزخانه یا اتاق نشیمن چیست؟ خانه‌های پلان باز به خانه‌هایی گفته می‌شود که مکان‌های مختلف آن با استفاده از دیوارهای متعدد از یکدیگر جدا نشده است. در خانه‌های مدرن، خانه‌های آپارتمانی و خانه‌های ویلایی استفاده از نقشه‌ی باز بسیار پرکاربرد است. از امتیازات خانه‌های با پلان باز می‌توان به مواردی مانند رفت و آمد بسیار راحت ، روشنایی مشترک دارد، داشتن دیوارهای کم اشاره کرد. همچنین نور یک مکان وارد نقاط دیگر خانه نیز می‌شود و ارزش مالی بالایی در خرید و فروش خانه دارد. اما از معایب این نوع خانه‌ها می‌توان به مصرف انرژی زیاد، تمام مکان‌ها دارای یک سیستم گرمایشی است پس از نظر اقتصادی و انرژی مقرون به صرفه نیست.


تاثیر کاغذ دیواری بر دکوراسیون اتاق

همانطور که اشاره شد سیستم روشنایی در دکوراسیون منازل بسیار پراهمیت است و با توجه به بزرگ یا کوچک بودن فضای خانه‌تان، می‌توانید به انواع سیستم روشنایی توجه کنید و آن را در منزل خود به کار ببرید.

 

مثل استفاده از آباژور یا آویزهای سقفی چارچوب و حس هر خانه‌ای را دیوارهایش شکل می‌دهند. پس همانطور که در موارد بالا ذکر شد استفاده از رنگ درست خیلی مهم است. حال اگر دوست نداشتید که از رنگ ساده استفاده کنید، می‌توانید به استفاده از کاغذ دیواری نیز فکر کنید. طرح‌های کاغذ دیواری‌ها بسیار متنوع و گوناگون هستند و استفاده از کاغذ دیواری یکی از ساده‌ترین راه‌های برای ایجاد رنگ، طرح و بافت در محیط خانه شما است حتی اگر تنها بر روی یک دیوار قرار بگیرد.


انتخاب کاغذ دیواری و صحبت راجع به آن ما را وارد دنیایی پر از طرح و رنگ و عجایب می‌کند ولی ما به چند مورد اندک و کمی می‌پردازیم تا برایتان ملموس‌تر شود که اگر کاغذ دیواری خریداری کردید چگونه بتوانید آن فضا را زنده‌تر کنید. در مدت زمان خاصی طرح استوایی بسیار پرطرفدار بود. اگر سبک رنگ سبز خاصی از کاغذ دیواری را با گل و گیاه‌های جالب و متفاوت در قسمتی از خانه خود قرار دهید، احساسی در شما به وجود می‌آورد که انگار در جنگلی نشسته در حال استراحت هستید.


و همچنین مثلا می‌توانید دیواری را انتخاب کنید و طرح خاصی در آن به وجود بیاورید مثلا نصف یک دیوار را رنگ زرد و نصف دیگر را سورمه‌ای رنگ کنید و این کار باعث می‌شود که عمق و حجم فضا تغییر کند. حال می‌خواهیم راجع به داشتن یک دیوار خاص صحبت کنیم.


این کار به فضای ما رنگ و زیباییی می‌بخشد و باعث ایجاد یک نقطه کانونی می‌شود. این دیوار حتما نباید براساس رنگش به عنوان دیوار خاص منزل شما شود. بلکه می‌توانید با استفاده از الگوهای خاص مثلا چندین رنگ چندین قاب عکس را بر روی دیوار قرار دهید.


تاثیر انواع مختلف چینش مبلمان

اگر ابعاد و فضای خانه به گونه است که بتوان مبل‌ها را د رمقابل هم قرار داد، به چینش نوع دیگری فکر نکنید. زیرا این نوع چینش فضای صمیمی و دوستانه‌ای را به وجود می‌آورد. مثلا در خانه‌های ال شکل که کوچک هستند نیازی به چسباندن مبل‌ها به دیوار نیست زیرا نزدیکی مبلمان شما به همدیگر، باعث ایجاد فضای صیممانه می‌شود. بهتر است اگر ست کاملی از مبلمان را دارید، همه‌ی آن از یک رنگ نباشد.


