ایده های ناب برای دکوراسیون داخلی مدرن

تیم 2نبش
9 ماه پیش
ایده های ناب برای دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل جزو محبوب ترین سبک ها در دکوراسیون محسوب میشه که میبینیم در آپارتمان های امروزی با فضای کوچک به راحتی قابل اجراست.

سادگی و نوگرایی در این سبک چیزیه که باعث توجه به این سبک شده. ویژگی های بارز سبک مدرن، حداکثر استفاده از نور، سادگی و رنگ بندی در کل المان هاست.

هرچیزی که به صورت شیوه ای نو و جدید، خارج از حالت متعارف قدیمی به کار برده بشه به نوعی سبک مدرن در دکوراسیون داخلی به حساب میاد.

رنگ ها در دکوراسیون داخلی مدرن

استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن قوانینی خاصی نداره. میتونید به راحتی رنگ های دلخواهتون رو استفاده کنید به شرطی که فضا، سادگی اش رو از دست نده. البته که استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری در دکوراسیون داخلی سبک مدرن رایج تره.

رنگ های گرم و زمینی در مرکزیت ترکیب رنگی سبک مدرن قرار دارند. استفاده سایه هایی از رنگ های غلیظ در ترکیب رنگی، از ترفندهای سبک مدرن  در دکوراسیون است.

معمولا منازل مدرن، خانه هایی با خطوط موج دار و تمیز، یک رنگ زمینه ساده و المان هایی مثل آهن، شیشه و استیل هستند.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن

این سبک به فرم های شسته رفته، الگوهای معاصر، مصالح طبیعی مثل چوب، جریان یکپارچه بین فضاهای داخلی و خارجی تاکید داره و هدف نهایی اش رسیدن به آسایش درکنار شیک بودن فضاست.

دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از سنت های قدیمی رو کاملا رد می کنه و با رشد تکنولوژی و جامعه صنعتی همراهه. در رعایت سادگی سبک مدرن افراط نکنید چون فضای منزل شما ممکنه بی روح و خسته کننده به نظر برسه.

چطور سبک مدرن رو به خونمون بیاریم؟

بسیاری از «لوازم دکوراسیون» هستن که با کمک اون‌ها میتونین سبک موردنظرتون رو به خونه‌تون بیارین.

1.تابلوهای بزرگ که قاب خاصی ندارند روی دیوار نصب کنید.

استفاده از چند قاب عکس کوچک  فانتزی روی بخش بزرگی از دیوار هم به داشتن یک دکوراسیون داخلی شیک کمک میکنه؛ اما دیگه از تابلوهای قدیمی پرزرق و برق استفاده نکنید چون باعث میشه دکوراسیون داخلی شما مدرن به نظر نرسه.

2.قدیما از کاغذ دیواری برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده میکردند اما برای دکوراسیون منزل به سبک مدرن ترجیحا از رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری برای دیوارها استفاده میشه. 

3.در دکوراسیون مدرن داخل منزل از مبلمان، آثار هنری و یا فرش هایی به رنگ قرمز، زرد، آبی، سیاه  یا هر رنگی که دوست دارین استفاده کنید. چون این سبک دستتون رو توی انتخاب رنگ برای وسایل باز گذاشته، لذت استفاده از رنگ های گرم برای مبلمان و یا پرده ها رو تجربه کنید.

4.اگر روی حریم خصوصی خونتون حساس نیستین، پنجره های بزرگ شیشه ای با دید به فضای بیرون، بدون پرده رها کنید و از نور طبیعی هم بهره ببرید. 

5.به این نکته توجه کنین استفاده از آثار هنری زیاد در فضای داخلی اتاق نشیمن باعث میشه تا دکوراسیون داخلی منزل شما کاملا به هم ریخته و آشفته به نظر برسه. به همین خاطر توصیه ما برای شیک و زیبا به نظر رسیدن اتاق نشیمن استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن کاملا ساده است.

ویژگی های دکوراسیون داخلی سبک مدرن چیه؟

برای داشتن یک خانه زیبا به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک هم توجه داشته باشین که یکم وقت گیره. مصالح داخلی ساختمان، رنگ دیوار، نوع طراحی آن، کفپوش، مبلمان و حتی پرده ها همگی در دکوراسیون داخلی مدرن تاثیرگذارن که باید به صورت اصولی به کار برن. هدف از اجرای سبک مدرن، دوری از تجمل گرایی و حذف عناصر غیر ضروری محیطه.

