کجای محمودآباد ملک بخریم؟معرفی بهترین مناطق جهت خرید ویلا

مهرانگیز مجاوری سماک
11 ماه پیش
کجای محمودآباد ملک بخریم؟معرفی بهترین مناطق جهت خرید ویلا

شهرستان محمودآباد یکی از شهرهای مهم در شرق مازندران است و به دلیل ساحل پهناور، آب و هوا و طبیعت بی‌نظیرش و نزدیکی به پایتخت، در تمام طول سال گردشگران بسیاری را از تهران و از نقاط مختلف کشور پذیرا می‌باشد. اگر به فکر سرمایه‌گذاری هستید و این سوال که بهتر است کجای محمودآباد ملک بخریم، ذهن‌تان را درگیر کرده است، از شما دعوت می‌شود که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

طبیعت غنی محمود آباد و روستاهای اطرافش که شامل ساحل و جنگل و کوهستان در کنار یکدیگر می‌باشد، بهترین موقعیت را فراهم آورده تا سرمایه گذاران به این فکر بیافتند که با خرید ویلا در شمال و ساخت اقامتگاههای بومگردی و شهرک سازی در ساحل و جنگل، موقعیت‌هایی را برای پیشرفت منطقه و البته معاملاتی سودآور برای بومیان منطقه محیا نمایند. اگر بخواهید مطالب کاملتری در مورد آب وهوا، راههای دسترسی، جاذبه‌های گردشگری و بسیاری اطلاعات مفید دیگر در مورد محمودآباد بخوانید می‌توانید به مقاله محمودآباد مازندران کجاست مراجعه نمایید.

 

کجای محمودآباد ملک بخریم؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که قصد سرمایه گذاری در حوزه املاک را دارند، این است که خرید ملک در چه مناطقی با ریسک کمتری روبرو خواهد بود و بهترین جاها برای خرید ویلا، زمین و آپارتمان کجاست؟ خرید ویلا در شمال حتی اگر برای استفاده شخصی نیز نباشد، می‌تواند بعنوان یک منبع درآمد خوب در نظر گرفته شود.

در محمودآباد نیز با پیشرفت امکانات شهری و توریستی و جذب گردشگران بسیاری که در فصول مختلف سال به آنجا سفر می‌کنند، خرید ویلا و آپارتمان رشد بسیاری داشته و درآمد عده زیادی از اهالی، بر پایه گردشگری و اجاره اقامتگاه‌های بومی، هتل آپارتمان، ویلاو فروش محصولات غذایی و صنایع دستی به مسافران بنا شده است. حال کجای محمودآباد ملک بخریم؟ از آنجایی که خط ساحلی در شهرستان محمودآباد طولانی است و چیزی حدود 30 کیلومتر می‌باشد، و در ضمن طبیعت کوهستانی و روستاهای جنگلی خوش آب و هوایی نیز دارد، اگر بخواهید در این شهر سرمایه گذاری کنید، حتما نیاز به بررسی‌های اولیه خواهید داشت.

شما یا هر کسی که قصد خرید ملک را دارید، با سرمایه‌گذاری در این معامله قطعا انتظار کسب سود در آینده‌ای نزدیک را خواهید داشت. پس باید در منطقه‌ای ملک خود را انتخاب کنید که پس از مدتی پیشرفت نموده و افزایش قیمت داشته باشد. اگر هم قصد سکونت در آن ویلا یا آپارتمان را داشتید، باید بپرسید که کجای محمودآباد ملک بخریم تا علاوه بر سودآور بودن، خوش آب و هوا و دارای امکانات کافی برای زندگی نیز باشد. اینجاست که باید تحقیقات میدانی و منطقه‌ای را آغاز نموده و حتما یک سفر به شهرستان محمودآباد و مناطق سرسبز اطراف و روستاهای خوش آب و هوای آن داشته باشید و از کارشناسان حوزه املاک و اقوام بومی منطقه کمک بگیرید و در درجه اول شناخت کافی از آن شهر کسب نمایید.

 

محمودآباد را بهتر بشناسیم

شهرستان محمودآباد از شرق با فریدونکنار، از غرب با شهرستان نور، از جنوب با آمل همسایه بوده و از شمال به دریای خزر منتهی می‌شود. محمودآباد قبلا بخشی از شهرستان آمل بود و قومیت مردمانش طبری، زبان و گویش مازندرانی دارند و گذران زندگی آنها بر پایه باغداری، برنجکاری، ماهیگیری و گردشگری می‌باشد.

