آشنایی با انوع کفپوش ها

شروین دولتشاهی
9 سال پیش
آشنایی با انوع کفپوش ها

در گذشته معمولا در کف خانه ها کفپوش های سیمانی یا موازییک به کار رفته می شد، اما امروزه تنوع بسیار بیشتری در کفپوش ها به وجود آمده و کفپوش های مانند سرامیک، پارکت و لینولیوم کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساختمان پیدا کرده اند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی تزیینی تر و برخی مقاوم تر هستند. اکنون می توانیم با انوع این کفپوش ها آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

سنگ :

سنگ گرانبهاترين نوع مصالح ساختماني است. يكي از موارد استفاده آن مفروش كردن كف آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي است. هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قيمت آن نيز گرانتر است. نقش و سختی سنگهای رنگی و تزيينی در ارزش گذاري آنها مؤثر است. وجود هرگونه لكه، رگه يا ترک در سنگهای قيمتی باعث كاهش ارزش آنها می شود. صيقلی دادن سنگها بعد از نصب، روشی برای از بين بردن ميكروب های بين درز سنگها است.

سرامیک :

سراميک در رنگ ها، فرم ها و ابعاد متنوعی موجود است. ابعاد بزرگتر آن گرانتر است. درزهاي سراميک ساو داده نمی شود و بعد از مدتی قابل تميز كردن نيست. سراميک سرد است. ضربه سنگين، ترک و لكه باعث ايجاد نمای بسيار زشتی در مجموعه چيدمان سراميک می شود.

موزایيک :

موزایيک از تركيب سيمان و ماسه ساخته می شود. روي موزاييک ساو داده می شود. بهتر است از استعمال انواع خاص آن كه ايجاد گرد و خاک زياد در كف ساختمان می كند پرهيز شود. موزاييک براي زير سازی كفپوش های ديگر مانند موكت استفاده می شود .

پاركت يا كفپوش چوبی :

پاركت نوعی كفپوش چوبی است كه روی موزاييک می چسبانند. روی پاركت را به دليل مقاومت كم آن در مقابل رطوبت با موادی مانند پوليستر يا پی وی سی می پوشانند كه بسيار مضر هستند و تماس با آن در صورت برهنه بودن پا غير بهداشتی است .

موكت :

موكت ها در رنگ ها، طرح ها و بافت های متنوع توليد می شوند. موكت بهتر است از الياف طبيعی تهيه شده باشد. موكت روي موزاییک چسبانده می شود.

كفپوش پلاستيكی يا لينوليوم :

لينوليوم از رايج ترين و متنوع ترين كفپوش هاست. معمولاً لينوليوم بصورت تكه ای،‌ ورقه ای و در ابعاد مختلف توليد می شود. شكل ورقه اي آن در فضاهای بزرگتر استفاده می شود .

منبع: www.ceramic-sakhteman.com

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.