15 نکته طلایی در گرفتن عکس پروفایل

حمیرا جعفرنیا
4 سال پیش
15 نکته طلایی در گرفتن عکس پروفایل

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حضور اکثر افراد جامعه در فضاهای مجازی، چطور معرفی کردن خودمون اونم فقط و فقط با یک ابزار به اسم عکس پروفایل اهمیت زیادی پیدا کرده.

عکس شما به عنوان یک مشاور باید محور اصلی برندتون باشه، و اگه در حال هزینه کردن پول برای تبلیغات پروفایلتون در سایت های تخصصی حوزه املاک و مستغلات مثل 2نبش هستید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کنه. عکس شما باید دارای این پیام باشه که شما به اندازه کافی برای کمک به مردم در طی یکی از تصمیمات مهم زندگیشون قابل اعتماد، لایق و مطمئن هستید.

در این مقاله 15 نکته از عکاسان و متخصصان زبان بدن یاد می گیرید، تا مطمئن شید عکس اولیه شما پیام درستی درباره برند شما می فرسته.

چطور تو عکس پروفایل تون مطمئن تر به نظر برسید؟

1. لبخند

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در عکس ها شادتر هستند، قابل اعتماد تر به نظر می رسند. عکس های این آزمون، از مشاورین فوق العاده لایق و خبره در دو دسته عکس هایی که شاد به نظر می رسند و عکس هایی که غمگین به نظر می رسند استفاده شده، و جالبه بدونید وقتی از سوژه های آزمون سوال کردند که چه کسی رو برای مشاور ملک خودتون انتخاب می کنید؟ همیشه افراد شاد رو انتخاب می کردند.

2.پس زمینه

ترکیب رنگ های پس زمینه با لباس هایی که می پوشید با رنگ چشم و موهاتون مطابقت داشته باشه.

3.لباس پوشیدن

مطابق با مخاطبتون لباس بپوشید، مشتری رویایی تون رو تصور کنید و ببینید که لازمه جلوی اون چی پوشیده باشید. در اکثر مواقع لازمه که لباس رسمی بپوشید. از لباس ها و جواهرات شلوغ پرهیز کنید چون توجه ها رو از صورت شما دور می کنه و شما می خواید که مردم شما رو قابل اعتماد، لایق و مطمئن به یاد داشته باشند. رنگ ها رو از لحاظ استراتژیکی انتخاب کنید و به کار ببرید. بعضی ها برای انتخاب رنگ رسمی با  پوشیدن لباس سیاه مشکل دارند و پرهیز می کنند چون سیاه رو با غم و مراسم تدفین مرتبط می دونند، در عوض می تونن سرمه ای و خاکستری بپوشن چون همه جا کاربرد داره.

4.آرایش کنید (اما نه خیلی زیاد)

آرایش درک افراد رو نسبت به قابل اعتماد بودن و لایق بودن در حرفه ای که هستید تغییر میده و نقش خیلی مهمی داره. آرایش هوشمندانه در مشاورین آقا هم به بهتر شدن عکس کمک می کنه، آقایون باید برای مرتب کردن موهاشون به آرایشگاه برن، اما تغییرات خیلی عجیب و چشم گیر ندن چون اعتماد به نفس رو پایین میاره. خانم ها هم باید قبل از عکس گرفتن آرایش داشته باشند اما سبکی که همیشه با اون راحت هستند و مدل های جدید رو برای این مورد امتحان نکنند به طور کلی آرایش زیاد باعث میشه غیر قابل اعتماد به نظر برسید.

5.حالت های مناسب

بسیاری از افراد هستند که از عکس گرفتن متنفرند! و این موضوع به این خاطر هست که همیشه از نتیجه پایانی عکسشون راضی نیستند و اعتماد به نفسشون رو پایین میاره. این نکته رو برای اعتماد به نفس بیشتر در عکس خودتون امتحان کنید: متمایل کردن چونه تون و اوردن صورتتون به جلو شما رو خوش عکس تر می کنه! ترفند اینه که چونه تون رو کمی به پایین متمایل کنید و صورت خود را یک ذره کوچولو به جلو ببرید که به اعتماد به نفس بیشتر کمک می کنه.

6.نگاه کردن با چشم نیمه باز

افراد با چشم باز ترسیده به نظر می رسند، در حالی که افرادی که چشماشونو خیلی کم باز می کنند با اعتماد به نفس تر به نظر می رسند. شاید باورتون نشه اما این نکته واقعا نتیجه بخشه!

