بازسازی خانه خانه قدیمی و اجرای نقشه جدید برای خانه های قدیمی

تیم 2نبش
10 ماه پیش
بازسازی منزل؛ مراحل بازسازی خانه های قدیمی

بازسازی خانه

قبل از اینکه اقدام به بازسازی خانه خود کنید مهم است بدانید وارد چه حجم از کاری خواهید شد. نگاه کلی به مراحل بازسازی خانه به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید تا چه میزان درگیر این کار خواهید شد و پروژه خود را به طور موثرتری زمان‌بندی و برنامه‌ریزی کنید.

با طراحی و برنامه‌ریزی شروع کنید قبل از اینکه بازسازی منزل شما شکل فیزیکی به خود بگیرد باید وضع موجود خانه خود را به خوبی برداشت کنید. برای اولین قدم طراحی و پیاده‌سازی طرح مد نظراتان روی کاغذ شروع بسیار خوبی خواهد بود. مشخص کنید چه نقاطی از منزل شما نیاز به تخریب دارد و نقشه جدید منزل شما به چه صورت خواهد بود.

در نظر داشته باشید که در این مرحله هر اشتباهی که رخ دهد برای شما هزینه‌ای در پی نخواهد داشت به‌جز خراب کردن چند ورق کاغذ. پس از مرحله طراحی گام بعدی این است که مطمئن شوید که بودجه‌ای برای بازسازی در نظر گرفته‌اید با طرح شما همخوانی دارد یا خیر؟

پاسخ به این سوال و برآورد هزینه طرح پیشنهادی، شما را از یک مخمصه بزرگ نجات خواهد داد. یک لیست ساده «بله/خیر» از آیتم‌هایی که می‌خواهید افراد حرفه‌ای انجام دهند و یا خودتان انجام دهید، تهیه کنید.

پیشنهاد ما به شما این است در صورتی که تجربه لازم را برای انجام امور بازسازی خانه ندارید حتماً به متخصصان مربوطه مراجعه نمائید.

برای آیتم‌هایی که در نظر دارید برون‌سپاری کنید به دنبال پیمانکاران حرفه‌ای و با تجربه باشید. اگر پیمانکاری برای آیتمی استخدام می‌کنید حتماً از این موضوع مطمئن شوید که مجوزهای لازم را برای انجام کار دارد.

آیتم‌های بزرگتر را در نظر بگیرید بزرگ‌ترین آیتم‌هایی که ممکن است در بازسازی خانه خود با آن برخورد کنید شامل تعویض یا تعمیر سقف، تعمیر فونداسیون، عایق‌بندی حرارتی، عایق‌بندی آب و نصب یا تعمیر پنجره‌ها و دیوارپوش‌ها است.

ابتدا باید آیتم‌هایی انجام شوند که حجم کاری بیشتری دارند و زمان‌برترند، چرا که انجام آیتم‌های بعدی تحت تأثیر آنها قرار خواهند گرفت.

اطمینان حاصل کنید که خانه روی شما فرو نمی‌ریزد!

با این کار از سلامتی خود و خانواده‌تان و همچنین از سرمایه‌تان محافظت کنید. این به این معنا است که در برنامه‌ریزی خود به مشکلات سازه‌ای اهمیت ویژه‌ای دهید.

برنامه‌ریزی برای تخریب شما بخش‌هایی از خانه را که با طرح‌های جدید جایگزین می‌شوند، تخریب کرده و از بین خواهید برد. در نظر داشته باشید که پیش از تخریب فکری برای نخاله‌ها و زباله‌های حاصل از تخریب کرده باشید.

هنگام تخریب سطوح پوشش داده شده با رنگ بر پایه سرب احتیاط کنید. آزبست، که اغلب در خانه‌های قدیمی استفاده می‌شده، می‌‌تواند یک خطر جدی برای سلامتی باشد.

به فکر هماهنگ کردن با یک بنا باشید گاهی بازسازی منزل با اضافه کردن و یا جابه‌جایی دیوارها همراه است. پس از طی کردن مراحل قبل نیاز به اجرای سفت‌کاری و آجرچینی احتمالی احتمالی خواهید داشت.