مثلا می‌توان یک یا دوتا از صندلی‌ها یا مبل‌های تک نفره را طرحی انتخاب کنیم که در کنار مبل‌های دیگر فضای جدید و متنوعی را به وجود آورد. انتخاب کوسنی که ست و تم رنگی جالبی با مبلمان شما داشته باشد نیز می‌تواند همین حس جدید را در فضای نشمین شما به وجود بیاورد. همچنین انتخاب گلیم و فرش و میزعسلی خاصی در کنار مبلمان زیبای شما از جمله مواردی است که می‌توانند شخصیتی خاص به فضای داخلی خانه دهند.


انواع سبک‌های طراحی در دکوراسیون داخلی

برای این که بتوانید مانند یک طراح حرفه ای خانه خود را طراحی کنید بهتر است یک سبک و تم را مشخص کنید. اگر سبک زندگی اصیل و اما رها و آزاد دارید می‌توانید سبک رمانتیک را به کار ببرید. می‌توانید برای داشتن این سبک در خانه خود از مبلمان چوبی و گرم با پارچه‌های بنفش و نیلی، ظاهری زیبا به محیط می‌دهد و برای حس کردن بیشتر این سبک می‌توانید در پرده‌ها و کاغذ دیواری‌های خانه از طرح‌های گل‌دار نیز استفاده کرد.


سبک اسکاندیناوی در بسیاری از فضاها می‌تواند به کار برود، چون علاقه‌ی آن به سادگی، به کار بردن عناصر طبیعی این سبک دکوراسیون برای مثلا فضای نشیمن ایده ال است. برای مثال داشتن دیوار گالری، استفاده از چوب آجر و چرم فضایی طبیعی و لوکسی را به وجود می‌آورد.


در سبک و طراحی مدرن اگرمی‌خواهید تم خانه مرتب و دلباز باشد می‌توانید از دکوراسیونی با رنگ‌های سفید و مبلمان کاربردی انتخاب مناسبی باشد. در این سبک اهمیت به وجود تقارن در شکل ظاهری خانه مهم است و اشیاء و وسایل از نظم خاصی برخوردارند و در این سبک به تمام جزئیات باید دقت کرد چون کوچکترین وسایل در فضای این سبک تغییر ایجاد می‌کند.

اگر شما با قدم زدن درخیابان‌هایی که وسایل عتیقه و زیبای قدیمی‌ای دارد را دوست دارید و از دیدن و خرید کردن اشیاء طبیعی، چوبی با تم رنگی خاصی لذت می‌برید، به شما سبک طراحی داخلی بومی را پیشنهاد می‌کنیم. برای داشتن این سبک باید مبلمانی کلاسیک با کوسن‌های با طرح قدیمی و گلیم و پارچه‌های هندی و همچنین وسایلی از کشورهای متفاوت و آثار هنری خاص را خریداری کنید. با داشتن این نوع وسایل و چینش آن می‌توانید به سبک بومی_کلاسیک برسید که فضایی گرم و صمیمی به وجود می‌آورد.


روند طراحی دکوراسیون داخلی برای فضای نشیمن

برای فضای نشیمن روند طراحی خاصی را در پیش می‌گیریم که اولین مورد کاربرد اتاق نشیمن است. همانطور که می‌دانیم داشتن اتاق نشیمن از اهمیت بالایی برخوردار است چون یکی از فضاهایی است که بیش‌تر وقت خود را در آن می‌گذرانید و مشغول به استراحت، کتاب خواندن، یا دیدن فیلم هستید پس بسیار مهم است که احساس آرامش و راحت بودن را دریافت کنیم.


وسایلی که در اتاق نشیمن قرار می‌دهیم باید به هم مرتبط باشند تا حس غریبی و بدی به وجود نیاید. همچنین باید مبلمانی که انتخاب می‌کنیم با توجه به بزرگی یا کوچکی فضا و رنگ و وسایل دیگراین اتاق باشد. نوع چینش مبل‌ها اهمیت خیلی زیادی دارد چون هرنوع چینشی فضای متفاوتی به وجود می‌آورد مثلا ممکن است باعث گرم و صمیمی شدن فضا و یا برعکس،چینش بد ممکن است باعث زشت شدن فضای اتاق نشیمن شود.


اگه بخوایم جمع بندی کلی ای داشته باشیم با هم، باید گفت که در خانه‌های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل، باید فضاهای موجود رو بهینه و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه‌ گری اونها رو بیشتر کرد. با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن اتون از خانه‌ای که مطلوب شماست می‌تونید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون رو انجام بدین چون استفاده از سبک یا رنگ ها تماما به سلیقه شخصی شما وابسته است.

مگه نه؟ نظر شما چیه؟

خوشحال می‌شیم اگه این مطالب رو برای کسی که بهش نیاز داره به اشتراک بذارید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.