صدها سال پیش، زمانی که آمل پایتخت طبرستان و ایران بود، در تواریخ از سرزمینی به نام اهلم یاد شده که بندری در جوار آمل بوده و منطقه‌ای حساس و مهم محسوب می‌شد که در واقع همان محمود آباد قدیم می‌باشد. در دوران قاجار و در زمان ناصرالدین شاه رسیدگی‌های بسیاری به این شهرستان شد. حتی برای راه اندازی راه آهن از محمودآباد به آمل نیز اقداماتی صورت گرفت که به دلیل مخالفت‌هایی که با آن روبرو شد، پروژه متوقف ماند و هم اکنون نیز بقایای ریلهای قدمی در منطقه به چشم می‌خورد.

در سالهای اخیر، ویلاسازی‌های بسیاری در این شهر و برخی از روستاهای آن از جمله خشت سر صورت گرفته و طرفداران بسیاری برای خرید و سرمایه گذاری داشته اند. اینکه کجای محمودآباد ملک بخریم تا سودآور باشد، مستلزم بررسی آب و هوا، شناخت امکانات آن منطقه و مکان‌های دیدنی محمودآباد است.

 

آب و هوای بهترین مناطق محمودآباد

با شناخت کامل از مکان‌های دیدنی، آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی شهر، بهتر می‌توانیم تصمیم بگیریم که کجای محمودآباد ملک بخریم. محمودآباد از شهرهای ساحلی و جنگلی جلگه‌ای استان مازندران محسوب می‌شود و در زمینهای جلگه‌ای آن کشتزارهای برنج بسیاری وجود دارد که بهترین محصولات برنج مازندران در آنجا کشت شده و برای فروش به سراسر ایران عرضه و حتی به کشورهای دیگر صادر نیز می‌شود.

مهم‌ترین جاذبه گردشگری محمودآباد جنگلهای معروف و ساحل زیبای سرخ‌رود است که تماشای طلوع و غروب رویایی خورشید در آن جذاب و دلچسب است. آب و هوای محمودآباد مانند بسیاری از مناطق و شهرهای ساحلی دریای خزر معتدل و مرطوب است. تابستانهای گرم و شرجی و زمستانهای پربارشی دارد. با وجود رطوبت و شرجی بودن هوای شمال، کجای محمودآباد ملک بخریم که در روزهای تابستان لذت بیشتری از این آب و هوا برده و در عین حال از سایر جاذبه‌های توریستی منطقه نیز غافل نشویم.

با خرید یک ویلای ساحلی در محمودآباد می‌توانید با شنا در آبهای دریای خزر و لذت بردن از تفریحات ساحلی، اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان داشته باشید. ماههای اردیبهشت و شهریور هوای محمودآباد بسیار مطبوع‌تر می‌باشد و سپری نمودن روزهای بهاری و تماشای خزان پاییز در جنگل‌های اطراف محمودآباد بسیار لذت بخش است. در نتیجه به سر بردن اوقات فراغت در یک ویلای جنگلی، فرصت جذابی برای دوستدارن طبیعت است.

 

معرفی بهترین مناطق جهت خرید ویلا در محمودآباد

در کشور ما یکی از راههای سرمایه گذاری و کسب درآمد، خرید ویلا در شمال و ساخت و ساز در شهرهای شمالی به منظور فروش و اجاره به بومگردان و گردشگران است. محمودآباد نیز یکی از مقاصد گردشگری مهم در سواحل دریای خزر بوده که علاوه بر ساحل دریا، طبیعت بکر و سرسبز بسیاری دارد و مسافران و گردشگران، آنجا را برای تفریح و اقامت موقت خود بر می‌گزینند.

همواره عده بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران با مرور وبسایت‌ها و مراجعه به مشاورین املاک منطقه می‌پرسند که کجای محمودآباد ملک بخریم تا هم خوش آب و هوا بوده و هم سودآور باشد. در اینجا می‌خواهیم شما را با چند مورد از مناطق و جاهای دیدنی و رو به پیشرفت محمودآباد آشنا کنیم که برای سرمایه گذاری می‌تواند مناسب باشد.

برای خرید ویلا در محمودآباد، معیارهای مهمی را باید در نظر داشته باشیم. می‌توانیم در محمودآباد در نزدیک ساحل دریا اقدام به خرید ویلای ساحلی کنیم و یا در مناطق جنگلی ویلا بخریم. انتخاب اینکه کجای محمودآباد ملک بخریم، بستگی به سلیقه شخصی، سبک زندگی و نوع استفاده‌ای دارد که قرار است از ویلای خود داشته باشیم. و البته میزان بودجه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم.