در این مرحله با یک بنا برای انجام این امور هماهنگ کنید. تعویض در و پنجره در ادامه روند بازسازی خانه در صورتی که درها و پنجره‌ها فرسوده شده‌اند و کارایی لازم را ندارند اقدام به تعویض آنها نمائید. در نظر داشته باشید در و پنجره‌هایی انتخاب کنید که از نظر عایق حرارتی و عایق صوتی بودن کارایی لازم را داشته باشند.

این کار ممکن است در ابتدای امر هزینه اولیه زیادی لازم داشته باشد، اما مطمئن باشید پس از گذشت چند سال هزینه‌های حاصل از ذخیره انرژی چند برابر به شما باز خواهد گشت.

برای انجام امور تأسیساتی مثل برق‌کشی و لوله‌کشی برنامه‌ریزی کنید قبل از اینکه اقدام به اجرای نازک‌کاری دیوارها و زدن کف‌پوش کنید، از سلامت تأسیسات منزل خود مطمئن شوید.

در صورت فرسوده بودن هر یک از تأسیسات اعم از کانال‌ها، لوله‌های آب و فاضلاب و تأسیسات برقی حتماً برای تعویض آن بودجه‌ای اختصاص دهید، چرا که تأسیسات بخش زیرین هر ساختمان است و دسترسی به آن تخریب بخشی از بازسازیی که انجام داه‌اید را در پی خواهد داشت.

برای عایق‌بندی برنامه‌ریزی کنید

عایق‌بندی چندین نوع دارد. عایق‌بندی حرارتی، عایق‌بندی رطوبتی و عایق‌بندی صوتی. دو مورد اول از عایق‌بندی صوتی مرسوم‌ترند، اما در نظر داشته باشید هر سه مورد به نوبه خود از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردارند. اجرای نازک‌کاری پس از انجام مراحلی که در بالا به آن اشاره شد، نوبت به اجرای نازک‌کاری خواهد رسید. این مرحله شامل گچ‌کاری، سفیدکاری و کاشی‌کاری است.

از یک نجار ماهر برای اجرای امورِ چوبیِ بازسازی خانه خود کمک بگیرید

در این مرحله نوبت به اجرای آیتم‌های چوبی است: قرنیزها، تزئینات اطراف پنجره‌ها و درها و عناصر داخلی مانند قفسه کتابخانه یا کابیت‌ها. نجاری خوب به خانه شما روح می‌بخشد.

به سراغ نقاشی داخلی، کاغذدیواری و سایر کارهای تکمیلی بروید بسیاری از صاحبان خانه برای تکمیل بازسازی خانه خود می‌توانند کار نقاشی دیوارهای داخلی، نصب کردن کاغذدیواری یا رنگ‌آمیزی تزئینات و گچ‌بری‌ها را انجام دهند. اجرای تمام این جزئیات باید از آخرین مواردی باشند که در داخل خانه انجام می‌دهید، زیرا این کار می‌تواند به بخش‌های دیگر بازسازی‌شده آسیب برساند. نصب کفپوش پوشش نهایی کف شما بسته به اتاق متفاوت است.

به عنوان مثال می‌توانید پارکت، سرامیک یا موکت را برای قسمت‌های مختلف نشیمن و اتاق خواب و آشپزخانه انتخاب کنید. مهم نیست که چه نوعی از کف‌پوش را انتخاب می‌کنید، مهم این است که در نظر داشته باشید بسته به جنس کف‌پوش چه زمانی اقدام به نصب آن کنید، چرا که کف‌پوش هر فضا پر رفت‌وآمدترین و بالطبع آسیب‌پذیرترین بخش آن است.

به بازسازی فضاهای خارجی بپردازید

زمان آن فرا رسیده است که بازسازی‌های بیرونی بپردازید. این بازسازی‌ها ممکن است منجر به ایجا فضایی شود که به خانه متصل است، مانند اضافه کردن ایوان جلوی خانه. سخن پایانی بازسازی خانه قدیمی یکی از اموری است که در صنعت ساخت‌وساز دائماً در حال انجام است. با توجه به هزینه‌های بالای ساخت‌وساز در کشور ما بهتر این است که قبل از هر اقدامی برای با متخصصان امور اجرایی و طراحان و معماران داخلی مشورت‌های لازم را به عمل آورید، چرا که هر خطای کوچکی در این زمینه ممکن است هزینه هنگفتی را به شما تحمیل کند.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.