همه دیدنیهای تنکابن برای زندگی یا مسافرت

تیم 2نبش
12 ماه پیش
جاهای دیدنی تنکابن برای زندگی یا مسافرت کردن (عکس)

شهر تنکابن و مکان های دیدنی آن

تنکابن اگر اغراق نباشد یکی از زیباترین و رویایی‌ترین شهرهای استان مازندران از لحاظ طبیعت و جاذبه های گردشگری به حساب می‌آید. این شهر در غرب استان مازندران واقع شده است که با طبیعتی زیبا و چشم نواز هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و جهان است.

جاذبه های گردشگری تنکابن

این شهرستان زیبا و باصفا دارای رودخانه ها، چشمه ها، جنگل ها، آبشارها و درختان زیبا و سر به فلک کشیده ای است که شگفتی زیبایی را خلق کرده است و به طبع برای اشخاصی که مایل به استراحت در یک منطقه دنج و زیبا هستند سفر به تنکابن و از نزدیک مشاهده جاذبه های گردشگری این شهر می تواند یک تجربه سفر به یاد ماندنی را به همراه داشته باشد.
در این مقاله قصد داریم به چند مورد از جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهرستان تنکابن اشاره کنیم. شهرستانی که به دلیل آب و هوایی بی نظیر خود همیشه جایگاه و زیستگاهی مناسب برای حیوانات و یکی از محل ها و مقصدهای جذاب برای گردشگران و توریست ها بوده است.

جاذبه های گردشگری تنکابن

غار آبی دانیال | از زیباترین جاذبه های گردشگری تنکابن

اشخاصی که قصد سفر به شهرستان تنکابن و دیدن جاذبه های دیدنی این شهر را دارند نباید از دیدن غار آبی دانیال که بدون شک بعد از غار قوری قلعه کرمانشاه به عنوان دومین غار بزرگ آبی ایران به شمار می رود، غافل شوند. این غار آبی شباهت زیادی به غار علیصدر که در استان همدان واقع شده دارد و آهک هایی که از سقف این غار آویزان شده میلیون ها سال قدمت دارد و آبی که در این غار جریان دارد بسیار شیرین و گوارا است.

غار آبی دانیال

جنگل زیبا و وصف‌ناپذیرِ دوهزار

جنگل دوهزار هم یکی دیگر از مناطق زیبا و وصف ناپذیر شهرستان تنکابن به شمار می رود که بدون شک منطقه ای چشم نواز و بی بدیل به این به شهرستان بخشیده است که به طبع جایگاهی مناسب برای گردشگران و توریست ها به حساب می آید.

جنگل دوهزار تنکابن در اصل یک منطقه کوهستانی است که با دره های سرسبز، درختان، گیاهان، چمنزارها و کوه های سر به فلک کشیده پوشیده شده که دارای آب و هوایی مناسب و دلنشین است و باعث ایجاد منطقه ای بکر برای گردش و همچنین رشد و نمو درختان و گیاهان شده است.

جنگل زیبا و وصف‌ناپذیرِ دوهزار

دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر هم در جنوب شهرستان تنکابن و در منطقه جنگل دوهزار واقع است که یکی از بی بدیل ترین صحنه های طبیعت را به رخ همگان می کشاند. این دشت زیبا و پر درخت در بین 4 کوه محصور شده که ارتفاع آن از سطح دریا به 2 هزار متر می رسد که در اصل مرز بین جنگل های پر درخت و کوه های پوشیده از برف الموت است.
زیبایی دشت دریاسر در فصل بهار که میزبان گل های زرد رنگ است دو چندان می شود و به همین دلیل است که به بهشت اردیبهشت ایران مشهور شده است و اهالی این منطقه به این دشت زیبا هم دشت ستاره می گویند که در شب های بدون ابر می توان دشت وسیع و بزرگی از ستاره ها را در آسمان دریاسر به نظاره نشست.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک جنگلی چالدره در مساحتی بالغ بر 94 هکتار که در 18 کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دوهزار منتهی می شود قرار دارد که در اصل در نقطه اتصال بین دو رودخانه دوهزار و سه هزار قرار دارد. پارک جنگلی چالدره یک دره عمیق و سرسبز و پر از درخت و منطقه ای بکر و دست نخورده برای گردشگران و توریست ها است که می تواند آرامشی عجیب و وصف ناپذیر را به شخص منتقل کند.
درختانی که در این پارک جنگلی قرار دارد بیشتر از نوع افرا و توسکا است که در کنار این درختان بوته های سرخس هم که وسعت زیادی از جنگل را پوشانده است، قرار دارد. مورد جالبی که در این منطقه به چشم می خورد کلبه های جنگلی است که به مسافران و گردشگران اجاره داده می شود.