یک توصیه مهم در هنگام خرید ویلا در شمال این است که در درجه اول نیازها و انتظارات خود را دقیقا مشخص نموده و بودجه‌ای که برای خرید ملک قادر به پرداخت آن هستید را تعیین نمایید. حال که در یک شهر ساحلی تصمیم یه خرید ملک دارید، بهتر است که در پاسخ به سوال کجای محمودآباد ملک بخریم، ابتدا مناطق ساحلی را از نظر بگذرانید سپس یه مناطق دیگر شهر فکر کنید. بدین ترتیب گزینه‌های خود را محدودتر نموده‌اید و راحت‌تر می‌توانید بررسی‌های خود را انجام دهید.

 

خرید ویلای ساحلی در محمودآباد

ویلاهای ساخته شده در نزدیکی ساحل محمودآباد بسیارند و از نظر ساخت و امکاناتی که دارند و قیمت، بسیار متفاوت هستند. شما می‌توانید هم یک ویلای لوکس استخردار با متراژ بالا، باغ ویلاهای دوبلکس و تریپلکس بخرید و هم می‌توانید کمتر هزینه نموده و یک ویلای فلت خوش ساخت ساحلی با قیمت مناسب‌تر تهیه نمایید. در هر صورت باید دقت کنید که قیمت‌گذاری روی ملکی که می‌خرید کارشناسی شده و زیر نظر مشاورین املاک شناخته شده انجام گردد.

اگر قصد خرید ویلای ساحلی را داشته باشیم، باید دقت کنیم کجای محمودآباد ملک بخریم که فاصله آن تا دریا بیش از 500 متر نباشد. ضمن اینکه خرید ویلا در مرکز شهر که شلوغ و پر رفت و آمد است، و یا در حومه شهر که از امکانات رفاهی فاصله دارد، چندان مناسب نخواهد بود. در نتیجه تحقیقات و شناخت جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر در تصمیم‌گیری برای خرید ویلا در محمودآباد لازم و ضروری است.

در مسیر جاده محمودآباد به آمل به سمت سواحل سرخرود، زیباترین مناطق ساحلی برای خرید ویلا می‌باشد. مناظر جنگلی و دشت‌های سرسبز و شالیزارهای اطراف منطقه سرخرود بسیار زیبا و چشم نواز بوده و تماشای صیادانی که به ماهیگیری مشغولند و طلوع و غروب زیبای خورشید در این منطقه، حیرت انگیز است.

 

خرید ویلا جنگلی در محمودآباد

به جز ساحل دریای خزر، کجای محمودآباد ملک بخریم که ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد و در عین حال خوش آب و هوا و سرسبز نیز باشد؟ در اطراف محمودآباد روستاهای تاریخی و بسیار زیبایی هستند که اکثرا به جنگل های سرسبزی راه دارند و می‌توانیم با خرید ویلاهای جنگلی در حوالی این روستاها از طبیعت زیبا و خیره‌کننده آنها لذت ببریم. اکثر ویلاهای جنگلی در این مناطق ویوی درختان سرسبز و صدای آب رودخانه را دارند و آرامش خاصی مخصوصا در هنگام طلوع خورشید به شما هدیه می‌دهند.

در میان ویلاهای جنگلی محمودآباد هم می‌توان ویلاهای نوساز و مدرن و هم ویلاهای چند سال ساخت و ارزانتر را مشاهده نمود. یکی از این مناطق جنگلی که ساخت و ساز ویلا در اطراف آن رونق گرفته، منطقه جنگلی تشبندان نام دارد که در سمت شرق جاده آمل- محمودآباد بوده، و بسیار بکر و زیبا می‌باشد. در سالهای اخیر برخی از جنگل‌های این منطقه تبدیل به زمین کشاورزی شده‌اند.

جنگل معروف دیگر جنگل بونده در مجاورت روستای بونده در غرب جاده آمل - محمودآباد می‌باشد که تا روستاهای شهرستان نور ادامه دارد و در حال حاضر در اختیار سازمان آستان قدس رضوی می‌باشد. در منطقه سیاهرود محمودآباد نیز ویلاسازیهای متعددی انجام شده و برای سرمایه گذاری مناسبند.

