بلوار شهر زیبا تهران

بلوار شهر زیبا تهران

محله‌ی شهر زیبا يكي از بهترين و خوش آب وهوا‌ترين محلات تهران است. در زمان‌های قدیم شهر زیبا به صورت زمین‌های غیر قابل کشت بوده است و به دلیل داشتن زمین‌های سنگلاخی، گذشتگان به این محل، چاله‌‌ی سنگی می...  

حمل‌و‌نقل عمومیمعمولی
بافت فرهنگیمعمولی
امکانات رفاهیمعمولی
میزان ترافیکمعمولی

نقشه‌ بلوار شهر زیبا تهران

شهر زیبا، از تقاطع جنت آباد جنوبی تا بلوار ‌تعاون یا جوانمردان امروزی، بافت‌های مسکونی متنوعی دارد. بافتی از خانه‌هایی با قدمت زیاد و همچنین برج‌های نوساز و آپارتمان‌هایی به چشم می‌خورد.

کارشناس‌های املاک بلوار شهر زیبا تهران

لینک‌های مرتبط

محله‌ی شهر زیبا يكي از بهترين و خوش آب وهوا‌ترين محلات تهران است. در زمان‌های قدیم شهر زیبا به صورت زمین‌های غیر قابل کشت بوده است و به دلیل داشتن زمین‌های سنگلاخی، گذشتگان به این محل، چاله‌‌ی سنگی می‌گفتند.

شهر زیبا، در شمال غرب، درمنطقه 5 شهرداری تهران قرار گرفته است. این محله در طی چند سال اخیر تغییر ساختاری خاصی نکرده است. از زمان‌های قدیم در شهر زیبا، باغ های توت فراوانی وجود داشت. زمانی که شهرنشینی در تهران به شدت گسترش یافت، این باغ‌ها به تدریج تخریب شدند و آپارتمان‌ها و برج‌هایی بلند جایگزین آن شدند.

در این محله، رفت وآمد بسیاری دیده می‌شود. چون شهر زیبا به شهران و ارتفاعات نزدیک است، هوای خنک و پر از اکسیژن دارد. تراکم جمعیتی این محله پایین است و در زمستان، هوایش بسیار خنک‌تر می‌شود و چون به ارتفاعات و کوه نزدیک است، برف فراوانی را می‌بینیم.


بافت محله شهر زیبا

اگر درمحله‌ی شهر زیبا قدم بزنید شاهد قدمت ساختمان‌ها و بافت قدیمی آن می‌شوید و حس عجیب و خوبی رو تجربه می‌کنید. به خاطر داشتن خیابان‌های عریض، ساخت و ساز خانه‌ها و آپارتمان‌ها ادامه خواهد داشت.


علت نام‌گذاری شهر زیبا

گفته شده است که در قدیم با افزایش روز افزون ساخت وساز شهرک‌های متعدد در تهران، همچنین هم‌زمان شدن آن با میزبانی تهران برای بازی‌های آسیایی سال 1974، محمدرضا شاه دستور می‌دهد تا مکانی مناسب برای اسکان ورزشکاران در نزدیکی استادیوم آزادی احداث شود. سپس زمین‌های این منطقه‌ی خوش آب و هوا که زمین‌های نامناسبی داشت، اولین شهرک‌سازی در آن انجام شد و زمین‌های این منطقه را به سبک ایتالیایی ساختند. این منطقه جلوه‌ی خاص و زیبایی به منطقه بخشید و به دلیل همین زیبایی، این محله «شهرزیبا» نام گرفت که در قدیم به آن هزار دستگاه هم می‌گفتند.

شاید آن زمان که کمتر کسی برای خرید این خانه‌ها رغبت نشان می‌داد، هیچکس تصور نمی‌کرد شهر زیبا امروز به یکی از محلات زیبا و خوش‌نشین تهران تبدیل شود. سال‌ها گذشت تا این محله رونق یافت و زیبایی و تمیزی این منطقه افراد بیشتری را جذب خود کرد.


