انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت و امکانات

تیم 2نبش
9 ماه پیش
انواع ویلا در شمال از نظر موقعیت و امکانات

انواع ویلا در شمال

انواع ویلا در شمال را می‌توان از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد. سبک و شیوه ساخت، انتخاب محل و پلان و نقشه‌ای که برای ساخت ویلا در نظر گرفته می‌شود، هر یک بخشی از این بررسی‌ها را شامل می‌شود.

از طرفی قیمت این ویلاها بر اساس زمان و متریال مصرفی در ساخت، ابعاد و مساحت زمین مورد نظر و نیز تعداد طبقات متفاوت خواهد بود.

نمونه‌های ویلای دوبلکس و تریبلکس نیز از دیگر مواردی هستند که به‌لحاظ ساخت متفاوت و جذاب به‌نظر می‌رسند.

در این مطلب به معرفی تنوع ویلا در شمال می‌پردازیم. با ما تا انتهای مطلب همراهی کنید.

انواع ویلا در شمال: از مکان احداث تا شیوه ساخت!

شمال ایران را باید بی‌اغراق بهشتی نامید که همه مواهب طبیعی از جنگل و کوهستان تا دریا و ساحل را یکجا در خود دارد. مناظر زیبا، طبیعت آرام و هوای پاک این منطقه آن را به انتخاب اول بسیاری از افرادی تبدیل کرده که مایلند ویلاسازی را در پیش بگیرند یا خود مالک یکی از این املاک باشند. تنوع موجود در این ویلاها نیز آنقدر زیاد است که می‌تواند رضایت افراد با هر نوع سلیقه و الزامات کاربردی را تامین نموده و آنها را به ویلای رویایی و دوست‌داشتنی مورد نظرشان برساند.

یکی از ملاک‌های انتخاب انواع ویلا در شمال، محل ساخت آنهاست که در این بخش به آن می‌پردازیم.


ویلای شمالی خود را کجا بسازم؟

دریا؟ ساحل؟ یا کوهستان؟ تنوع بافت زمین‌های شمال که برای ساخت ویلا نیز مناسب باشند به‌حدی زیاد است که دست سازندگان را کاملا باز گذاشته و انواع ویلا در شمال را به نمونه‌های جذابی تبدیل کرده که گزینه‌های مورد علاقه افرادی با سلیقه‌های متنوع را در خود جا داده‌اند. برای مثال در شمال شاهد مناطقی با دسترسی آسان به دریا هستیم.

حاشیه ساحل با مراعات نکات ایمنی و فاصله مجاز، مکانی مناسب برای ساخت ویلاهای ساحلی است که این روزها طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. استفاده از هوای پاک ساحل و مناظر بی‌نظیر آن و دسترسی آسان به امکانات شهری می‌تواند دلیل تمایل بالای مالکین ویلاهای ساحلی را به ساخت و ساز در چنین مناطقی نشان دهد.

یکی دیگر از این مناطق، قسمت‌های مشرف به جنگل است که ویلاهای جنگلی را در خود جا داده است. طبیعت بکر و آرام در دل جنگل‌های شمال محل خوبی برای دوری از ازدحام شهری و سر و صدای آزار دهنده خودروها و صنایع در حال رشد است. جایی برای ریلکس و رسیدن به آرامش روحی که تاثیر زیادی در حفظ سلامتی اعصاب و روان داشته و فرد را به آرامش می‌رساند.

استان‌های شمالی هم‌چنین با قرار گرفتن بر روی نوار سبز جنگلی، فرصت مناسبی برای داشتن ویلاهای جنگلی زیبا و بی‌نظیری پدید آورده‌اند که از نگاه تیزبین سازندگان نیز دور نمانده است.

از مزایای انتخاب مکان‌های جنگلی برای ساخت ویلا، استفاده از متریال چوب در دسترس است. مزیتی که ضمن تامین ارزان بخشی از مصالح، زیبایی فوق‌العاده و نمای بی‌نظیری را نیز برای این نوع ویلاها به‌دنبال آورده است.