اگر به دنبال این هستیم که کجای محمودآباد ملک بخریم تا بتوانیم آنرا تبدیل به یک اقامتگاه بومگردی کنیم، بهتر است بدانید که اکثر ویلاهای جنگلی در محمودآباد مجهز به وسایل منزل و مبله هستند و چون به منظور اجاره به گردشگران سرمایه گذاری می‌شوند، با همان وسایل نیز خرید و فروش می‌گردند.

 

خرید زمین در محمودآباد

می‌توانیم بجای خرید ویلا، درفکر خرید یک قطعه زمین با موقعیت خوب باشیم و بعدا در یک موقعیت مناسب اقدام به ساخت ویلایی با سلیقه خود نماییم. اگر به دنبال سرمایه گذاری باشیم، کجای محمودآباد ملک بخریم که زمینهای اطراف آن در حال ترقی باشند و به زودی با پیشرفت منطقه، ملک خریداری شده ما نیز به سود دهی برسد؟ زمینهای محمودآباد نسبت به شهرهای دیگر استان مازندارن موقعیت رو به پیشرفت‌تری داشته و پتانسیل سرمایه‌گذاری را دارند.

با توجه به گسترش صنعت گردشگری در استان‌های شمالی بخصوص مازندران و شهرستان محمودآباد، و علاقه مردم به داشتن ویلایی در یک منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت، سرمایه‌گذاری با خرید زمین در روستاهای اطراف محمودآباد در چند سال آینده روند رو به رشدی خواهد داشت. فقط کافیست که کمی هوشمندانه عمل نموده، نوسان قیمت بازار را در برهه‌های زمانی خاص و فصول مناسب برای خرید و فروش را بشناسیم و بدانیم که کجای محمودآباد ملک بخریم تا در آینده‌ی نزدیک، شاهد رشد و افزایش قیمت‌ آن باشیم.

 

نکات طلایی قبل از خرید ملک در محمودآباد

در عین حال که بررسی می‌کنیم کجای محمودآباد ملک بخریم تا سود کنیم، بهتر است به چند نکته مهم در هنگام خرید دقت داشته باشیم.

  • در هنگام خرید زمین برای ساخت ویلا، دقت کنیم که چه تعداد ویلا در آن اطراف ساخته شده است. کم بودن تعداد ویلاهای ساخته شده یا در حال ساخت نشانه خوبی نیست و باید بیشتر تحقیق کنیم.
  •  
  • بهتر است از شرکت‌های معتبر ساختمانی خرید کنید یا برای تحقیق نمودن وضعیت منطقه از آنان پرس و جو کنید.
  •  
  • حتما بررسی کنید که دسترسی به مرکز شهر و امکانات رفاهی آن منطقه چگونه است.
  •  
  • بررسی محیط اطراف ویلای مورد نظر. مثلا وجود کارخانه و آلودگیهای محیطی مربوط به آن
  •  
  • هر ارزانی بی حکمت نیست. کلیه مسائل حقوقی مربوط به ملک و مالک را بررسی نماید.
  •  
  • ارتفاع و شیب زمین را درنظر گرفته و به استانداردهای مورد نظر در برابر حوادث طبیعی دقت کافی داشته باشید.

 


جمع بندی و نتیجه گیری :

اگر قصد خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی را دارید، شهرستان محمودآباد با طبیعتی بی نظیر و نزدیکی ساحل به جنگل، گزینه بسیار مناسبی برای بررسی است و بهتر است که قبل از هر چیز بدانیم کجای محمودآباد ملک بخریم که هم سرمایه گذاری مناسبی کرده باشیم و هم مکانی امن و آرام برای گذراندن تعطیلات و اوقات فراغت خانواده و دوستان داشته باشیم.

برای خرید ملک در محمودآباد اولین پیشنهاد ما مناطق ساحلی نزدیک به شهر می‌باشد تا در عین حال که از ساحل زیبای خزر لذت می‌بریم، از امکانات رفاهی، تفریحی، مراکز خرید و سایر جاذبه‌های توریستی دورنباشیم. پیشنهاد بعدی برای کسانی که محیطی جنگلی و سرسبز را می‌پسندند، ویلاهای دوبلکس و باغ ویلاهایی است که کمی با شهر فاصله داشته و در روستاهای اطراف ساخته شده‌اند و اکثرا استخردار نیز بوده و امکان لذت بردن از شنا در شرایط آب و هوای شمال را نیز دارند.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
1 نظر در مورد این مطلب ثبت شده
حسین علی پیری ملکی
4 ماه پیش

به اطلاعات بیشتری در مورد خرید احتیاج دارم

2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.