خیابان های مهم محله‌ی شهر زیبا

این محله‌ی دل‌انگیز خیابان‌های مهمی و عریضی دارد که درپیاده رو‌های این خیابان‌ها می‌توان قدم زد و بوی گیاه‌ها و گل‌ها رو حس کرد و در هوای تمرین تنفس عمیق و مدیتیشن کرد. بلوارها و خیابان‌هایی مثل بلوار جوانمردان، بلوار آلاله، خیابان سرو، عدالت، شربیانی و خیابان آیت‌الله کاشانی

قیمت

با ساخته شدن خانه‌های آجری قرمز رنگ معروف در این محله، شهر زیبا هویت گرفت، خانه‌های شهرزیبا یکی پس از دیگری به فروش رسید، مردم شروع به ساخت و ساز در خیابان‌های اطراف این شهرک کردند. قیمت آپارتمان با توجه به عوامل مختلفی از جمله متراژ، اداری یا تجاری بودن ساختمان، سن بنا، شمالی یا جنوبی بودن، امکانات ساختمان و مصالح به کار رفته در آن تعیین می‌شود بر این اساس می‌توان گفت میانگین قیمت آپارتمان در شهر زیبا بین 10 تا 30 میلیون تومان است که البته قیمت خانه نوساز با توجه به امکانات و یا موقعیت آن از متری 35 میلیون تومان هم بالاتر می‌رود

دسترسی

درمحله‌ی شهر زیبا پایانه‌ی تاکسی‌رانی و خطوط اتوبوس فراوانی وجود دارد و این محله برای بازنشستگان و افرادی که خواهان فضایی آرام هستند مناسب است.

امکانات

در این محله کلیه امکانات لازم برای زندگی متمرکز شده و در صورتی که تمایل داشته باشید که در محله‌ی شهر زیبا، واحد آپارتمانی را خریداری کنید، می‌توانید ‌به کلیه امکانات موجود در این محله دسترسی داشته باشید. شما از اين محله به پارك ارم و مجموعه ورزشي آزادي دسترسي داريد و در واقع مي‌توان گفت كه محله عالي است و براي زندگي ساكنين، كليه امكانات ايجاد شده تا بتوانند بدون اين كه محله را ترك كنند، از امكانات موجود در آن جهت رفع نيازهاي خود استفاده كنند. از امکانات دیگر شهر زیبا، می‌توان موزه‌ی پول، موزه‌ی صنایع هوایی، پارک ارم، شهرکتاب، فرهنگ سرای معرفت، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و پاساژ‌های فراوان، مراکز درمانی و درمانگاه‌های شبانه روزی، بیمارستان پیامبران یا ابن سینا و همچنین بوستان و پارک‌های سرسبز وعطرآگین در سرتاسر شهر زیبا به چشم می‌خورد.

طبیعت گردی

مکان‌های دیدنی شهر زیبا در داخل این محله نیستند و کمی خارج از محدوده‌ی این محله است. پارک ارم، باغ وحش ارم، مجموعه‌ی ورزشی آزادی، فروشگاه‌های بزرگ از مکان‌های دیدنی این محله‌ی آرام شهر زیبا هستند.

نظرات کاربران دربارهٔ بلوار شهر زیبا

3٫4
16 نفر
حمل‌و‌نقل عمومی
معمولی
بافت فرهنگی
معمولی
امکانات رفاهی
معمولی
میزان ترافیک
معمولی

تجربیات شما درباره محله بلوار شهر زیبا تهران به افرادی که دنبال آشنایی با این محله هستند کمک زیادی می‌کنه. اگه در این محله زندگی کردید یا می‌کنید، نظر شما به عنوان ساکن این محله ثبت میشه.

محله‌های اطراف بلوار شهر زیبا

2nabsh instagram logo

اینستاگرام ۲نبش

دنبال کنید
2nabsh logo
راهی سریع و مطمئن برای خانه‌دار شدن

در ۲نبش بین صدها هزار آگهی ثبت‌شده جست‌وجو کنید، به سرعت ملک مورد نظرتون رو پیدا کنید و برای انجام معامله‌ای مطمئن، با مشاورین املاک معتمد و متخصص شهرتون در ارتباط باشید.