 برخی از ویژگی های دکوراسیون به سبک مدرن:

مبلمان کم: در این سبک معمولا از تعداد کمی میز، صندلی و مبلمان استفاده میشه. به کاربردن این عناصر به صورت زیاد باعث شلوغی محیط و تناقض با اصل سادگی در سبک مدرن خواهد شد.

فضای باز در منزل: در سبک مدرن اگه فضای بزرگی وجود داشته باشه، سعی بر اینه که اون فضا خالی به نظر برسه. در این سبک برای فضاها و اتاق های کوچک با استفاده از رنگ روشن و یا فرش های کوچک، فضا را بزرگتر جلوه میدهند.

- شیوه نورپردازی: نورپردازی دکوراسیون مدرن طوریه که با نگاه به عناصر محیطی هیچ نور مستقیمی رو در اون پیدا نکنید. اجرای نورها در محیط معمولا به صورت غیرمستقیم و مخفی است.

- عناصر و فضاها: استفاده نکردن از لوازم تزئینی بیهوده و به کار بردن تجهیزات مدرن به دلیل حجم کم و کارایی بالای آن ها، از تکنیک های دکوراسیون داخلی به سبک مدرنه. عناصر به کار رفته در دکوراسیون مدرن معمولا وسایل دیجیتال پیشرفته و هوشمند هستن.

تفاوت سبک مدرن با معاصر

در سبک معاصر طراحی دکوراسیون داخلی کاملا متفاوته از دکوراسیون داخلی مدرن و بعضی ها این دو سبک رو باهم اشتباه میگیرند. طرح های موجود در دکوراسیون داخلی سبک معاصر ، متعلق به همان متد یا زمان نیستن. مثلا شما میتونید از یک لوستر دهه 50 با مبلمان لوکس امروزی استفاده کنین. متفاوت بودن سبک معاصر به خاطر اینه که مقدار زیادی از سبک های مختلف در اون با همدیگه ترکیب میشن.

 در دکوراسیون داخلی معاصر از ترکیب پنجره های بزرگ، مبلمان کوچک، معماری قرن 19 میلادی در خارج خانه و تکنولوژی پیشرفته در داخل منزل  استفاده میشه اما چیزی که مهمه اینه متریال طبیعی همیشه در سبک معاصر حضور دارن.

اما سبک مدرن که امروزه تقریبا همه در دکوراسیون داخلی منزل ازش استفاده میکنن، فرم های ساده به کار میرن. در دکوراسیون داخلی به سبک مدرن از به کار بردن خطوط ضخیم، تزئینات بزرگ و ناخوشایند، پارچه های ضخیم، فرش ها و گلیم های بزرگ باید صرف نظر کرد. قانون سبک مدرن اینه هرچی خلوت تر، بهتر.

دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک

از اونجایی که شعار سبک مدرن سادگی در عین کارایی هست، برای دکوراسیون داخلی مدرن خانه کوچک دیگه محدودیتی ندارین. پرهیز از شلوغی و انتخاب رنگ روشن برای دیوارها و وسایل از ترفندهایی به حساب میاد که باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای داخلی خانه میشه. 

 اگه کوچک و تنگ بودن فضای خونه براتون آزاردهنده است و میخواین با تغییر دکوراسیون داخلی منزل احساس بهتری رو تجربه کنین، راه حلش طراحی دکوراسیون داخلی مدرن به شکل کاربردی و هوشمندانه است.


دکوراسیون مدرن خانه کوچک شما به راحتی با سبک مدرن هماهنگ میشه چون باید وسایل کاربردی اما جدید به کار ببرین و لازم نیس هزینه زیادی برای خرید وسایل لوکس سنتی و سلطنتی بپردازین.

دقت داشته باشین که رنگ های تیره و نور کم  باعث کوچکتر به نظر رسیدن فضای خانه میشه. برای همین برای طراحی منازل آپارتمانی یا خانه های کوچک باید از نورهای طبیعی زیاد و یا نورهای مصنوعی استفاده کرد.

وقتی سراغ خرید آپارتمان کوچک رفتین باید قید مبل های کلاسیک وسلطنتی رو بزنید! چون بهترین مبلمان برای چیدمان خانه کوچک مدرن، مبلمان راحتی، نیم ست، تاشو و ال شکله.

تصاویر دکوراسیون مدرن منزل کوچک رو در ادامه ببینید.

دکوراسیون مدرن برای منزل کوچک

دکوراسیون منزل کوچک مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن کوچک


این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.