نمونه دیگر از انواع ویلا در شمال ویلاهای کوهستانی هستند که در ارتفاعات شمالی ساخته می‌شوند. مزیت هوای آزاد و پاک و مناظر فوق‌العاده کوهستانی، این ویلاها را به گزینه ایده‌آل برای بسیاری از مشتاقان اقامت در شمال تبدیل کرده است.

تنوع ویلاهای شمال از نظر فرم ساخت

انواع ویلا در شمال از نظر ساخت نیز دارای تنوع بالایی است. ویلاهای فلت، نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس از جمله این انواع هستند که برای الزامات کاربردی متنوع تهیه می‌شوند. شما می‌توانید با بازدید از نمونه‌های آماده این بناها و تهیه آنها موقعیت مناسبی را در میان انواع ویلا در شمال برای خود انتخاب نمایید.

سفارش ساخت این ویلاها در پروژه‌های پیمانکاری نیز به‌نوبه خود جذاب و مقرون به صرفه بوده و مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند. تصویر کلاسیک اغلب مردم از ویلا به‌عنوان ساختمانی یک طبقه با نمای کلاسیک و شیک است که امروزه به نام فلت معروف است. این نوع ویلا از راحتی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. به‌ویژه برای افرادی که مایلند در بنایی بدون پلکان و نیز هوای آزاد و طبیعت اطراف خود استفاده کنند. تنوع موجود در سبک ساخت انواع ویلا در شمال بر قیمت نهایی این نوع سازه نیز تاثیرگذار بوده و امکان تهیه آن را برای شهروندانی با هر سلیقه و توان خرید فراهم می‌کند. ویلاهای نیم پیلوت یا دوبلکس با وجود داشتن دو طبقه، از اختلاف ارتفاع کمتری نسبت به ساختمان‌های دو طبقه واقعی برخوردارند.

این کار اغلب با افزودن چند پله به بناهای معمولی و غیر دوبلکس امکان‌پذیر است. ویلای دوبلکس برای علاقمندان به این سبک با مزیت ویو زیباتر و امکان مشاهده مناظر بیشتر از ارتفاع همراه بوده و از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. در حالت نیم پیلوت از فضای زیرین به‌عنوان پارکینگ استفاده شده و تا حدودی تعدیل در قیمت و استفاده بهینه از فضای ویلا نیز صورت می‌گیرد. نمای داخلی و جلوه ظاهری ویلاها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و برای سلیقه‌های مختلف طراحی شده است.

از طراحی پله که بخش جدا نشدنی از جذابیت انواع ویلا در شمال را شامل می‌شود تا نما و ویو ساختمان که رو به جنگل، دریا و یا مناظر سرسبز طبیعی و کوهستانی طراحی شده باشد هر یک قسمتی از این تنوع را پدید می‌آورند.

سخن آخر

خرید زمین و ساخت ویلا یا استفاده از نمونه‌های آماده انواع ویلا در شمال امروزه به بخشی از زندگی لاکچری و و لذت شهرنشینان برای فرار از شلوغی و آلودگی کلانشهرها تبدیل شده است. هم‌چنین ساخت و ساز در شمال نمونه موفقی از سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید که به‌طور همزمان امکان استفاده شخصی یا واگذاری چنین بناهایی را به سایرین و کسب درآمد عالی را فراهم می‌کند.

شما نیز می‌توانید به مراجعه به سایت‌های عرضه کننده املاک و انواع ویلا در شمال، از نمونه‌های موجود بازدید نموده و ویلای دلخواه خود را انتخاب نمایید. تنوع موجود امکان انتخاب بهینه را به شما می‌دهد و بدون شک می‌توانید ویلای رویایی خود در شمال را با شرایط مناسبی خریداری نمایید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.