دولت ( کلاهدوز ) تهران

دولت ( کلاهدوز ) تهران

خیابان شهید کلاهدوز که در گذشته دولت نام داشت، از خیابان‌های اصلی و زیبای محله قلهک و دروس به حساب می‌آید. این خیابان شرقی-غربی به دلیل قرار گیری در منطقه 3 شهرداری تهران، یکی از خیابان های گران قیمت ...  

حمل‌و‌نقل عمومیخیلی راحت
بافت فرهنگیعالی
امکانات رفاهیعالی
میزان ترافیکمعمولی

نقشه‌ دولت ( کلاهدوز ) تهران

خیابان دولت (کلاهدوز)، خیابانی شرقی غربی است که ابتدای آن از شرق با یک فرعی در خیابان پاسداران شروع شده و تا خیابان شریعتی ادامه میابد. در شمال این خیابان و به موازات آن بزرگراه صدر قرار گرفته است. خیابان کلاهدوز مرز شمال و جنوب چهار محله اختیاریه، دروس، درب دوم و قلهک را تعیین می کند.

کارشناس‌های املاک دولت ( کلاهدوز ) تهران

لینک‌های مرتبط

خیابان شهید کلاهدوز که در گذشته دولت نام داشت، از خیابان‌های اصلی و زیبای محله قلهک و دروس به حساب می‌آید. این خیابان شرقی-غربی به دلیل قرار گیری در منطقه 3 شهرداری تهران، یکی از خیابان های گران قیمت به حساب می‌آید. قرار گیری این خیابان در محدوده تعدادی از بهترین محله های تهران، آن را به یکی از لوکیشن های برند منطقه تبدیل کرده است.

تاریخچه خیابان دولت (کلاهدوز)

اگر بخواهیم درباره تاریخچه خیابان دولت (کلاهدوز) تهران توضیح بدهیم باید گفت شروع مدرن سازی و توسعه این خیابان در دوره قاجار و همزمان با سلطنت ناصرالدین شاه قاجار کلید خورد. در این دوره تاریخی تهران مرکز سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور بود. برای تبدیل پایتخت به کانونی جهت رشد مراودات بازرگانی و مبادله کالا و خدمات نیاز به توسعه فضای شهری و افزایش تعداد دروازه ها بود. با تصمیم حکومت وقت توسعه حصار صفوی (حصار طهماسبی) در دستور کار قرار گرفت. با توسعه این حصار 12 دروازه جدید برای شهر تعریف شد و خیابان دولت در بخش شمالی دو دروازه شمرون و دولت قرار میگرفت. به دلیل رفت آمد های زیاد و آب هوای مناسب در شمال شهر تهران به مرور محله های جدیدی شکل گرفت و مسیرهای دسترسی جدیدی ایجاد شد. خیابان دولت نیز یکی از این مسیرهای دسترسی اصلی بود.

بافت خیابان دولت

جهت آشنایی با بافت خیابان دولت (کلاهدوز) تهران باید گفت که برخی از محله های نزدیک به محدوده این خیابان، شهرسازی مدرن و خیابان کشی منظمی دارند و برخی دیگر نیز همچنان موقعیت کوچه باغی خود را حفظ نموده‌اند. از ویژگی های بارز این خیابان می توان به وجود کوچه های پیچ در پیچ در اطراف آن اشاره نمود. این خیابان با ترکیب بافت قدیم و جدید خود توانسته لوکیشنی جذاب برای طرفداران خود ایجاد کند. خیابان هایی مانند خیابان قلندری و دیگر خیابان های اطراف آن باز و پهن می باشند. این در صورتی است که خیابانهای نزدیک به سه راه نشاط ماهیتی قدیمی دارند که تنگ و باریک هستند.


نظرات کاربران دربارهٔ دولت ( کلاهدوز )

3٫7
3 نفر
حمل‌و‌نقل عمومی
خیلی راحت
بافت فرهنگی
عالی
امکانات رفاهی
عالی
میزان ترافیک
معمولی

تجربیات شما درباره محله دولت ( کلاهدوز ) تهران به افرادی که دنبال آشنایی با این محله هستند کمک زیادی می‌کنه. اگه در این محله زندگی کردید یا می‌کنید، نظر شما به عنوان ساکن این محله ثبت میشه.

محله‌های اطراف دولت ( کلاهدوز )

2nabsh instagram logo

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.