7.یاد بگیرید چطور بطور طبیعی لبخند بزنید

خیلی از مشاورین اعتماد به نفس رو با سخت گیری و جدی بودن برای آژانس های املاک مرتبط می دونند، در صورتی که واقعا اینطور نیست و لبخند تاثیر فوق العاده ای تو عکستون میزاره، بعضی ها به طور کلی با استعداد زیبا لبخند زدن متولد میشن! اما این دلیل نمیشه که شما نمی تونید برای بهتر شدن لبخندتون تمرین کنید، از همین امروز مثل یک بازیگر، طبیعی لبخند زدن رو یاد بگیرید.

8.ژست قدرت

برای کلک زدن به ذهنتون برای ایجاد اعتماد به نفس ژست قدرت بگیرید! برای ایجاد این حس می تونید تمرین هایی روی حالت بدن تون انجام بدین، دست هاتون رو روی مفاصل ران قرار بدین، با دست هاتون بازوهاتونو بگیرید، و حتی بازوهاتونو مثل یک ابر مرد بالای سرتون نگه دارید! شاید با این کار چند لحظه ای بخندید و احساس حماقت کنید اما انجام این تمرین ها برای مدت کم به بالا بردن احساس قدرت و اعتماد به نفس تون کمک میکنه.

9.راست بشینید یا بایستید

مردم شما رو بر اساس حالت بدنتون قضاوت می کنند.

10.آروم باشید و نفس عمیق بکشید

می دونم که گفتن واژه آروم باش به طور کلی آدم رو نگران تر می کنه، اما آروم بودن در طی عکس گرفتن برای با اعتماد به نفس به نظر رسیدن شما فوق العاده ضروریه.

11.ژست تون رو پیدا کنید

قبل از عکس گرفتن ژست های مختلفی رو جلو آینه تمرین کنید تا بهترین ژست مناسب شخصیت تون رو پیدا کنید. یک شونه خودتون رو دورتر از دوربین کج کنید، کج کردن در حد یک شونه دورتر از دوربین پروفایل تنه شما رو باریک می کنه و عکسی با عمق بیشتر به وجود میاد.

12.سرتون رو کمی کج کنید

سرتون رو همیشه خیلی کم به طرف پایین ترین شونه تون خم کنید. این جز دسته ژست های قدرت و مردونه قرار میگیره و میشه گفت که قدرت و اعتماد به نفس ساطع می کنه!

13.ایده بگیرید

عکس تون رو به دوستاتون نشون بدید و از اون ها نظر و ایده بخوایید.

14.عکاس حرفه ای استخدام کنید

از همه آسون تر اینه که یک عکاس حرفه ای که همه ی ریزه کاری ها رو در زمینه عکاسی میدونه استخدام کنید و بهش اعتماد کنید.

15.پرتره محیطی بگیرید

اگه عکاس استخدام کردید ازش بخوایین از شما در حال کار کردن در محیط کار تون هم عکس بگیره مثلا نشستن شما پشت میز کار، ایستادن اونطرف میز کنفرانس، با تلفن حرف زدن و ... این عکس ها به برند سازی شما کمک می کنه، و می تونید در سایت های املاکی که عضو هستید اونها رو آپلود کنید.

نتیجه:

یک عکس عالی باید محور اصلی تلاش های برند شخصی شما باشه. وقت بزارید، تلاش کنید، عکاس حرفه ای استخدام کنید و با کار کردن بر روی اعتماد به نفس، لبخند، لباس ها و ژست تون یک قدم بیشتر برای رسیدن به هدف بردارید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
28 فروردین ساعت 9:52 در دسترس نبودن 28 فروردین ساعت 10:34 جواب نداد
8 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
رضا شاه قاسی
مشرق زمین
5 سال پیش

سلام عالي بود و ممنونم از سايتتون

سعید طیبی
املاک سراسری مبین مشهد
5 سال پیش

سلام با تشكر از مطالب مفيدتون عالي بود

مهران شریفی
مسکن شریفی
6 سال پیش

جالب بود . ممنون

مهندس ذوالفقاری
املاک پرشین
6 سال پیش

بينهايت سپاسگذارم

محمد ر
7 سال پیش

عالی بود.مرسی

فرهاد خواجوی
املاک خواجوی
7 سال پیش

خیلی خوب بود تشکر فراوان

حسن رضایی زاده بلد
مسکن پارسه
7 سال پیش

خیلی عالی بود متشکرم

مبینا معمار
7 سال پیش

خیلی جالب و مفید بود متشکرم

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.