جاهای دیدنی انزلی [جاذبه های توریستی و گردشگری]

تیم 2نبش
9 ماه پیش
جاهای دیدنی انزلی [جاذبه های توریستی و گردشگری]

بندر انزلی | شهر انزلی

همونطور که بندرانزلی یکی از دیدنی ترین شهرهای شماله، دهکده ساحلی انزلی هم یکی از زیباترین، لوکس ترین و امن ترین شهرک های ساحلی در شماله. هر وقت بیاید شمال، تو جاده انزلی تقریبا 5 کیلومتر مونده به غازیان بندر انزلی، سمت راست تابلوی مجتمع مسکونی دهکده انزلی رو می تونید ببینید.

موقعیت انزلی | شهر انزلی روی نقشه

در زیر می‌تونید موقعیت جغرافیایی شهر انزلی رو روی نقشه ببینید:

دهکده ساحلی انزلی

دهکده ساحلی از زیباترین نقاط بندر انزلی است. این شهرک که در واقع بزرگترین باغ شهر ایران است در منطقه غازیان انزلی بین محله شالیور و بی بی حوریه غازیان واقع شده است. از هنگام ساخت آن در سال ۴۸ توسط مرحوم فرهنگی تاکنون با وجود ایجاد شهرک های توریستی فراوان در استان گیلان و مازندران هنوز از زیباترین شهرک های توریستی ایران است.  بنابر معیارهایی که آقای فرهنگی وضع کرده بود در دهکده ساحلی فضای سبز اهمیت ویژه ای دارد، طوری که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است.

خب از اونجایی که فقط دیدن تابلوهای مرتبط با دهکده ساحلی انزلی خیلی کمک کننده نیست تو این مطلب سعی می کنیم یکم دقیق تر راجع به این شهرک دوست داشتنی در گیلان سرسبز اطلاعات بدیم.

مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی

این مرکز در قسمتی از دهکده ساحلی بندر انزلی واقع شده است. فضای متعلق به آموزش و پرورش حدود یک هکتار می باشد. که شامل: ۲۸ واحد دسوئیت ۴ تخته، با امکانات یخچال، تلویزیون ال ای دی، حمام، دستشویی، اجاق گاز، کتری آب جوش، فنجان چایی، رخت آویز، دمپایی، شامپو و صابون که در سال ۷۲ تاسیس شده و در سال ۹۳ بطور کامل بازسازی و نوسازی شده است. علاوه بر این موارد، شامل دو دستگاه سوئیت VIP مخصوص میهمانان ویژه، سالن اجتماعات به ظرفیت ۴۳۰ نفر، سالن کنفرانس به ظرفیت ۷۰ نفر، سالن کنفرانس جدیدالتاسیس به ظرفیت ۱۰۰ نفر، سالن غذاخوری به ظرفیت ۲۰۰ نفر، دفتر مدیریت و پذیرش و همچنین فضای سبز زیبا و دل انگیز می باشد. فضای مجتمع اقامتی فرهنگیان حدود یک هکتار است که اولویت پذیرش با همایشهای کشوری و گروههای آموزشی است.

مجتمع اقامتی فرهنگیان کاملا بصورت خودگردان و تحت نظر اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اداره می شود.در ایام غیر پیک، پذیرش واحدهای اقامتی آن با اولویت و با هماهنگی قبلی به فرهنگیان سراسر کشور و بعد در اختیار سایر اقشار مردم انجام می گیرد. هزینه یک شب اقامت در هر سوئیت، ۱۲۰,۰۰۰ تومان بوده و اقامت بدون صبحانه می باشد، مگر اینکه از قبل برای صبحانه یا سایر وعده های غذائی هماهنگی گردد.

قیمت ویلا در دهکده ساحلی بندر انزلی

قبلا در مقاله قیمت گذاری ویلا در شمال به صورت کامل درمورد انواع ویلاها و نحوه قیمت گذاری آن ها به صورت کامل توضیح دادیم. ویلاهای شهرکی مثل شهرک ساحلی انزلی قیمتی به مراتب بالاتر از سایر ویلاهای شمال دارند و البته از مزیت هایی مثل امنیت و امکانات رفاهی قابل توجهی نیز برخوردار هستند. برای آگاهی از جدیدترین قیمت ها هم می توانید خیلی راحت از طریق جستجو در سایت های ملک در سراسر ایران به روزترین قیمت ها رو داشته باشید.

خرید ویلا در دهکده ساحلی انزلی

برای خرید ویلا در دهکده ساحلی انزلی به غیر از روش های سنتی مثل سر زدن به بنگاه ها از طریق سایت های خرید و فروش ویلا در شمال مثل 2نبش، دیوار، شیپور و ویلا مسکن و خیلی از سایت های دیگه برای پیدا کردن و خرید ویلای مورد نظرتون اقدام کنید. فقط حتما دقت کنید که اگر از طریق سایت ملکی رو پیدا کردید حتما تحقیقات لازم رو انجام بدید و تا حد امکان از طریق مشاورهای معتبر اقدام به خرید ویلا کنید.

وضعیت اقامت در دهکده ساحلی انزلی

دهکده ساحلی انزلی در عصرهای پنجشنبه و جمعه بهار و تابستان بسیار شلوغ است چراکه مسافران و ساکنان فصلی آن در این دو فصل به این شهرک بیشتر می آیند و انزلی چی ها (چه ساکن دهکده باشند چه نباشند) در این ماه ها بیش از پیش به این جا رفت و آمد می کنند. اما پر رفت و آمدترین خیابان های دهکده خیابان خورشید می باشد که جوان های شهرک و شهر به همراه مسافران در این خیابان ها به ماشین سواری یا پیاده روی می پردازند. البته ساحل دهکده که جای خود را داشته و دارد. شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و … می باشد.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.