پارک جنگلی چالدره تنکابن

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه داران یک منطقه حفاظت شده و زیبا است که در فاصله 30 کیلومتری جاده تنکابن به سمت چالوس قرار دارد که فاصله این پارک تا ساحل دریا به کمتر از 120 متر می رسد. پارک ملی خشکه داران به خاطر اینکه یک مکان حفاظت شده است به یک مکان کاملاً بکر و دست نخورده تبدیل شده که به جرأت می توان گفت که این جنگل یکی از آخرین بازمانده های اکوسیستم های جنگلی در شمال کشور محسوب می شود که مساحتی در حدود 2 میلیون و 600 هزار متر مربع را تحت اختیار خودش قرار داده است.
در پارک ملی خشکه داران تنکابن انواع مختلفی از جانواران مانند شغال، گرگ، گربه وحشی، غاز، مرغابی و غیره و انواع مختلفی از گیاهان و درختان مانند توسکا، انار، بلوط، ازگیل جنگلی، لرگ، ممرز و غیره به وفور یافت می شود.

پارک ملی خشکه داران

چشمه آبگرم فلکده

یکی از جاذبه های گردشگری و پدیده کاملاً طبیعی در شهرستان تنکابن که خاصیت درمانی هم دارد چشمه آبگرم فلکده است که در جنگل های دوهزار این شهرستان واقع شده است. به واسطه همین چشمه آبگرم است که منطقه فلکده به این اسم مشهور شده است و به طبع شهرت و معروفیت زیادی را هم به دست آورده است.

چشمه آبگرم فلکده

از ویژگی هایی که می توان برای این چشمه آبگرم بیان کرد عدم وجود گوگرد و خاصیت شرب بودن آبگرم است که باعث شده خیلی از افراد برای درمان بیماری ها و دردهای مفصلی از این چشمه استفاده کنند. دور تا دور این چشمه آبگرم یک منظره چشم نواز و زیبا از جنگل های سرسبز و باشکوه از درختان کاج و سرو تشکیل شده است که زیبایی خاصی را به این منطقه بخشیده است.

آبشار سنگ بن چشمه

یکی دیگر از زیباترین پدیده ها و جاذبه های گردشگری شهرستان تنکابن که کاملاً طبیعی هم هست آبشاری زیبا به نام سنگ بن چشمه است که در منطقه ای مملو از درختان سرسبز افرا، بلوط و توسکا قرار داد. این آبشار در منطقه ای کاملاً بکر و دست نخورده در مجاورت جنگل سوته چال قرار دارد که اگر اغراق نباشد یکی از محبوب ترین منطقه ها و مقصدهای گردشگری در استان مازندران همین آبشار سنگ بن چشمه است.

آبشار سنگ بن چشمه
این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
ما در تیم تولید محتوا 2نبش با جمع آوری جدیدترین اخبار و آموزش های مرتبط در حوزه املاک و مسکن، همواره در تلاشیم تا در جهت افزایش آگاهی و سطح دانش افراد در این حوزه یک جامعه آموزشی کامل محیا کنیم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.