بهترین محله‌های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان کجاست؟

مهرانگیز مجاوری سماک
9 ماه پیش
بهترین محله‌های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان کجاست؟

خرید خانه یکی از مهم‌ترین تصمیمات مالی در زندگی است. این تصمیم می‌تواند تأثیر زیادی بر آینده شما و خانواده‌تان داشته باشد. اگر به دنبال خرید خانه هستید به‌ دقت عمل کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. پیدا کردن بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان شاید به‌ سختی پیدا کردن منزل مناسب در کلان‌ شهر تهران باشد. زیرا مشهد پس از تهران در رتبه دوم پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران قرار دارد. با ادامه متن با بررسی لیستی از بهترین محله‌ ها و دلیل اینکه این مناطق در این لیست قرار گرفته‌اند با ما همراه باشید.

بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان

پیدا کردن منزل مناسب با توجه‌ به معیار هر کسی متفاوت است. برای مثال شاید برای شخصی آرام و بدون هیاهو بودن محله، مهم باشد و برعکس برای عده‌ای نزدیکی به امکانات و مرکز شهر بودن مهم باشد هر چند پر از هیاهو و شلوغ باشد. اما در کل مواردی مانند عریض بودن کوچه‌ها، نزدیکی به مدرسه و مراکز آموزشی، نزدیکی به مراکز خرید و تعداد کم واحدهای مسکونی مهم است. در نتیجه در ادامه مناطقی که این ویژگی‌ها را دارند و می‌توانند بعنوان بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه باشند، معرفی می‌شوند.

برای خرید خانه باید چه حداقل‌های داشته باشید؟

  • شما ابتدا باید توانایی مالی داشته باشید که 20 درصد از هزینه مسکن را به عنوان سپرده اولیه پرداخت کنید.
  • باید اعتبار مالی داشته باشید که اقساط مسکن خود را پرداخت کنید.
  • خریدار باید مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و در برخی موارد گواهی اشتغال داشته باشد.

هنگام خرید خانه باید به چه عواملی توجه کرد؟

  1. موقعیت: گزینه خیلی مهم این است که خانه در منطقه‌ای قرار داشته باشد که برای شما مناسب باشد.
  2. اندازه خانه: خانه‌ای که می‌خواهید خریداری کنید باید به‌ اندازه نیاز شما و خانواده‌تان جا داشته باشد.
  3. مشخصات و ویژگی‌ها: خانه مورد نظر باید دارای ویژگی‌هایی باشد که برای شما مهم است مانند تعداداتاق خواب، سرویش بهداشتی، و پارکینگ

مناطق مناسب مشهد برای سرمایه گذاری

مشهد مرکز استان خراسان رضوی و یکی از شهرهایی است که فرصت‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت در اختیارتان قرار می‌دهد. اما پیدا کردن بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان کار چندان راحتی نیست. از جمله مهم‌ترین مواردی که در کلان‌ شهرهایی مانند مشهد باید مورد توجه قرار دهید دسترسی به حمل‌ ونقل عمومی مانند مترو، خطوط اتوبوس‌ رانی و بزرگ‌ راه‌های اصلی است. زیرا دراین شهرهای شلوغ اطمینان از نزدیکی به مجاری ارتباطی گزینه مهمی برای رفت‌ وآمد است.

لیست بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه و آپارتمان

محله کوی مهدی

یکی از محلات جنوب شهر مشهد که دارای زمین‌های ارزان‌ قیمت و موقعیت مناسب است کوی مهدی است که در همسایگی کوی پلیس، کوی سیدی و کوی قائم قرار گرفته است.

محله کشاورز

محله کشاورز در همسایگی بلوار حر، شهرک شهید معقول و شهرک رجایی قرار دارد. این محله واقع در جنوب شرق مشهد است و یکی از محله‌های منطقه 6 مشهد است.

محله کوی طلاب

کوی طلاب در ضلع شرقی منطقه 4 قرار دارد و از نظر موقعیت به بلوار نبوت و بلوار ابوریحان نزدیکی دارد. کتابخانه و آمفی تئاتر از مراکز پر رفت و آمد کوی طلاب هستند. شاید قیمت خانه در این منطقه پایین نباشد اما موقعیت مکانی و دسترسی به امکانات شهری برای ساکنین فراهم کرده است.

