باریک ترین خانه جهان

مسعود میرزائی
8 سال پیش
باریک ترین خانه جهان

خانه ای که تنها 122 سانتیمتر عرض دارد و معمار آن جاکوب شزنی (Jakub Szczesny) ادعا می کند که این خانه باریک ترین خانه جهان می باشد. او نام این خانه را کارت هوس (karet house) گذاشته است.

این خانه در شکاف بین دو ساختمان بزرگ در مرکز شهر ورشو (پایتخت کشور لهستان) قرار داده شده است و هدف آن ایجاد مکانی برای نویسندگان مسافری است که در این شهر به طور موقتی سکونت دارند. شکل گیری ساخت این ایده برای شزنی زمانی بود که یک روز در راه رفتن به خانه این شکاف بین این دو ساختمان را مشاهده کرد و این ایده به ذهن او رسید که چطور می شود در فاصله بین این دو ساختمان که هیچ کاربردی در حال حاظر ندارد فضایی ساخت که بشود در آن زندگی کرد.

اولین سوالی که برای ساخت این خانه برای او بوجود آمد این بود که چه کسی حاضر است در خانه ای با این ابعاد زندگی کند. او باید شخصی باشد که به گوشه نشینی علاقه دارد و تمایل داشته باشد که وقت خود را به انجام کاری خاص بگذراند. اما چه کاری؟

شزنی، یکی از موسسان گروه هنری سنترلا (Centrala) است و ادگار کارت که یک نویسنده و عضو همین گروه است تصمیم به همکاری با شزنی گرفت و هر دو شروع کردند به ساخت یک خانه مثلثی شکل که فضای کافی برای زندگی و کار یک نفر را فراهم کند.

جنس بدنه این خانه از استیل است و توسط راه پله می توان وارد این خانه شد که به صورت بازشو از داخل خانه به بیرون باز می شود.

باریک ترین قسمت این خانه بیشتر از 72 سانتیمتر نیست و همه اسباب و اثاثیه این منزل سفارشی می باشد و به گونه ای طراحی شده است که در این ابعاد جا بگیرد.

معمار این خانه می گوید که این خانه به یکی از نمادهای شهر ورشو تبدیل شده است و یکی از نقاطی است که توریست ها برای مشاهده آن به این شهر می آیند.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
مهین علیزاده
12 ماه پیش

باسلام عرض ادب بهترین فکری کرده صاحب خونه انشاله من هم درفکرهمیچین خانه ای درایران هستم

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.