خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است!

شروین دولتشاهی
5 سال پیش
خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است!

در این خانه به رغم طراحی ظاهر قدیمی، از برخی از فناوری های مدرن و سازگار با محیط زیست استفاده شده است. سفارش طراحی و ساخت خانه ای کوچک با الهام از دوران ویکتوریا توسط یکی از مشتریان Doomsday Prepper  داده شد.

(Doomsday Prepper  یک برنامه تلویزیونی مستند است که از شبکه National Geographic پخش می شود. موضوع این برنامه درباره آماده سازی برای زنده ماندن درشرایط مختلف پایان تمدن است. شرایطی مثل فروپاشی اقتصادی، اجتماعی و یا نابودی به وسیله پالس های الکترونیکی است.)

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

کسی که سفارش این خانه را داده است، در نظر داشت برای یک فاجعه بزرگ که منجر به نابودی تمدن می شود، آماده باشد. شرکت Maximus Extreme Living Solutions یکی از شرکت های سازنده این خانه ها بود. این شرکت خانه هایی را آماده کرده بود که ذخیره برق اضطراری دارند و انبار کافی را برای مواد غذایی و سلاح گرم در خود داشتند. 

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

ابعاد این خانه (2.62 در 6 متر) و فضای داخلی آن یک فضای نسبتا بزرگ تقریبا 16.5 متر مربع است. فضای داخلی خانه با کفپوش چوب جنگلی آراسته شده و شامل یک آشپزخانه با سینک فولادی ، یخچال فریزر و مایکروویو، به علاوه یک فضای سالن با مبل تخت خواب شو است.

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

بر روی دیوار محلی تعبیه شده تا مالک به دلخواه خودش یک اجاق چوب سوز اضافه کند. حمام با کف بتونی و دوش و درب شیشه ای و توالتی در کنار آن، از دیگر مشخصات این خانه است. آب گرم آن به صورت داخلی و توسط دو آبگرمکن برقی کوچک تامین می شود.

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

این خانه دو شیروانی دارد. یکی بالای آشپزخانه که در برجک خانه قرار دارد و از طریق راه پله ها قابل دسترس است.( فضای انباری و ذخیره سازی هم در این قسمت است.) انباری فضای کافی برای ذخیره سازی غذا، لباس، لوازم خانه و سلاح گرم دارد. شیروانی دوم کوچکتر است و از طریق نردبان می توان به آن دسترسی داشت. این قسمت برای نگهداری مواد غذایی خشک به مدت یک سال و نیم طراحی شده است. ورودی به داخل خانه با قفل ترکیبی که در جلو در تعبیه شده امکان پذیر است. نمای بیرونی نیز چوب کاری شده است.

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

طراحی خانه از دوران ویکتوریا الهام گرفته شده که شامل اتصالات نور در سقف کاشی کاری شده است. شرکت Victorian Prepper برخی از مشخصه های تکنولوژی مدرن و سازگار با محیط زیست را هم در طراحی در نظر گرفته است. سقف ها دارای اتاق شیروانی است که یک زه کشی برای تخلیه آب به درب جلویی دارد. این قسمت می تواند تا 300 گالن (حدود 1.135 لیتر) آب را در صورت بسته شده مجرا نگه دارد و سیستم آن طوری طراحی شده که آب را به یک بشکه تخلیه و سپس فیلتر کند تا به آب قابل شرب تبدیل شود.
شرکت Maximus Extreme Living Solutions  این خانه را با سیم کشی و  و نصب پنل های خورشیدی به اتمام رسانده است. این پنل ها امکان دسترسی به برق درهنگام قطع برق شهری را فراهم می کند. خانه با پنل های عایق صدا نیز پوشیده شده است.

خانه ای سیار که برای روز قیامت طراحی شده است

منابع: www.gizmag.com و www.wikipedia.org

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
محمدرضا لشگرنویس
مشاورین املاک لشگرنویس
8 سال پیش

بسیار جالب و زیبا

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.