محله کوی امیرالمؤمنین

یکی از محله‌های نزدیک به حرم امام رضا و واقع در شرق مشهد کوی امیرالمؤمنین است که از لحاظ دسترسی به حمل‌ ونقل عمومی  در موقعیت عالی قرار دارد کوی امیرالمؤمنین از نظر گستردگی در پنج منطقه مشهد گسترده شده است.

محله رضا شهر

دانشکده علوم پزشکی مشهد و از طرف دیگر دانشگاه فردوس در همسایگی محله رضا شهر قرار گرفته‌ و باعث ایجاد بافت فرهنگی در این منطقه شده‌اند. خانه‌های رضا شهر عموماً نوساز، بسیار لوکس و با متراژ بالا هستند در نتیجه قیمت ملک در این منطقه متوسط است و در نهایت بهتر است بدانید این محله در منطقه 9 شهرداری مشهد قرار دارد.

خیابان سناباد

یکی از محلات قدیمی شهر که واقع در منطقه یک مشهد است، خیابان سناباد می‌باشد. این خیابان از لحاظ تجاری بیشتر دارای فروشگاه‌های لوازم‌خانگی، وسایل چوبی و مرکز فروش لباس عروس و داماد است. محله‌ای آرام با خانه لوکس و گران قیمت.

محله الهیه

محله الهیه یکی از محله‌های منطقه 12 مشهد که به دلیل خانه‌ها و آپاتمان‌های نوسازش بسیار معروف است. این محله از مرکز شهر دور است اما چیزی از نظر امکانات کم ندارد قیمت‌ املاک این محله متوسط است.

منطقه احمدآباد

یکی از مناطق مرفه ‌نشین شهر مشهد منطقه احمدآباد است که در منطقه یک مشهد واقع است. بافت منازل این منطقه عمدتاً ویلایی است و تعداد کمتری آپارتمان در این محله وجود دارد. دیدن پاساژهای بزرگ و لوکس در خیابان‌های این منطقه بسیار رایج است در نتیجه این منطقه از موقعیت تجاری خوبی برخوردار است.

 

بدترین مناطق مشهد برای خرید خانه

حال که با بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه با قیمت مناسب آشنا شدید، وقت آن است که با بدترین مناطق هم آشنا شوید مناطقی که مردم بسیار مهمان‌نواز و خون‌گرمی دارد اما با کمبود امکانات و مشکلات معیشتی رو‌به‌رو است. وجود فقر در این مناطق باعث شده است تا ظاهر این مناطق خوب جلوه‌گر نباشد. مناطقی مانند شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) و محله خواجه ربیع در دسته بدترین مناطق برای خرید خانه قرار گرفته‌اند.

بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه ویلایی

برخی از مناطق مشهد به‌عنوان لوکس‌ترین و بهترین محله‌ های مشهد معروف هستند. این مناطق دارای خانه‌های دوبلکس و ویلاهای مدرن هستند در این میان از منطقه سجاد به عنوان گل سرسبد بالاشهر مشهد یاد می‌شود پس از آن مناقطی مانند: هنرستان، هفت تیر، اوایل کوثر، صیاد شیرازی، راهنمایی، احمدآباد، دانشجو و دانش‌آموز از بهترین محله‌ های مشهد برای خرید خانه لوکس هستند.

 

جمع بندی و نتیجه گیری:

خرید خانه رؤیای شیرین بسیاری از افراد است. داشتن خانه به معنای داشتن مکانی امن و راحت برای زندگی اعضای خانواده است. علاوه بر همه این‌ها خرید خانه مانند یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است که ارزش آن روزبه‌روز افزایش می‌یابد. در نتیجه اینکه چه خانه‌ای و در کدام منطقه تهیه می‌کنید بر کیفیت زندگی اثرگذار است. هدف این مقاله ارائه اطلاعاتی بود که به وسیله آن بهترین تصمیم را در مورد انتخاب محل زندگی داشته باشید.

این مطلب رو به اشتراک بگذارید:
مهرانگیز مجاوری سماک هستم کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با 20 سال تجربه و آموزش در علوم کامپیوتر، وارد دنیای طراحی وبسایت با وردپرس و گوگل سرچ کنسول شده، در دو سال اخیر به تولید محتوای سئو شده مشغولم.
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر میده
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.